Kysymyksiä koronarokotteesta kieltäytyville
Oletteko te, jotka aiotte jättää koronarokotteen ottamatta miettineet sitä, että tulette joka tapauksessa sairastamaan sen koronan jossain vaiheessa, sitä ei voi enää välttää. Jos ette halua rokotteen vierasainetta kehoonne, tarjoatte sen saman kehon tälle koronavirukselle. Jos ette halua tutkimatonta rokotetta kehoonne, tulette saamaan samalla tavalla pitkäaikaisvaikutuksiltaan tutkimatonta koronavirusta kehoonne. Se virus tulee teille joko heikennettynä rokotteen kautta, tai ihan toimintakykyisenä ja lopputulema on arvoitus. Mutta varmasti sen saatte.
Jos isovanhempamme olisivat olleet yhtä epäileväisiä "Do Your Own Research"-oppineita, olisi meitä vähemmän mm. polion, kurkkumädän ja tuhkarokon seurauksena. Myös niistä vammautuneita olisi enemmän ja kulkutaudit jylläisivät edelleen. Sinun lapsesi voisi kuolla johonkin näistä taudeista ja voisit vaan katsella vieressä voimattomana. Kehitysmaissa ihmiset ymmärtävät tämän ja kävelevät kymmeniä kilometrejä saamaan rokotuksia itselleen ja lapsilleen, ovat kiitollisia niistä.
Ja se, että haluatte ensin nähdä, miten jo rokotetut voivat ja päättää sitten hankitteko rokotteen itse. Miksi koette olevanne jotenkin muita arvokkaampia ja laitatte meidät muut testaamaan teille rokotteen valmiiksi?
Miksi koette olevanne vuosia lääketiedettä ja virologiaa opiskelleita ihmisiä viisaampia? Miten juuri te ymmärrätte näitä asioita paremmin ja syvemmin kuin he, ihan internetin syövereistä löytämienne "asiantuntijoiden" tuottaman "tiedon" kautta? Jos tämä olisi kansainvälinen salaliitto, mihin sillä tähdättäisiin? Jos tarkoituksena olisi vähentää väestömäärää hedelmättömyyden tuottamisella, olisiko se lopulta niin kamala asia, ihmisiä kun on liikaa ja jokainen syntyvä lapsi saisi olla tarkkaan harkittu ja hankkimalla hankittu.
Syöt pikaruokaa, suklaata (kääreessä alumiinia), otat tatuointeja, tekoripsiä, meikkaat, syöt eineksiä, käytät muoviastioita.. Nämä kaikki, mutta yksi rokote pelottaa? Rokoteannos on niin pieni, ettei siinä tule mikrosirua mukana, se ei myöskään ala muokata sinun DNA:tasi. Ehkä tämä on nyt luonnon tapa hankkiutua kulkutautimyönteisistä eroon ja vahvistaa populaatiota?
Näihin haluaisin rehellisen vastauksen.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
En ole rokotekriittinen, ja tutkimustieto tukee sitä faktaa että ne toimivat 70-80%:sti vakavien tautimuotojen estämisessä.
Rokotetta en ota siksi koska vituttaa elää tällä aivovammaisten ihmisten kansoittamalla planeetalla. Jos kuolen covidiin niin otan asian avosylein vastaan. Jos muutama muu ihminen kuolee tai sairastuu siinä ohella niin en pane pahakseni.
Luvut sulla pielessä. Rokote suojaa taudilta 80-90% ja vakavaa tautimuotoa vastaan 95-98%.
Vierailija kirjoitti:
Tauti ei ole 1,5 vuoden tilastointi datan perusteella ikäryhmälleni tavallista flunssaa yhtään vaarallisempi. Kuolleita nolla ja yksi tuhannesta voi joutua tai on joutunut sairaalahoitoon.
Riskit vs hyödyt analyysit kunniaan.
Rokote ei tarjoa mitään mitään riskinottamisen arvoista, eikä kukaan tiedä sen lyhyen tai pitkän aikavälin haitoista ikäisilleni yhtikäs mitään, eikä se edes suojaisi muita.
Voin harkita rokotteen ottamista siinä kohtaa kun on alkaa löytymään pitkän ajan dataa myös ikäisteni rokottamisesta.
Mitä se hyödyttää sit enää muutaman vuoden päästä, kun pandemi on nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole rokotekriittinen, ja tutkimustieto tukee sitä faktaa että ne toimivat 70-80%:sti vakavien tautimuotojen estämisessä.
