Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti.. Oltiin ostamassa autoa minulle

Vierailija
01.08.2014 |

Vaan eipä osteta. Sanoin miehelle että aion lainata autoani äitilleni satunnaisiin mökkimatkoihin, mies kilahti ettei voi ottaa vastuuta auton valitsemisesta koska äitinikin aikoo sillä ajaa ja nyt sitä ei sitten hankita ollenkaan. Jee jee.

Ps. Käytetystä halpiksesta kyse. Mies ei suostu edes auttamaan kysymyslistan teossa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vai itse osta autoa? Mihin sinä miehen apua siinä tarvitset?

Vierailija
2/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:11"]Miksi et vai itse osta autoa? Mihin sinä miehen apua siinä tarvitset?

[/quote]

No kätetyissä autoissa varsinkin tarvitsee kyllä vähän enemmän autotietoutta kuin ihan tehtaalta tulleen uutukaisen ostossa. Itsekin ymmärrän autoista jonkun verran ja huollan auton pääasiassa itse, mutta silti en uskaltaisi ostaa käytettyä autoa ihan yksikseni. Onneksi veljeni on itseoppinut automekaanikko, joten auttaa tarvittaessa.

t. ei-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas outoa, ei kai se auton kuntoon vaikuta kuka sillä ajaa.

Vierailija
4/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:11"]Miksi et vai itse osta autoa? Mihin sinä miehen apua siinä tarvitset?

[/quote]

Mun tietämys autoista on se että punainen on kiva väri. Tuon hintaluokan autoissa pitäisi tietää jo vähän muutakin. Kyseessa on oma ensimmäinen auto, joten hieman nihkeältä tuntuu että mies joka on koko ikänsä autoja rassaillut ei voi auttaa yhtään.

Ja voi sitä vittuilun määrää jos menen jonkun pommin ostamaan, sitten mulle nauretaan päin naamaa et miten joku voi olla niin tyhmä että menee tuollaisen hommaamaan. Kun oishan mun pitäny tietää? Hittolainen.. :(

Ap

Vierailija
5/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässähän on nyt se homma..

Nainen ja auto on vaarallinen yhdistelmä, varsinkin joku vanhus.. Onhan se totta, että vanhuksille tapahtuu enemmän kolareita ja naisille varsinkin!

Nyt miehet valtaan ja rattiin!

Vierailija
6/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun rahasi, sinun autosi, sinun päätöksesi. Mihin sinä miestä tarvitset? Mieti itse, mitä autolta haluat: keskuslukitus, ilmastointi, penkinlämmitin, radio, etu- ja takalasinlämmitin, kahdet renkaat, huoltokirja, sähköikkunat, hintakatto jne. Sitten menet listasi kanssa autokauppaan ja istut jokaisen auton kuskin paikalle ja myös takapenkille ja kokeilet takapaksin suuruutta. Jos takapaksiin täytyy nimittäin mahtua vaikka vauvanvaunut, on hyvä ottaa ne vaunut mukaan ja koettaa, miten ne saa autoon tungettua.

Vierailija
7/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes on kamala! Todennäköisesti ei halua laittaa rahaa autoosi ja keksi lapsellisen syyn siihen, että pystyi kieltäytymään siitä. Kohta ehdottaa, että äitisi maksaa osan autosta, koska ajaakin sillä.

Vierailija
8/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:11"]Miksi et vai itse osta autoa? Mihin sinä miehen apua siinä tarvitset?

[/quote]

Mun tietämys autoista on se että punainen on kiva väri. Tuon hintaluokan autoissa pitäisi tietää jo vähän muutakin. Kyseessa on oma ensimmäinen auto, joten hieman nihkeältä tuntuu että mies joka on koko ikänsä autoja rassaillut ei voi auttaa yhtään.

