Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko säästynyt koronalta koko tänä aikana?

Vierailija
23.07.2021 |

Mikä on salaisuutesi eli mitä luulet tehneesi oikein ettei korona ole päässyt iskemään kimppuusi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästynyt, kuten perheenikin.

Minä töissä varhaiskasvatuksessa ja ryhmässä ollut altistuneita lapsia ja jopa sairastunutkin.

Lapseni opiskelijoita ja mies ollut etätöissä alkaen 3/20.

Töissä ollut ns maskipakko jo kuukausien ajan, pesen käsiäni, käytän kaupassa jne maskia, en hillu turuilla ja toreilla. Yhden rokotuksen olen saanut.

Vierailija
22/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt niinkuin koronaa ei olisikaan. Reissannut ympäri suomea enkä ole käyttänyt maskia missään. En tiedä ketään joka olisi sen sairastanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,4 miljoonaa suomalaista on toistaiseksi välttynyt koronaviruksen aihuttamalta taudilta. Eikö olekin ihmeellistä. Suurin osa meistä on käyttänyt kasvomaskia ja siten suojannut toisia ihmisiä?

Vierailija
24/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tai se on ollut oireeton. Opiskelu etänä. Käyn ruokakaupassa 0-1 krt viikossa. Tilaan ruokaa kotiin. En käy missään.

Vierailija
25/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa Lahteen viikon päästä niin takaan että saatte koronan. Kaksi suurta tapahtumaa jossa korona leviää kuin rutto bajamajoissa. Sinne vaan örveltämään muiden jatkoksi. Tapahtumien jälkeen korona sitten leviääkin kaupoissa ym. paikoissa joissa örveltäjät käyvät.

Vierailija
26/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen säästynyt. Samoin kuin muut 5 400 000 suomalaista.

Vierailija
27/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa Lahteen viikon päästä niin takaan että saatte koronan. Kaksi suurta tapahtumaa jossa korona leviää kuin rutto bajamajoissa. Sinne vaan örveltämään muiden jatkoksi. Tapahtumien jälkeen korona sitten leviääkin kaupoissa ym. paikoissa joissa örveltäjät käyvät.

Olen asunut Lahdessa koko ikäni. En tunne ketään, joka olisi koronan sairastanut. Ehkä olen jotenkin poikkeusyksilö sitten :D

Vierailija
28/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on päässyt käymään. Kuulun riskiryhmään ja olen elänyt enemmän tai vähemmän syrjäytynyttä elämää siitä asti, kun jäin eläkkeelle. Eli ei tarvinnut juuri muuttaa elintapojaan, mitä nyt katsoi, ettei rynnännyt kauppoihin pahimpaan ruuhka-aikaan. Minua on tosin ruvennut huvittamaan, kun muistelen vuoden takaisia rajoituksia ja ihmisten käyttäytymista ym, Silloin oli tiukat rajat, joita myös noudatettiin uskollisesti, vaikka esim. omalla paikkakunnallakaan ei ollut pitkiin aikoihin ainuttakaan todettua tartuntaa. Alle kahdenkymmenen niitä nytkin ja asukkaita kuitenkin liki kymmenen tuhatta. Monet suositellut (määrätyt) tavat ja tottumukset olivat ennestään osa normaalia elämää. Uutta oli oikeastaan vain maski, jota aloin käyttää vasta tämän vuoden puolella. Ja vaikka kaksi rokotusta olen jo saanut, noudatan edelleen ohjeita eli maski, hygienia, turvavälit, tungoksen välttely, baarien ja festareiden ja vastaavien kierto kaukaa, ei matkustelua jukisilla, vaan omalla autonkopperolla. Ainut muutos on oikeastaan se, että nyt tapailen hieman enemmän rokotukset saaneita tuttavia kuin ennen rokotuksia, jolloin vain soiteltiin.

Vierailija
29/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kertaakaan edes testissä eli siinä mielessä olen säästynyt. Mitään paikkoja en ole erityisesti vältellyt ja töissä olen joutunut käymään koko ajan. Tiedän kaksi ihmistä, jotka ovat sairastaneet koronan. Aika outo kysely, koska suurin osa suomalaisista on välttänyt koronan. Sairastaneita on todella vähän.

Vierailija
30/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen. Mutta tiedän ihmisiä, jotka eivät ole. Yksi tuttu oli pitkään kipeä. Toisen tutun koko perhe oli koronassa, kaksi aikuista ja kolme alle 15v lasta.

Vierailija
31/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Salaisuuteni on ettei tammi-helmikuussa 2020 vielä testattu flunssaisia nuhaneniä. Vaikka olin tammikuussa Helsingissä turistikohteessa, missä oli kiinalaisia. Sairastuin sen jälkeen flunssaan, joka kesti tosi pitkään. Kuumeiluakin oli.

Vierailija
32/32 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyrkinyt elämään ihan normaalisti. Mulla on neljä lasta, joista kaksi alle kouluikäisiä ja olisi kauheaa ajatella, että toisen heistä elämästä kohta puolet olisi mennyt koronahysterian vallassa. En suostu pilaamaan lasteni elämää pelkäämällä poterossa.

En tunne ketään sairastunutta. Pari naapuruston lasta on altistunut päiväkodissa ja teini-ikäinen lapseni altistui kaveriporukassa. Ei yhtään jatkotartuntaa näistä.

Mä en ole yli vuoteen katsonut/kuunnellut/lukenut uutisia, joten korona ei näy senkään vuoksi arjessa.

Töissä meillä maskipakko, mutta en ole sielläkään kertaakaan käyttänyt. Eipä juuri muillakaan ole enää kuukausiin näkynyt.

HUS-alueella asun, noin 50 km Helsingistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän