Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti.. Oltiin ostamassa autoa minulle

Vierailija
01.08.2014 |

Vaan eipä osteta. Sanoin miehelle että aion lainata autoani äitilleni satunnaisiin mökkimatkoihin, mies kilahti ettei voi ottaa vastuuta auton valitsemisesta koska äitinikin aikoo sillä ajaa ja nyt sitä ei sitten hankita ollenkaan. Jee jee.

Ps. Käytetystä halpiksesta kyse. Mies ei suostu edes auttamaan kysymyslistan teossa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:18"]

Käsittääkseni nämä passatit on ihan luotettavia autoja? Kun katsoo nettiautosta niin monella on ajettu jopa 600tkm

[/quote]

Niillä pystyy ajamaan sen 600Tkm vain se mekaanikko, jolla on tilat ja osaaminen tehdä isompiakin remontteja halvalla. En suosittele naiselle, joka ei halua ihan kaikkea rahojaan laittaa autoiluun.

Osta Toyota Aygo, Citroen C1 tai Peugeot 107.

Vierailija
22/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:34"]

No voitteko mammat auttaa sen verran että kannattaako ostaa vw passattia jolla on ajettu lähes 500tkm?

Ap

[/quote]

No ei todellakaan kannata.

Vaikka en mamma olekaan. Vaikka en tiedä passattien kunnosta mitään. Pelkät kilometrit jo tuon kertovat. Ehkä rekka-autolle joku 500 tuhatta kilometria on vasta osa käyttöiästä, henkilöautoista 99% on loppuunkäytettyjä, suuri osa jo ennen noita kilometrejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voitteko mammat auttaa sen verran että kannattaako ostaa vw passattia jolla on ajettu lähes 500tkm?

Ap

[/quote]

Riippuu hinnasta, huoltohistoriasta ja siitä milloin ko. auto on katsastettu.

Vierailija
24/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Etsi autoa, jolla on ajettu noin 50 000 km. Huoltokirja pitää olla ja katsastettu vastikään. Ei mitään Daciaa, joka hajoaa käsiin jo tehtaalta tullessa.

Vierailija
25/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 300 000 ajettu autokin kannattaa jättää ostamatta. Mitä enemmän ajettu, niin sitä enemmän remonttia tulossa.

Huoltokirja on tärkeä. Jos se on kunnosssa, ei näkyvää ruostetta ja auto siisti, niin kannattaa harkita.

Vierailija
26/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:34"]No voitteko mammat auttaa sen verran että kannattaako ostaa vw passattia jolla on ajettu lähes 500tkm?

Ap

[/quote]älä helvetissä! Osta käytetty japsi: toyota, honda tai subaru. Älä eurooppalaista! Usko mua! Meillä ollut Mitsubishi eli japsi ja sitä ennen Nissan. Vähävikaisia ja vähäkuluttavia.

Vierailija
27/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi että aiot ostaa auton joko hänen avullaan tai ilman. Varoitat etukäteen. Sitten ei voi valittaa myöhemmin. Kerrot vielä että ostat sen minkä väri eniten miellyttää silmää. Miehesi oma vika jos ei auta valinnassa.

Vierailija
28/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:11"]Miksi et vai itse osta autoa? Mihin sinä miehen apua siinä tarvitset?

[/quote]

Miten helkutissa mä olen sinkkuäitinä onnistunut kuitenkin ostamaan itselleni useammankin kerran käytetyn auton ilman miehen apua? Ei juma mitä avuttomuutta.Ole ilman autoa, jollet sitä saa itse ostettua.

No kätetyissä autoissa varsinkin tarvitsee kyllä vähän enemmän autotietoutta kuin ihan tehtaalta tulleen uutukaisen ostossa. Itsekin ymmärrän autoista jonkun verran ja huollan auton pääasiassa itse, mutta silti en uskaltaisi ostaa käytettyä autoa ihan yksikseni. Onneksi veljeni on itseoppinut automekaanikko, joten auttaa tarvittaessa.

t. ei-ap

[/quote]

Vierailija
29/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:18"]Sinun rahasi, sinun autosi, sinun päätöksesi. Mihin sinä miestä tarvitset? Mieti itse, mitä autolta haluat: keskuslukitus, ilmastointi, penkinlämmitin, radio, etu- ja takalasinlämmitin, kahdet renkaat, huoltokirja, sähköikkunat, hintakatto jne. Sitten menet listasi kanssa autokauppaan ja istut jokaisen auton kuskin paikalle ja myös takapenkille ja kokeilet takapaksin suuruutta. Jos takapaksiin täytyy nimittäin mahtua vaikka vauvanvaunut, on hyvä ottaa ne vaunut mukaan ja koettaa, miten ne saa autoon tungettua.