Rokotetta en ota siksi koska vituttaa elää tällä aivovammaisten ihmisten kansoittamalla planeetalla. Jos kuolen covidiin niin otan asian avosylein vastaan. Jos muutama muu ihminen kuolee tai sairastuu siinä ohella niin en pane pahakseni.
Heiii! Sul on mun luanto!
Olen myös sinut sen kanssa, että voin sairastua koronaan (ehkä jo olenkin, kauan sitten), ja jopa kuolla siihen. Kumpi tahansa sopii mulle!
En edes haluaisi jatkaa enää elämää täällä, kun kaikki asiat ovat muuttuneet aivan kummallisiksi. Jos olisin jäänyt sinne, missä asuin vielä vuosi sitten eläisin ankarien rajoitusten orjuudessa ja sanktioiden varjossa. Tämä muutos on siis tapahtunut alle vuodessa! Ehkä Suomi seuraa samaa polkua, silloin olen vakuuttunut siitä, että näin oli tarkoitettu ja aikani on täysi.
(Samoin niiden kaikkien muiden aika on täysi, eli muiden kohtalo ei riipu minusta, vaan tämä on ylempää ohjettu juttu.Rokotetut ovat mielestään suojassa, siksi en jaksa ymmärtää, miksi he vaahtoavat toisten rokottamattomuudesta! Rokotettu on myös kantaja ja tartunnanlevittäjä. Oikeasti minun rokottamattomana pitäisi suhtautua hyvin kriittisesti kaikkeen kanssakäymiseen rokotettujen kanssa - ei päinvastoin!
Asun yksin, elämäni on hyvin omaehtoista, en käy ihmisten suosimissa "menopaikoissa", lähestulkoon vain kaupassa yms. En ole niitä ehdoin tahdoin tartunnan saajia saati levittäjiä. En edes matkustele enää, kun vihdoin palasin tänne. Minulla ei ole mitään kiinnostusta sellaisiin asioihin, mitä aiemmatja suunnitellut rajoitukset koskevat.
Jos minua arvostelette, haukutte aivan väärää puuta.
Piste.
Tuota noin, rokotetut ei kanna yhtään mitään. Ja rokotetut vaahtoaa, koska rajoitukset laitetaan päälle niin kauan kun rokottamattomia on liikaa. Ja sit vielä on teitä, jotka lukittautuu himaan joka tapauksessa ja sit teidän vuoksi laitetaan rajoitukset, kun te vaaditte ettei edes rokotepassia saa ottaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tauti ei ole 1,5 vuoden tilastointi datan perusteella ikäryhmälleni tavallista flunssaa yhtään vaarallisempi. Kuolleita nolla ja yksi tuhannesta voi joutua tai on joutunut sairaalahoitoon.
Rokote ei tarjoa mitään mitään riskinottamisen arvoista, eikä kukaan tiedä sen lyhyen tai pitkän aikavälin haitoista ikäisilleni yhtikäs mitään, eikä se edes suojaisi muita.
Voin harkita rokotteen ottamista siinä kohtaa kun on alkaa löytymään pitkän ajan dataa myös ikäisteni rokottamisesta.
Suosittelen vahvasti selvittämään. Mitä pandemia tarkoittaa ennen kuin käyttäisin sitä missään koronaan liittyvässä yhtälössä.
Miksi rokottaa itsensä tautia vastaan, joka ei yksinkertaisesti ole vaarallinen viiteryhmälleni?
Eikä se myöskään suojaa 100% varmuudella ulkopuolisia tai edes itseä siltä tartunnalta.
Altistaisin itseni vain tietoisesti rokotteen riskeille, joista osa on jo ilmennyt ja pitkäaikaisemmat vaikutukset eivät ole kenenkään tiedossa.
Hullu saa olla muttei tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen vahvasti selvittämään. Mitä pandemia tarkoittaa ennen kuin käyttäisin sitä missään koronaan liittyvässä yhtälössä.
Miksi rokottaa itsensä tautia vastaan, joka ei yksinkertaisesti ole vaarallinen viiteryhmälleni?
Eikä se myöskään suojaa 100% varmuudella ulkopuolisia tai edes itseä siltä tartunnalta.
Altistaisin itseni vain tietoisesti rokotteen riskeille, joista osa on jo ilmennyt ja pitkäaikaisemmat vaikutukset eivät ole kenenkään tiedossa.
