Mies "matkii" ongelmiani
Mitäköhän tällainen käytösmalli johtuu? Esimerkiksi minulla on ollut tosi heikko ja voimaton olo, pyörryttää yms. Avauduin tästä ongelmasta miehelleni, sillä minua alkoi ärsyttämään se, etten kykene tekemään kaikkia samoja asioita mitä aiemmin. No mitä sanoo mies "joo mulla on ihan sama". Kysyin sitten miten hän jaksaa esim. Käydä lenkillä, vastaus oli "no kyllä sitä voimaa löytyy jos on pakko"
Joka ikinen ongelma mikä minulla on, löytyy myös mieheltäni, mutta hän kykenee niistä ongelmista huolimatta suoriutumaan normaalisti. Miksi hän kopioi ongelmani?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Myönnän syyllistyneeni samaan. Kun päivät kuluvat siihen että kuulee naiseltaan vain jatkuvaa valitusta ja huomion keskittymistä negatiivisuuteen, vähitellen sitä kyynistyy eikä jaksa enää sitä loputonta jatkuvaa saman roskan toistoa. On helpompi sanoa että mulla on muuten aivan sama juttu kuin että joka ikinen päivä käyttää tunti tolkulla aikaa siihen saman asian ratkomiseen ja järkeilyyn, joka kuitenkin toistuu heti kun kierros valituksen aiheista alkaa uudelleen.
Oikeastaan mies olisi voinut sanoa että saa itsensä revittyä lenkille koska se auttaa saamaan ajatukset irti ja kestämään sitä jatkuvaa kotona olevaa piinaa.
Kukaan muu ei voi toista muuttaa. Ryhdistäydy ja keskity elämän positiivisiin puoliin, kerro niistä miehellesi äläkä oleta hänen olevan emotionaalinen biojäteastiasi. Muutoin edessä on ero, se on varma.
Hei!
En ole ap, mutta olen nainen ja olen tajunnut, että syyllistyn jatkuvaan valittamiseen joskus itsekin.
Sinulle ja muille miehille tyhmä kysymys - miksi ette nosta asiaa käsittelyyn? Enkä tarkoita nyt sellaista "olet AINA niin vaikea, älä jaksa aina VALITTAA!!!" -tyylistä tiuskimista. Itse ainakin olisin kaivannut herättelyä asian suhteen, mutta rakentavassa hengessä.
"Olet viime aikoina ollut tosi negatiivinen, huomaatko itse, että sinulla on tapana valittaa paljon?" Joo, ystävällinenkin lähestymistapa saattaa saada puolustuskannalle, mutta matkiminen, tiuskiminen tai muu ilkeily ei taatusti johda positiiviseen muutokseen.
En tiedä, oletko juuri sinä yrittänyt käsitellä asiaa positiivisesta ja rakentavasta näkökulmasta käsin, mutta itselleni sellaista miestä ei ole tullut vastaan.
Miksi miehet purevat hammasta, uhriutuvat, matkivat, tiuskivat ja lopulta luovuttavat ja lähtevät? Luulisi, että olisi kokeilemisen arvoista edes yrittää kertoa nätisti, että kultaseni, olet ollut allapäin aika paljon viime aikoina ja toivoisin, että voisit paremmin jo ihan itsesi takia - mutta pakko myöntää, että negatiivisuutesi meinaa tarttua, enkä haluaisi sitä itselleni.
Voin vannoa ja vakuuttaa, että kukaan ei nauti negatiivisesta asenteesta. Se on tiedostamatonta ja sen voi muuttaa vain tulemalla tietoiseksi tilanteestaan. Tietoiseksi tuleminen on helpompaa, kun joku läheinen kertoo hyväntahtoisesti, että olen huomannut sinun ottavan asiat tosi raskaasti ja toivoisin, että kotimme ilmapiiri olisi pirteämpi.
Jos teillä on joku spirituaalinen esimerkiksi kaksoisliekki-yhteys ja sielunne käy läpi samat kokemukset yhtä aikaa.