Toukokuun vauvasta haaveilevat <3
Tulisiko joku jo kanssani haaveilemaan toukokuun vauvasta? Olen 28-vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi ja esikoisesta haaveillaan.
Sain maanantaina keskenmenon rv7+0 ja nyt alkaa olla vuoto loppumaan päin (toivottavasti). Kokemus oli todella rankka ja suru on tietenkin kova, mutta haluamme yrittää heti uudestaan. En tietenkään tiedä palautuuko kierto heti normaaliksi, mutta toivotaan. Keskiviikkona ultrattiin ja kaikki raskausmateriaali oli ilmeisesti jo poistunut. Lääkäri sanoi, että kohdun limakalvo oli enää 5mm eli vuotaisi enää vähän.
Tilasin juuri Briteistä raskaustestejä, jotka toivottavasti saapuvat pian, että saan varmistettua, että raskaushormoni on laskenut.
Viimeksi tärppäsi ekasta eli toiveet on korkealla!!
Kommentit (368)
Kiitos paljon kaikille tsempeistä, ne läämittävät <3
Kyllä, tänään sitten kp1, eli dpo oli mulla nyt viime kierrossa vain 9?!? Olen aika varma oviksesta, koska sain ovistestiin hymynaaman. Kiertojen pituudet keskenmenon jälkeen vaihdelleen, nyt edellinen oli sitten 32. Yrityskerroistakin olen vähän sekaisin, kesnkemenon jälkeen tämä olisi nyt sitten yk3, mutta yhteensä varmaankin yk6 tai 7... Katson vielä seuraavan kierron, ja jos taas luteaalivaihe 10 tai alle, niin varaan ajan yksityiselle.
Onnet plussanneille <3
KUKKAISTYTTÖ88 KP1/KP32? yk7, keskenmenon jälkeen yk3
Asistente1escolar: miehen siittiöitä ei ole vielä tutkittu. Uskon kyllä, että niissäkin on jo häikkää, koska mies on iäkkäämpi. Nuoruusvuosilta miehellä on vahinkolapsi, joten mitään synnynnäistä häikkää ei ainakaan ole. Mulla oli niin selvä se, etten ovuoloi niin lääkäri määräs 3kk:n clomit ja sen jälkeen laittaa lähetteet tarkempiin tutkimuksiin. Kyllähän tää epätietoisuus stressaa, koska haluais heti kaikki faktat pöytään. Nyt tää on vaan semmosta toivossa elämistä.
Hei!
Saako yksi vauvakuumeilija liittyä joukkoon? yritystä on... ja jännätään tuleeko niitä menkkoja.. jotain tuhrua.. välimuotoa tms. nyt.
Toivottavasti menkat ei kuitenkaan tule...
Viime vuona keskenmeno, nyt olisi ihanaa niiin ihanaa jos olisinkin raskaana :).
Onko tääl muita jotka käyttänyt ovis testejä? Kysyisin teiltä mitä olette mieltä.. :) elikkäs siis testasin tässä kierrossa kp 10 eteenpäin ja joka päivä suunnilleen samaan aikaan, niinkun pitääkin, sain hymynaaman testiin kp 13 päivällä ja saman päivän iltana oli mahdollisia ovis kipuja, ja testasin sitten vielä huvikseen kp 14 ja edelleen hymynaama.. Niin kysymys kuuluu milloin se ovis on mahdollisesti ollut, näyttääkö testi lh huipun vielä irtoamisen jälkeenkin? Vaikea sepustus, toivottavasti käsititte mitä hain.. :D
Tsemppiä kaikille ja onne plussanneille!
NIISKUUNEITII: Mä olen käyttänyt niitä hymynaama-digitestejä. Mun mielestä on ihan normaalia, että saa kahtena peräkkäisenä päivänä hymynaaman. Sehän näyttää oviksen etukäteen, eli luulisin, että sulla on ollut ovis kp14 tai kp15 :) Ohjeessa sanotaan, että hymynaaman saatuaan ei tarvitse enää testata. Toi viittaisi siihen, että se ovis olisi ollut kp14 sulla.