Sano yksi rokote, joka on 100%? Ja saat olla ottamatta rokotetta, mutta miksi väität sellaista mikä ei ole totta? Tutkimustietoa on loka-marraskuulta 2020, mikä on sit sun mielestä riittävä aika tiedon keruuseen? Ja oikeastiko sä ajattelet, että korona ei ole ongelma maailmanlaajuisesti nyt vaan tulisi katsella pari vuotta? Millainen maailma on kahden vuoden päästä, jos rokotettuja ei saada nyt riittävästi?
Pandemia tarkoittaa maailmanlaajuisesti levinnyttä epidemiaa. Sana tulee kreikan sanoista pan ’kaikki’ ja demos ’ihmiset’.
Tauti ei välttämättä ole pandemia, vaikka siihen kuolisi paljon ihmisiä. Esimerkiksi syöpiin on kuollut erittäin paljon ihmisiä, mutta niitä ei katsota pandemiaksi, koska syöpä ei ole tarttuvaa paitsi poikkeustapauksissa (kts. klonaalisesti tarttuva syöpä). Toisaalta tartuntatautikaan ei välttämättä ole pandemia, ellei se ole levinnyt laajalle alueelle. Viimeisin pandemia on 11. maaliskuuta 2020 julistettu SARS-CoV-2-viruksen aiheuttama koronavirustauti COVID-19[1].
Että mikäs se sun maailmassasi on ellei pandemia? Aika yksinkertainen ja itsekeskeinen taidat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heiii! Sul on mun luanto!
Olen myös sinut sen kanssa, että voin sairastua koronaan (ehkä jo olenkin, kauan sitten), ja jopa kuolla siihen. Kumpi tahansa sopii mulle!
En edes haluaisi jatkaa enää elämää täällä, kun kaikki asiat ovat muuttuneet aivan kummallisiksi. Jos olisin jäänyt sinne, missä asuin vielä vuosi sitten eläisin ankarien rajoitusten orjuudessa ja sanktioiden varjossa. Tämä muutos on siis tapahtunut alle vuodessa! Ehkä Suomi seuraa samaa polkua, silloin olen vakuuttunut siitä, että näin oli tarkoitettu ja aikani on täysi.
(Samoin niiden kaikkien muiden aika on täysi, eli muiden kohtalo ei riipu minusta, vaan tämä on ylempää ohjettu juttu.Rokotetut ovat mielestään suojassa, siksi en jaksa ymmärtää, miksi he vaahtoavat toisten rokottamattomuudesta! Rokotettu on myös kantaja ja tartunnanlevittäjä. Oikeasti minun rokottamattomana pitäisi suhtautua hyvin kriittisesti kaikkeen kanssakäymiseen rokotettujen kanssa - ei päinvastoin!
Asun yksin, elämäni on hyvin omaehtoista, en käy ihmisten suosimissa "menopaikoissa", lähestulkoon vain kaupassa yms. En ole niitä ehdoin tahdoin tartunnan saajia saati levittäjiä. En edes matkustele enää, kun vihdoin palasin tänne. Minulla ei ole mitään kiinnostusta sellaisiin asioihin, mitä aiemmatja suunnitellut rajoitukset koskevat.
Jos minua arvostelette, haukutte aivan väärää puuta.
Piste.Tuota noin, rokotetut ei kanna yhtään mitään. Ja rokotetut vaahtoaa, koska rajoitukset laitetaan päälle niin kauan kun rokottamattomia on liikaa. Ja sit vielä on teitä, jotka lukittautuu himaan joka tapauksessa ja sit teidän vuoksi laitetaan rajoitukset, kun te vaaditte ettei edes rokotepassia saa ottaa käyttöön.
Korona on kaivanut suomalaisista esiin sen kaikkein pimeimmän puolen, itsekkyyden. Ulkomailla se on tiedetty suomalaisista jo kauan, nyt sen näkee myös toinen suomalainen.
Hienoa että tulevaisuudessa rokottamattomilla on pääsykielto yhtään mihkään ilman koronatestiä negatiivisella tuloksella. Kun sen testin maksaa kymmenen kertaa omasta pussista, alkaa ehkä kiinnostaa rokotuskin.
Kylläpä aloittaja laittoi paljon kysymyksiä.
Ehkä jotkut rokotevastaiset saattaisivat vastata asettamiisi kysymyksiin kyllä. Itse sanon ei useimpiin esittämiisi kysymyksiin.
Virukset ja taudit kuuluvat luontoon ja evoluutioon. Niillä on oma paikkansa ja tehtävänsä.
Varsinaisiin salaliittoihin en usko. Mutta sen uskon kyllä, että virus on luotu, tai oikeammin manipuloitu kiinalaisessa laboratoriossa.