[/quote]

Ap ei ollut autokaupasta ostamassa uutta vaan ihan käytettynä. Ja tuon sinun listasikin kanssa tulee kyllä melkoinen sika-säkissä ostos (huomaa että nainen laatinut listan ;-) Kiinnittäsin enemmäb huomiota automerkkien tyyppivikoihin, huoltokertomuksiin, kulutukseen, turvallisuustestien tuloksiin, varaosien saatavuuteen ja korjattavuuteen. Jotkut kattoikkunat on ihan yksi ja hailee.

[/quote]

Joka ikisessä automerkissä on tyyppivikoja. Viatonta automerkkiä ei ole olemassakaan. Kyllä listan kanssa voi mennä autokaupasta ostamaan käytettyäkin autoa, mikä sen estää? Onhan se hyvä etukäteen miettiä, mitä autolta haluaa, vaikka se olisikin esim. 5 vuotta vanha auto. Minä esimerkiksi sain ensiautokseni vanhemmiltani lähes uden auton, jossa ei ollut penkinlämmitintä, ei sähköikkunoita, ei keskuslukitusta eikä ilmastointia. Kiitos vanhemmilleni, että ostivat minulla sen auton, mutta kun tuli aika ostaa itse seuraava auto, tiesin kyllä tasan tarkkaan, mitä en autolta halunnut. Kun ajaa 20 000 kilometriä vuodessa, haluaa ajaa autolla, joka sopii itselle ja omiin tarkoituksiin. Miksi listani sinusta oli huono? Miksi ei saisi haluta huoltokirjaa, käyttötarkoituksen mukaista tilavuutta, kaksia renkaita tai ilmastointia?

[/quote]

Tottakai kaikissa autoissa on vikoja mutta siksipä kiinnittäisinkin huomiota vikojen.laatuun: onko kallista korjata, voiko korjata itse, haittaako paljon ajoa jne. Tietenkin autolta saa haluta mitä vaan mutta jos on ostamassa vanhaa ja halpaa autoa kauppakassiksi ja muuhun satunnaiseen käyttöön niin sähköikkunat ja ilmastoinnit nyt ei ole ihan ensimmäisiä asioita, joiden.perusteella auto kannattaisi valita.

Vierailija
30/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:11"]Miksi et vai itse osta autoa? Mihin sinä miehen apua siinä tarvitset?

[/quote]

Miten helkutissa mä olen sinkkuäitinä onnistunut kuitenkin ostamaan itselleni useammankin kerran käytetyn auton ilman miehen apua? Ei juma mitä avuttomuutta.Ole ilman autoa, jollet sitä saa itse ostettua.

No kätetyissä autoissa varsinkin tarvitsee kyllä vähän enemmän autotietoutta kuin ihan tehtaalta tulleen uutukaisen ostossa. Itsekin ymmärrän autoista jonkun verran ja huollan auton pääasiassa itse, mutta silti en uskaltaisi ostaa käytettyä autoa ihan yksikseni. Onneksi veljeni on itseoppinut automekaanikko, joten auttaa tarvittaessa.

t. ei-ap

[/quote]

[/quote]

Kyllähän sitä varmaan kaikki saa auton ostettua jos haluaa, ei se siitä ole kiinni. Itse vaan haluan lisäksi hyvän ja kestävän auton :-)

Vierailija
31/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo]

[/quote]

No siksipä varmaan oletkin joutunut useamman kerran niitä käytettyjä autoja ostamaan. Siksi konsultoinkin mielelläni veljeäni, että saan hyvän käytetyn auton jota ei tarvitse olla koko ajan uusimassa.

Vierailija
32/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Mazdaa. Käynnistyy itselläni ilman piuhoja 30 asteen pakkasellakin eikä ole ollut yllätyksiä eikä ylimääräisiä korjauksia. Mulla ollut kaksi käytettyä Masia ja molempiin ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
33/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:18"]

Sinun rahasi, sinun autosi, sinun päätöksesi. Mihin sinä miestä tarvitset? Mieti itse, mitä autolta haluat: keskuslukitus, ilmastointi, penkinlämmitin, radio, etu- ja takalasinlämmitin, kahdet renkaat, huoltokirja, sähköikkunat, hintakatto jne. Sitten menet listasi kanssa autokauppaan ja istut jokaisen auton kuskin paikalle ja myös takapenkille ja kokeilet takapaksin suuruutta. Jos takapaksiin täytyy nimittäin mahtua vaikka vauvanvaunut, on hyvä ottaa ne vaunut mukaan ja koettaa, miten ne saa autoon tungettua.

