"persoonalliset nimet".. hitto että on ruvennut ärsyttämään!
"meidän vauva saa niin uniikin nimen, ettei suomessa ole toista".. " laulajan vauva sai erikoisen nimen"..
ja sitten väheksytään niitä, joiden mielestä Ida tai Onni on kaunis nimi ja se halutaan antaa omalle lapselle.
itse olen ollut " Minna K. " & " se Minna, jolla on hammasraudat" eikä siitä mitään traumoja ole jäänyt! en usko että lapsellekaan jää :)
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:32"]
Meillä Angina, Broncitus, Atopia ja Silsa.
[/quote]
Meillä on Järjestöjyrä ja Raksvaattori. Kyllä olemme sitä mieltä, että nimen pitää kuulostaa suomalaiselta.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 09:15"]
Pahinta on se, ettei ajatella yhtään lapsen omaa elämää ja persoonallisuutta. Minusta neutraali ja kaunis nimi jättää lapselle tilaa kasvaa omaksi itsekseen. En haluaisi lapseni nolostelevan nimensä sanomista, vaikka siitä ei häntä kiusattaisikaan. Vrt Kuura Päiviö tai Matti Juhani
[/quote]
No ei yhdellä nimellä nyt niin suurta vaikutusta kenenkään elämään ole, että se määräisi siitä pystyykö lapsi kasvamaan omaksi itsekseen. Ja tuo nolosteluasiakin riippuu paljon siitä, millaisen itsetunnon vanhemmat onnistuvat lapselleen kasvattamaan. Esim. itselläni on erikoinen nimi, ja satunnaisesti minua on siitä lapsena yritetty kiusatakin, mutta eivät ne paljoa jaksaneet, koska itse olin vaan ylpeä nimestäni eikä kiusaajat saaneet haluamaansa vaikutusta aikaan siis.
Eiköhän niitä kumminkin eniten aina haukuta, jotka antavat lapsilleen erikoisemman nimen. On alkanut tuntua, että tavallisen nimen antajat pitävät itseään jotenkin hirveän paljon erinomaisempana. Antakaa nyt hemmetti soikoon ihmisten nimetä omat lapsensa kuinka tykkäävät. Mitä se teille kuuluu?? Huolehtikaa omista asioistanne.
Mä olen kans halunnut että nimet löytyy kalenterista mutta eivät ole niitä yleisimpiä aadoja ja eeliä.