En ole ottanut vielä koronarokotetta. En, vaikka uskonkin rokotteiden olevan ainoa keino taistelussa pandemiaa vastaan ja että vain sitä kautta ihminen ja populaatio voi saada turvallisesti immuniteetin virusta vastaan. Olen lukenut jonkin verran lääketiedettä ja myös ihmisen historiassa olleita tuhoisia pandemioita. Mutta en usko olevani lääkäreitä, tai muita asiantuntijoita viisaampi, tai parempi. Päinvastoin.
Syy, miksi en tule todennäköisesti koskaan ottamaan rokotetta: koska nykyiset käytössä olevat rokotteet on kehitelty aivan liian lyhyessä ajassa. Ja virus muuntuu koko ajan ja pyrkii päihittämään rokotteiden tehon. Ja jo seuraavat kehittyvät variantit voivat tulla rokotteita vahvemmiksi.
Lisäsyyt: olen jo monen vuoden ajan ollut yhteiskunnasta syrjäytynyt. Ja ollut monta vuotta yksinäinen. Sosiaalisia kontakteja ei juuri ole. Mitään tukiverkkoa minulla ei ympärilläni ole. Ja moni asia on elämässäni päättynyt. Olen menettänyt elämässäni lähestulkoon kaiken, mitä kukaan voi menettää. Sairastan monia sairauksia, jotka vaikuttavat jaksamiseeni ja hyvinvointiini.
Ehkä olen masentunut, tai pikemminkin pettynyt tähän koko yhteiskuntaan ja elämään.
Ehkä suhtaudun kaikkeen jo hälläväliäsuhtautumisella.
Jos virus tulee minuun, niin sitten se tulee.
Pääsenpähän ainakin pois täältä.
Elämäni on ollut helvettiä ja kärsimystä jo monen vuosikymmenen ajan.
Saa toki haukkua minut luuseriksi ja edesvastuuttomaksi.
Sen tiedän jo itsekin ilman sanomattakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano yksi rokote, joka on 100%? Ja saat olla ottamatta rokotetta, mutta miksi väität sellaista mikä ei ole totta? Tutkimustietoa on loka-marraskuulta 2020, mikä on sit sun mielestä riittävä aika tiedon keruuseen? Ja oikeastiko sä ajattelet, että korona ei ole ongelma maailmanlaajuisesti nyt vaan tulisi katsella pari vuotta? Millainen maailma on kahden vuoden päästä, jos rokotettuja ei saada nyt riittävästi?
Pandemia tarkoittaa maailmanlaajuisesti levinnyttä epidemiaa. Sana tulee kreikan sanoista pan ’kaikki’ ja demos ’ihmiset’.
Tauti ei välttämättä ole pandemia, vaikka siihen kuolisi paljon ihmisiä. Esimerkiksi syöpiin on kuollut erittäin paljon ihmisiä, mutta niitä ei katsota pandemiaksi, koska syöpä ei ole tarttuvaa paitsi poikkeustapauksissa (kts. klonaalisesti tarttuva syöpä). Toisaalta tartuntatautikaan ei välttämättä ole pandemia, ellei se ole levinnyt laajalle alueelle. Viimeisin pandemia on 11. maaliskuuta 2020 julistettu SARS-CoV-2-viruksen aiheuttama koronavirustauti COVID-19[1].
Että mikäs se sun maailmassasi on ellei pandemia? Aika yksinkertainen ja itsekeskeinen taidat olla.
Se on kiva, että annoit tämmöisen turhanpäiväisen tietoiskun asiasta, jota et edes itse ymmärrä.
Koronaviruksen aiheuttama tilanne ei täytä pandemian kriteereitä. Ihmisiä ei yksinkertaisesti kuole riittävän paljon, jotta pandemian tunnusmerkit täyttyisivät.
Lisäksi mikä ei olisi totta?
Alle 30vuotiaana terveenä ihmisenä minun riskini kuolla koronaan tai edes joutua sairaalaan on niin häviävän pieni, ettei rokotteen ottamisessa ole pienintäkään järjen hiventä. Henkilökohtainen riskini saada vakava tauti on äärimmäisen marginaalinen, joten rokotteen ainoa potentiaalinen hyöty on täysin uskotaan ja toivotaan tasolla.
Rokote kun ei estä minua saamasta tartuntaa, eikä rokotteen saanut henkilö ole estynyt tautia levittämästä. Rokote ei ole suojellut mm. israelia tulevilta sulkutoimilta ja israelissa yli 50% väestöstä on tuplarokotettu, eikä kuolemat tai sairaalahoidon tarve ole päättynyt siitä huolimatta.
