Tunnetko jonkun erittäin terveellisesti elävän?
Kommentit (25)
Se kissafaniHennan kaveri Tanjako sen nimi on?
Vierailija kirjoitti:
Minä. Syön ketogeenisesti 3 ateriaa päivässä. En juo kahvia, en alkoholia, en syö sokeria, viljaa, enkä eineksiä. Panostan unen laatuun, en stressaa turhia.
Kerro lisää. Onko olosi loistava?
Vierailija kirjoitti:
Kuka?
Yhden. Ruoka tuntuu olevan elämän ykkösasia, sitä mietitään koko ajan. Yhdenlainen syömishäiriö taitaa sekin olla, että jokaista suupalaa pitää miettiä.
Mä syön yhden tai kaksi ateriaa päivässä ja paastoan kerran viikossa 36 h.
Syön lähinnä vain naudanlihaa.
Olen elämäni kunnossa ja kaikki verikokeiden tulokset viitearvoissa. Ei mitään kutinoita, hilseilyjä, suolistovaivaa, turvotuksia, väsymystä tai kipuja. Olen hyväntuulinen ja aikaansaava. Olisinpa keksinyt jo 15 vuotta sitten syödä näin.
N44
Tunnen vain ihmisiä jotka luulevat elävänsä terveellisesti jonkin tietyn dieetin (karppaus, keto, veganismi, paleo, raakaravinto, jne.) mukaan, ja sitten kun menevät väsymyksen vuoksi lääkäriin, löytyy kaiken maailman puutostiloja.
Vierailija kirjoitti:
Yhden. Ruoka tuntuu olevan elämän ykkösasia, sitä mietitään koko ajan. Yhdenlainen syömishäiriö taitaa sekin olla, että jokaista suupalaa pitää miettiä.
Monesti nää on just näitä. Ortorexia on ihan diagnoosi. Normaalisti ruokaan suhtautuva pystyy syömään rennosti ja välillä herkuttelemaankin.
Vierailija kirjoitti:
Tanja H?
Vierailija kirjoitti:
nimeltään ortoreksia
Tuolla on Syli nimisen järjestön kautta konsultaatio apua, ne kyllä tietää mikä on terveellistä :)
Terveellinen on suhteellinen käsite. Se, mikä on minulle terveellistä, ei välttämättä ole sinulle terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Ortoreksia, oikein + syöminen
Minä syön oikein, mutta minulla ei ole virallista diagnoosia.
Kaveri. Toisaalta sairastaa pahaa suolistosairautta eli laihuus osittain varmaan senkin seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri. Toisaalta sairastaa pahaa suolistosairautta eli laihuus osittain varmaan senkin seurauksena.
Sunko mielestä laihuus = terveellisesti elävä ihminen? Kaiken mä oon nyt kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Laihuus ei ole automaattisesti merkki terveellisesti elämisestä.
Tunsin kaksi mutta molemmat kuolivat syöpään
Tunnen useampiakin.
Nukkuvat hyvin, liikkuvat ilolla päivittäin, elävät aktiivista elämää, nauravat usein ja tapaavat paljon läheisiään, syövät pääosin puhdasta ruokaa, päihteitä harvoin.
Hyvännäköisiä, hoikkia, ryhdikkäitä, hehkuvia, itsevarmoja ja onnellisia ihmisiä!
Mitään sataprosenttista keto-pelleilyä ja muuta fanatismia en pidä terveellisenä, kokonaisuus ratkaisee.
Kehon tasapaino, sosiaalinen elämä, stressittömyys ym. liittyy vahvasti asiaan.
Joo mun isä. Syö monipuolisesti kasviksia ja marjoja. Aloittaa jokaisen aamunsa tyrnismoothiella ja syö ruusunmarjajauhetta yms. Ei juo alkoholia, ei syö sokeria muuta kuin harvoin. Pizzaa ja hampparia syö kerran vuodessa, jos sitäkään. Liikkuu päivittäin. Ennen urheili rankemmin. Nykyään käy kävelyllä metsässä ja nostelee jonkin verran painoja ja talvisin hiihtää joka päivä. Käy avannossa. Menee nukkumaan klo 21. Ennen kävi qigongissa ja pilateksessa, mutta nykyään tekee kotona niitä juttuja. Hengittelee Wim Hof-metodilla.
Minä. Syön ketogeenisesti 3 ateriaa päivässä. En juo kahvia, en alkoholia, en syö sokeria, viljaa, enkä eineksiä. Panostan unen laatuun, en stressaa turhia.