Ja voi sitä vittuilun määrää jos menen jonkun pommin ostamaan, sitten mulle nauretaan päin naamaa et miten joku voi olla niin tyhmä että menee tuollaisen hommaamaan. Kun oishan mun pitäny tietää? Hittolainen.. :(

Ap

[/quote]

Voi ei, niin tutun kuuloista! Isäni on myös kävelevä tietokirja autoista mutta sen kerran kun kysyy neuvoa huollon tai oston kanssa niin saa vaan murahtelua vastaukseksi. Ja sitten on kyllä ensimmäisenä arvostelemassa että mitä ollaan kalliiseen huoltoon viety tai eikö nyt yhtään voitu ajatella. Argh!

Vierailija
9/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:16"]No onpas outoa, ei kai se auton kuntoon vaikuta kuka sillä ajaa.

[/quote]

No näinpä. Ehkä mies ei pidä äidistäni, en tiedä. Ei kukaan tuota mun miestäni ole mihinkään vastuuseen laittamassa jos auto hajoaakon ekassa mutkassa, vastuu on kuitenkin aina ostajalla eli minulla. Olishan se kuitenkin kiva että vois edes VÄHÄN auttaa!

Vierailija
10/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se auto ja jätä se ukko. Ystävällisenä neuvona vaan.

Vierailija
11/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:18"]Sinun rahasi, sinun autosi, sinun päätöksesi. Mihin sinä miestä tarvitset? Mieti itse, mitä autolta haluat: keskuslukitus, ilmastointi, penkinlämmitin, radio, etu- ja takalasinlämmitin, kahdet renkaat, huoltokirja, sähköikkunat, hintakatto jne. Sitten menet listasi kanssa autokauppaan ja istut jokaisen auton kuskin paikalle ja myös takapenkille ja kokeilet takapaksin suuruutta. Jos takapaksiin täytyy nimittäin mahtua vaikka vauvanvaunut, on hyvä ottaa ne vaunut mukaan ja koettaa, miten ne saa autoon tungettua.

[/quote]

Joo, no siitähän se riemu repeäisi jos äitini vielä maksaisi osan! Ja tosiaan kyllähän mä sen uuden bemarin ottaisin jos olisi rahaa, nyt vaan täytyy tyytyä yli 10v vanhaan autoon joka on pakko hommata että pääsee töihin kulkemaan. Vw passatti kuitenkun olisi kiikarissa.

Ap

Vierailija
12/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:18"]Sinun rahasi, sinun autosi, sinun päätöksesi. Mihin sinä miestä tarvitset? Mieti itse, mitä autolta haluat: keskuslukitus, ilmastointi, penkinlämmitin, radio, etu- ja takalasinlämmitin, kahdet renkaat, huoltokirja, sähköikkunat, hintakatto jne. Sitten menet listasi kanssa autokauppaan ja istut jokaisen auton kuskin paikalle ja myös takapenkille ja kokeilet takapaksin suuruutta. Jos takapaksiin täytyy nimittäin mahtua vaikka vauvanvaunut, on hyvä ottaa ne vaunut mukaan ja koettaa, miten ne saa autoon tungettua.

[/quote]

Ap ei ollut autokaupasta ostamassa uutta vaan ihan käytettynä. Ja tuon sinun listasikin kanssa tulee kyllä melkoinen sika-säkissä ostos (huomaa että nainen laatinut listan ;-) Kiinnittäsin enemmäb huomiota automerkkien tyyppivikoihin, huoltokertomuksiin, kulutukseen, turvallisuustestien tuloksiin, varaosien saatavuuteen ja korjattavuuteen. Jotkut kattoikkunat on ihan yksi ja hailee.

Vierailija
13/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:20"]Osta se auto ja jätä se ukko. Ystävällisenä neuvona vaan.

[/quote]

Kyllä sitä välillä tulee mietittyä että mitä helvettiä teen tuon kanssa.