Kukkakaistyttö88, kiitos vastauksesta :) Juu tiesin, että ei ole tarvetta jatkaa testailua, mutta kokeilin tosissaan kerran mitä näyttää. :) Jäin vaan miettimään, että menikö tämä kierto mönkään, kun kerettiin vasta kp14 aamuna hyödyntää hymynaama. Mutta puolentoista viikon päästä tietää tuloksen, tuleeko menkkoja vai jääkö hyvästä syystä tulematta ;)
Mä tein tänään huvikseni ovistestin, vaikka onkin jo kp 16. Siihen tuli haalean vaaleanpunainen viiva, eli tarkoittaa siis sitä että ovis on jo mennyt? Eli nyt sitten vain jännitetään josko jo tärppäisi.. :) Joka toinen päivä onkin mukavasti peitto heilunut. :D
Ottaa vieläkin päähän nämä menkat, miksi ne taas alkoi :(
Yhden hyvän puolen keksin toukovauvasta: Eikös sitten joulun aikaan olisi se 3 kk täynnä, voisi jouluna kivasti kertoa esim. vanhemmille joululahjaksi :) Voisi antaa vaikka kuvan ultrasta kirjekuoressa lahjaksi, olisi kiva nähdä tulevan mummun ja papan ilmeet :)
Nyyh, en taas jaksais odottaa ovista, odottaa plussaa...
Tarkensin vähän omaani:
Haaveilija86 47/49-56
Exile kp28/30 yk5
Saffelson kp26/26-29 yk16
Anndikke kp25/33 yk3
Miisu kp25/?? Yk13
Sane kp25/25-30 yk1 km jk
Ankinen kp24/28 yk1
Annhaa kp22/27? yritys aloitettu 7/2013
Neppisnei kp22/25-28 yk5
Johannanora91 kp22/28 yk3
Zaron kp22/26-28 yk14
Hope2015 kp21/27-31
Kuumeilija91 kp21/28 yk3
Louise82 kp21/24-27
Nemor kp20/23-28 yk5
Nienor kp20/
Lauraiidavi kp18/28-30
Niiskuneiti Kp18/27-28 yk4?
Orchid87 kp 17/26-28 yk3
Kaziska kp15/25-28 yk2
Tiuku89 kp15/27-30 yk3
Eliine87 kp13/30 yk2
Cias kp12/29 yk9
Lina87 kp11/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp11/30-32 yk12
Dimou kp7/34-38(?) yk2
Ipa86 kp6/40 yk8
Heikkulin kp2/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp1/32(?) yk7, keskenmenon jälkeen yk3
Olen ollut turhan kiireinen töissä, joten en ole tänne päässyt kirjoittelemaan, niin kuin alunperin tarkoituksena oli. Höpöttelen tässä nyt siis hetken omiani jo monta päivää vanhoihin juttuihin, toivottavasti ei haittaa :D
Minullakin on aina ollut hurjan pitkät ja epäsäännölliset kierrot, oikeastaan vasta noin puoli vuotta ennen kuin aloitin pillerit 19-vuotiaana oli edes jotain säännönmukaisuutta huomattavissa, kierron asettumista noin 36:een päivään. Ja kuten tuossa esittelyssänikin jo kerroin, pelot olivat näin ehkäisyn pois jäädessä kamalat, että ovuloinkohan ollenkaan ja joudunkohan taas kärsimään niistä mukavista 90:n päivän kierroista. Ehdin myös surkutella sitäkin, miten mahdollisia raskautumisia voi minun kohdallani tulla paljon harvemmin kuin "normaalissa" kierrossa. Onkin siis ollut IHANA huomata, että täällä on muitakin yli 30:n päivän naisia, jotenkin lohduttavaa tietää ettei minussa ole mitään vikaa :) Nyt osaa jo paremmin suhtautua tuohon odotteluunkin, eihän sitä loppujen lopuksi ole kuin alle kaksi viikkoa enemmän kuin siihen keskiarvokiertoon. Paljon levollisempi olo jo. Ehkä tällä levollisella ololla myös helpotetaan tärppiä ;)
Osaako joku kertoa tarkemmin tuosta 25 % kuukausittaisesta onnistumisen mahdollisuudesta? Mihin se perustuu, että vain joka neljäs munasolu voi hedelmöittyä? Olen kyllä kuullut että keskenmenoja itse asiassa tapahtuu paljon useammin kuin luullaan, keskivertonainen saa kuulemma jopa 10 keskenmenoa elämänsä aikana, useimmat vain tapahtuvat niin aikaisin ettei niitä ehdi edes huomata, luullaan vain pari päivää myöhästyneiksi kuukautisiksi. Tietysti tälläisessä tilanteessa jossa yritetään raskautta ne huomataan, ja luonnollisesti tuntuvat kamalilta. Hurjasti siis tsemppiä kaikille tuon kokeneille, en voi edes kuvitella kuinka kamalalta tuo tuntuu. Toivottavasti teillä kaikilla tärppää pian uudestaan ja pienet pysyvät matkassa!