[/quote]

Juu edellisten lisäksi otat jonkun tutun/ puolitutun miehen, joka tuntee käytettyjen autojen päälle, ja meette kauppoihin. Siinäpähän mies saa syyn kilahtaa kerran jos toisenkin :)

Vierailija
34/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Juuripa tämän takia en yksikseni autoa osaa ostaa. Autossa ei ollut ruostetta, myös pohja oli ok. Lähetti kuvan. Hintaa n. 1000€. Todella siistin näköinen. Noin vuodeksi olisi tarkoitus siitä saada auto, sen jälkeen taloustilanne käy paremmaksi sillä myymme asuntomme ja muutamme toiseen asuntoomme.

Ap

Vierailija
35/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:18"]Sinun rahasi, sinun autosi, sinun päätöksesi. Mihin sinä miestä tarvitset? Mieti itse, mitä autolta haluat: keskuslukitus, ilmastointi, penkinlämmitin, radio, etu- ja takalasinlämmitin, kahdet renkaat, huoltokirja, sähköikkunat, hintakatto jne. Sitten menet listasi kanssa autokauppaan ja istut jokaisen auton kuskin paikalle ja myös takapenkille ja kokeilet takapaksin suuruutta. Jos takapaksiin täytyy nimittäin mahtua vaikka vauvanvaunut, on hyvä ottaa ne vaunut mukaan ja koettaa, miten ne saa autoon tungettua.

[/quote]

Ap ei ollut autokaupasta ostamassa uutta vaan ihan käytettynä. Ja tuon sinun listasikin kanssa tulee kyllä melkoinen sika-säkissä ostos (huomaa että nainen laatinut listan ;-) Kiinnittäsin enemmäb huomiota automerkkien tyyppivikoihin, huoltokertomuksiin, kulutukseen, turvallisuustestien tuloksiin, varaosien saatavuuteen ja korjattavuuteen. Jotkut kattoikkunat on ihan yksi ja hailee.

[/quote]

Joka ikisessä automerkissä on tyyppivikoja. Viatonta automerkkiä ei ole olemassakaan. Kyllä listan kanssa voi mennä autokaupasta ostamaan käytettyäkin autoa, mikä sen estää? Onhan se hyvä etukäteen miettiä, mitä autolta haluaa, vaikka se olisikin esim. 5 vuotta vanha auto. Minä esimerkiksi sain ensiautokseni vanhemmiltani lähes uden auton, jossa ei ollut penkinlämmitintä, ei sähköikkunoita, ei keskuslukitusta eikä ilmastointia. Kiitos vanhemmilleni, että ostivat minulla sen auton, mutta kun tuli aika ostaa itse seuraava auto, tiesin kyllä tasan tarkkaan, mitä en autolta halunnut. Kun ajaa 20 000 kilometriä vuodessa, haluaa ajaa autolla, joka sopii itselle ja omiin tarkoituksiin. Miksi listani sinusta oli huono? Miksi ei saisi haluta huoltokirjaa, käyttötarkoituksen mukaista tilavuutta, kaksia renkaita tai ilmastointia?

[/quote]

Tässä ei nyt varmaan ole kyse tyyppivioista, vaan vanhemman auton ollessa kyseessä voi tulla kaikenlaista muutakin 'kremppaa' kuin pelkkiä tyyppivikoja. Siksi tuo lista on 'huono'. On hyvä osata katsella vähän sinne konepellin alle ja jopa ymmärtääkin jotakin näkemästään. Lisäksi on hyvä osata kysellä myyjältä lisätietoja ja siitäkin on huomattavasti hyötyä jos on hyvä 'perstuntuma' autoihin, niin koeajossa osaa tunnustella ja kuulostella auton kuntoa.

Vierailija
36/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä omalta isältäsi apua tai joltain muulta mieheltä. Työkaverilta, sukulaiselta, ystävältä... Oma mieheni inhoaa kun kysyn isältäni jotain mihin hänen miehenä "pitäisi" pystyä vastaamaan.

Vierailija
37/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole aplla muita joilta pyytää apua. Taitaa siis jäädä hankkimatta.

Vierailija
38/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee näin: käytä muutama päivä selaten Nettiautoa, teet sieltä hakuja millaisia Passateja saa sillä rahalla mitä sulla on sijoittaa. Ei autoa osteta niin että vain mennään johonkin autoliikkeeseen, vaan ensin perehdytään asiaan!

Vierailija
39/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, no jos sun budjetti on 1000 e niin se nyt on juur sama minkä räpsyn ostat.

Vierailija
40/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, no jos sun budjetti on 1000 e niin se nyt on juur sama minkä räpsyn ostat.