Ap

Vierailija
14/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:18"]Sinun rahasi, sinun autosi, sinun päätöksesi. Mihin sinä miestä tarvitset? Mieti itse, mitä autolta haluat: keskuslukitus, ilmastointi, penkinlämmitin, radio, etu- ja takalasinlämmitin, kahdet renkaat, huoltokirja, sähköikkunat, hintakatto jne. Sitten menet listasi kanssa autokauppaan ja istut jokaisen auton kuskin paikalle ja myös takapenkille ja kokeilet takapaksin suuruutta. Jos takapaksiin täytyy nimittäin mahtua vaikka vauvanvaunut, on hyvä ottaa ne vaunut mukaan ja koettaa, miten ne saa autoon tungettua.

[/quote]

Ap ei ollut autokaupasta ostamassa uutta vaan ihan käytettynä. Ja tuon sinun listasikin kanssa tulee kyllä melkoinen sika-säkissä ostos (huomaa että nainen laatinut listan ;-) Kiinnittäsin enemmäb huomiota automerkkien tyyppivikoihin, huoltokertomuksiin, kulutukseen, turvallisuustestien tuloksiin, varaosien saatavuuteen ja korjattavuuteen. Jotkut kattoikkunat on ihan yksi ja hailee.

[/quote]

Käsittääkseni nämä passatit on ihan luotettavia autoja? Kun katsoo nettiautosta niin monella on ajettu jopa 600tkm

Vierailija
15/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, se ei pidä äidistäsi, eikö se nyt ole selvistä selvin syy. MIkään muu ei selitä tuollaista äkkikäännöstä. Missä tilanteessa itse kieltäytyisit auttamasta, kun kuulisit, että autoa ajaa myös miehesi isä? Vain siinä tapauksessa ettet voisi sietää tyyppiä. Silloin sinua raivostuttaisi ajatuskin siitä, että auttamisesi auttaa välillisesti vihaamaasi ihmistäkin.

Vierailija
16/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyistä ei pysty aivan 100% varmasti löytämään täydellistä yksilöä kukaan. Tai sanotaan että harvalla on mukanaan joku täydellinen testipaja jossa sen voisi testata, ja siltikin siinä saattaa olla joku osa joka hajoaa 100m kaupanteon jälkeen.

Ehkä ukollesi iski vaan suorituspaineet :)

Vierailija
17/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi paska parisuhde. Tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus kun tätä palstaa lukee. Siis miksi MIKSI rakkaalle puolisolle kettuillaan eikä yhteen hiileen puhalleta sitten millään? Tuntuu että puolisoja kohdellaan huonommin kuin pahimpia vihamiehiä. En vain tajua.

Vierailija
18/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:23"]

[/quote]

[/quote]

Joka ikisessä automerkissä on tyyppivikoja. Viatonta automerkkiä ei ole olemassakaan. Kyllä listan kanssa voi mennä autokaupasta ostamaan käytettyäkin autoa, mikä sen estää? Onhan se hyvä etukäteen miettiä, mitä autolta haluaa, vaikka se olisikin esim. 5 vuotta vanha auto. Minä esimerkiksi sain ensiautokseni vanhemmiltani lähes uden auton, jossa ei ollut penkinlämmitintä, ei sähköikkunoita, ei keskuslukitusta eikä ilmastointia. Kiitos vanhemmilleni, että ostivat minulla sen auton, mutta kun tuli aika ostaa itse seuraava auto, tiesin kyllä tasan tarkkaan, mitä en autolta halunnut. Kun ajaa 20 000 kilometriä vuodessa, haluaa ajaa autolla, joka sopii itselle ja omiin tarkoituksiin. Miksi listani sinusta oli huono? Miksi ei saisi haluta huoltokirjaa, käyttötarkoituksen mukaista tilavuutta, kaksia renkaita tai ilmastointia?

Vierailija
19/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voitteko mammat auttaa sen verran että kannattaako ostaa vw passattia jolla on ajettu lähes 500tkm?

Ap

Vierailija
20/61 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on varmistaa, että autoa ei tarvitse ihan heti katsastaa, on täydellinen huoltokirja tehtynä ja että auto on päässyt helposti katsastuksessa päästömittauksesta läpi. Vanhat volkkarit on luotettavia autoa ja niihin on varaosatkin halpoja.