Dimou: uskoisin 25% tarkoittavan raskauden todennäköisyyttä - ei munasolun hedelmöittymiskykyä. Eli kun on 25% todennäköisyys raskautua, tarkoittaa se periaatteessa sitä, että joka neljäs kierto tärppää. Hitsit, kun en muista sen BBC:n dokkarin nimeä tai muitakaan tietoja, mutta joskus pari vuotta sitten tuli upea dokumentti hedelmöittymisestä ja raskaudesta. Siinä esitettiin taidokkaalla animaatiolla, miten monimutkainen prosessi koko hedelmöittyminen on ja miten tutkijat ei pysty selittämään sitä, että miten ihminen lisääntyy niin vauhdikkaasti vaikka raskaaksitulemisen pitäisi olla hirveän vaikeaa.
Sane: miten ME jaksetaan odottaa sunnuntaille sun testiä? Tuut sit HETI kertomaan, miten kävi. Kaikki peukut pystyssä!
Lisäsin Nannan listalle. Tervetuloa mukaan! Haluaisitko päivittää listalle kiertopäiväsi?
Olikos muita päivitettäviä? Voitte joko päivittää listan itse tai pyytää jotakuta toista päivittämään.
Haaveilija86 47/49-56
Exile kp28/30 yk5
Saffelson kp26/26-29 yk16
Anndikke kp25/33 yk3
Miisu kp25/?? Yk13
Sane kp25/25-30 yk1 km jk
Ankinen kp24/28 yk1
Annhaa kp22/27? yritys aloitettu 7/2013
Neppisnei kp22/25-28 yk5
Johannanora91 kp22/28 yk3
Zaron kp22/26-28 yk14
Hope2015 kp21/27-31
Kuumeilija91 kp21/28 yk3
Louise82 kp21/24-27
Nemor kp20/23-28 yk5
Nienor kp20/
Lauraiidavi kp18/28-30
Niiskuneiti Kp18/27-28 yk4?
Orchid87 kp 17/26-28 yk3
Kaziska kp15/25-28 yk2
Tiuku89 kp15/27-30 yk3
Eliine87 kp13/30 yk2
Cias kp12/29 yk9
Lina87 kp11/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp11/30-32 yk12
Dimou kp7/34-38(?) yk2
Ipa86 kp6/40 yk8
Heikkulin kp2/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp1/32(?) yk7, keskenmenon jälkeen yk3
Nanna
Toi 25% juttu ei oikein aukea suoraan sanottuna mullekaan - kai pitäisi muistaa todennäköisyyslaskennasta edes jotain, mut kun ei.
Raskautuminenhan riippuu jossain määrin sattumasta, joten kai siinä jostain tilastollisista säännönmukaisuuksista on kyse. Sen sijaan eihän se sitä tarkoita, et neljän kierron kohdalla oltais 100%:ssa tai että vain joka neljännellä kierrolla voisi tärpätä, koska jos joka kuu mahis tulla raskaaksi on 25%, niin ihan samat mahdollisuudet pitäisi olla seuraavana kuukautena :) Ja sit tähän täytyy sekoittaa vielä se, että vuoden päästä niin ja niin moni on jo raskaana, mut sit onkin ihan eri juttu jos onkin tietyn ikäinen tai polttaa tai on jo synnyttänyt tai tai... Huoh
Ja eihän toi mun lääkärin sanoma, et joka neljäs kuukausi olisi onni matkassa, siis oikeastaan liity tohon 25% mahdollisuuteen. Yritin muuten kysyä, että mihin tieto perustui, mutta en saanu mitään erityisen selvää vastausta. Jotain se vaan sanoi, että suurin piirtein noin usein onnistuu se "kohtaaminen". Eihän kyse ole tosiaankaan vain munasolusta, vaan myös siitä toisesta puolikkaasta, ja tietysti siitä milloin on peittoja heiluteltu ja onko peittoja heiluteltu :)
Matemaatikot, voisitteko kertoa miten tämä toimii, että tuntuisi edes hiukan siltä, että tätä prosessia pystyy hallitsemaan ;)
Tuosta listasta on plussaanneet pudonneet pois... tahallisestiko? :o
Eli minä ja Tepsuttelija oltais jo siellä.
Kiitos teille tsempeistä :) Meillä on vasta eka yrityskerta takana, joten vaikka olen pettynyt, niin ei vielä tunnu pahalta. Miehelle tosin äyskin tossa menkkojen alettua, että näinkö muka tulee toista :D esikoinen sai alkunsa heti pillereitten lopettamisen jälkeen, joten odotukset oli korkealla! Ei muuta kuin uuteen nousuun!
Mä en aio tälle kierrolle ostaa ovistestejä ollenkaan. Ehkä jatkossa, jos et tärppää. Talletellaan vaan ahkerasti koko kierto! Mies on vaan lähdössä työreissulle parin viikon päästä juuri ovisaikaan. Pitää ennen sitä siis ahkerasti saada etukäteisvarastot täyteen ;)
Joku kyseli ovistesteistä, mulle ne näytti monta päivää ennen ovista haaleeta viivaa ja ovispäivänä yhtä tummaa kuin kontrolli. Sitten pari päivää oviksen jälkeen taas haaleeta viivaa ja testaamisen lopetin siihen :)
Mulla oli tää kierto tosi lyhyt, 23pvää ja dpo 11 muuttui kp1. Toivottavasti on riittävän pitkä.. Mutta jospa se siitä tasoittuu. Lopetin pillerit kuitenkin vasta heinäkuussa!
Jonsteri: pahoitteluni plussanneiden uupumisesta, mun vilpitön moka. Listaahan siis voi päivittää kuka vain, sinäkin Jonsteri! Nyt olet listalla Tepsuttelijan kanssa. Ja kaikki muutkin, jotka huomaavat virheitä tai haluavat listalle, voivat joko huikata päivitystarpeen tai kopioida listan ja tehdä tarvittavat korjaukset!
Louise82: mä olen sun päättelyissä samalla linjalla. Tarkoitin siis sitä, että lääkäri on varmaan yrittänyt "maallistaa" todennäköisyyden sanomalla, että jos joka kierto olisi teoreettinen 25% mahdollisuus raskautua, tarkoittaa se sitä, että PERIAATTEESSA yksi kierto neljästä on tärppikierto. Tuohon 25% mahtuu niitä, jotka on superhedelmällisiä ja ne, jotka eivät ole hedelmällisiä. Jokaisella ihmisellä ei siis ole joka kierto 25% todennäköisyyttä raskautua. Pitäisi olla enemmän tutkimustietoa jotta tästä asiasta tämän syvemmin voisi keskustella. En ole mikään tilastotieteilijä tai matikkanero, mulle nää on ihan mutu-meininkiä. :D Mutta mitä yritin alun alkaen sanoa, ei lääkäri varmaankaan tarkoittanut sitä, että kolme munasolua neljästä olisi viallisia.
Tälle päivälle päivitettynä. Kaikki voi vapaasti muokata!
Haaveilija86 48/49-56
Exile kp29/30 yk5
Saffelson kp27/26-29 yk16
Anndikke kp26/33 yk3
Miisu kp26/?? Yk13
Sane kp26/25-30 yk1 km jk
Ankinen kp25/28 yk1
Annhaa kp23/27? yritys aloitettu 7/2013
Neppisnei kp23/25-28 yk5
Johannanora91 kp23/28 yk3
Zaron kp23/26-28 yk14
Hope2015 kp22/27-31
Kuumeilija91 kp22/28 yk3
Louise82 kp22/24-27
Nemor kp21/23-28 yk5
Nienor kp21/
Lauraiidavi kp19/28-30
Niiskuneiti Kp19/27-28 yk4?
Orchid87 kp 18/26-28 yk3
Kaziska kp16/25-28 yk2
Tiuku89 kp16/27-30 yk3
Eliine87 kp14/30 yk2
Cias kp13/29 yk9
Lina87 kp12/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp12/30-32 yk12
Dimou kp8/34-38(?) yk2
Ipa86 kp7/40 yk8
Heikkulin kp3/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp2/32(?) yk7, keskenmenon jälkeen yk3
Nanna
PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri
Vanha kunnon noppaesimerkki: Todennäköisyys saada nopasta silmäluku 6 on joka heitolla 1/6. Mutta sä voit heittää noppaa vaikka 100 000 kertaa saamatta kutosta tai voit saada joka heitolla kutosen. Silti se todennäköisyys on joka heitolla 1/6.
Täällä on niin tutunlaisia menkkajomotuksia ilmassa, että taitaa olla mun osalta taputeltu tää toive toukokuun vauvasta. Toiveet on ollu jotenki hirmu korkeella kun miehen kanssa ollaan molemmat synnytty toukokuussa, ois ollu kiva saada yks toukokuunlapsi lisää. Tosin tällä kierrolla LA olis osunu ihan toukokuun alkuun, niin voihan hyvässä lykyssä enskierrostakin napata sen toukokuisen ;)
tuun vielä ilmottelee kun oletukseni käyvät toteen ja yk6 alkaa.
plussatuulia kaikille!!
Vielä viimeiset tsempit Exile! Ja tosiaan, jos kohtalona on menkat, niin ehkä seuraava yrityskierto mahtuu vielä toukokuulle! Mutta ilmoittele, miten käy. Toivoa ei ole menetetty niin kauan kuin punaista väriä ei näy!
(Edelliseen viestiin viitaten: tokikin hedelmöittyminen ja raskauden jatkuminen on vähän monimutkaisempi yhtälö kuin nopan heittäminen!!!)
Onko kellään muulla tietoa ns. Kuivasta kaudesta. eikö sellanen oo menkkojen jälkeen ja ovulaation jälkeen? voiko olettaa jotain jos ovulaation jälkeen ei ole kuivaa kautta? :D
Moi!
Ilmoittaudun varovaisesti mukaan plussanneisiin. :]
Yritystä takana 2v 10kk ja eilen tein dpo 12:na plussan (haalea, mutta selkeä). Huomenna (dpo14:na) aamulla testaan uudestaan ja varmistan, että plussa on vahvistunut. En uskalla siirtyä odottavien puolelle, koska takana kaksi keskenmenoa. Syitä niihen ei ole tutkittu (paitsi kilppariarvot ja nekin oli normaalit). Hengailen täällä turvallisella kuumeilupalstalla ainakin ensimmäiseen ultraan asti (jota pelkään ihan hulluna, koska kahdessa edellisessä huono uutinen on pudotettu juuri siellä).
Täällä on joitan vanhoja tuttujakin, kuten Tepsuttelija! Onnea plussauksesta! <3
Dpo10:na tein hupina illalla ovistestin, koska päivällä oli ollut paha olo ja väsyttänyt ja tikkuun pärähti heti vahva plussa. Sen takia kävin dpo11:na ostamassa aamulla raskaustestejä ja tein heti aamupissasta sen positiivisen. Ennen plussausta ei oikein muita oireita ollut, kuin tuo dpo10:na tullut erittäin lievä pahoinvointi (en siis edes oksentanu, maha oli vähän sekasin) ja väsymys (lähinnä jatkuva haukottelu kuitenkin selviten ihan hyvin töistä ja harrastuksista). Oviksesta siihen plussaukseen oli oikeastaan ihan normaalia aikaa. Rinnan vain hieman arat, mutta ei niin paljon kuin kuvittelisi, jos raskaana on. Mitään kikkakolmosia ei käytetty tässä kierrossa. Ei Gelee Roayleita, ei greippimehuja, ei vitamiineja, ei punaviinejä - ja luomuna mentiin talletellen joka toinen päivä menkkojen loppumisesta saakka.
Onnea teille kaikille tähän kiertoon! <3
Jonsteri rv3+6, LA 1.5.2014 (tai kp32/30 dpo 13)