Miksi se tekisi sitä muuallakaan?
Jos olet merkittävän ylipainoinen monisairas 70 vuotias. Ymmärrän henkilökohtaisen huolesi. Henkilökohtainen huolesi ei kuitenkaan tarkoita, että tauti olisi länsimaissa asuvalle perusterveelle alle 30v tai jopa alle 40v merkittävän vaarallinen asia tai edes semmoinen, jota voisi pitää tavanomaista influenssaa vakavampana asiana.
Jos se olisi. Näyttäisivät kuolematilastot hieman toisenlaisia asioita.
Ei kaikki saa tätä tautia. Kuta enemmän otan asioista selvää, ei ole mitään hinkua alistaa itseään rokotteelle, joka on vaarallinen. En halua verenkiertooni mitään piikkiproteiineja. Pistos ei jää käsivarteen, ylläri se leviää muutamien tuntien kuluessa kaikkialle kehoon. Tekemään mitä lystää. Ei näin kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vahvoilla vitamiineilla ja laadukkaalla ravinnolla saa paremman suojan koronaa vastaan kuin piikillä. Varsinkaan kun emme ihan tarkkaan vieläkään tiedä mikä se korona on, ja koronatestikään ei joidenkin tutkijoiden mielestä edes luotettavasti kerro onko ihmisellä edes korona vaikka testi olisi positiivinen.
Tiedämme aika hyvin, koska koronaviruksia on ollut ihmisissä vahvistetusti jo 1960-luvulta lähtien.
Iso osa on immuuneja, Berliinissä tehtiin tutkimus covid-19 alussa ja todettiin että 34% berliiniläisistä oli immuuneja tälle uudelle koronalle, vaikka eivät vielä koskaan olleet törmänneet tähän uuteen virukseen.
Ihan turhaa ottaa rokote, jos on immuuni. Jos on elänyt aktiivista elämää ja tähän mennessä ei ole saanut koronaa, niin voi olettaa olevansa immuuni. Silloin voi antaa rokotteensa sellaiselle joka tarvitsee sitä enemmän.
On todennäköistä, että Suomessa n. 30% väestöstä on luontaisesti immuuneja tälle uudelle koronalle, aivan kuten berliinissä ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota rokote eikä korona, vaan se mihin tätä maailmaa viedään tuon rokotteen ja rajoitusten varjolla. Ihmisten jakamiseen eri kasteihin, eripuran luomiseen jne.
Voisin ottaa rokotteen, mutta tuollaista kehitystä täytyy vastustaa.
Juuri tämä on hieno näkemys ja kommentti. Ei ole kyse koronasta saati rokotteesta, vaan tästä.
Voisin ottaa rokotteen, mutta Turussa niitä saa vain yhdestä paikasta eli messukeskuksesta, joka on kaukana keskustasta ja kaikesta. Asun täysin toisessa suunnassa. Mulla ei ole varaa riittävään määrään bussilippuja, opinnot viivästyi koronan takia, tuki katkennut, yritän pärjätä viimeisillä lainoilla. Ruokaa haen läheisestä avustuksesta aina kun saa. Polkupyöräni joku varasti, vaikka se oli lukittuna talon edessä. Kävellen en lähde 30 km lenkille. Sitten kun piikki on oikeasti tarjolla myös köyhille, otan sen tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvut sulla pielessä. Rokote suojaa taudilta 80-90% ja vakavaa tautimuotoa vastaan 95-98%.
Israel juuri uutisoi, että suoja tippui 90% -> 60%. Joten äläpä jaa pötyä itse.
Israel: Pfizer mRNA vaccine is only 64% effective in preventing coronavirus infection after 2 doses, dropped from 94% in May. In addition, researchers warn that it is too early to fully tell how effective the vaccine is at preventing hospitalization (Times of Israel)
https://www.timesofisrael.com/ministry-data-said-to-show-pfizer-shot-bl…
Onpas tällä palstalla paljon hörhöjä, mikä tietenkään ei sinällään yllätä.
Aloitusta siis alapeukuttaa kaksi kolmesta, joten se ei ole mitenkään linjassa yleisen mielipiteen kanssa. Vain pienenpieni joukko suomalaista on rokotevastaisia hörhöjä. Suurin osa onneksi edelleen ihan tutkittuun tieteelliseen tietoon uskovia ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota rokote eikä korona, vaan se mihin tätä maailmaa viedään tuon rokotteen ja rajoitusten varjolla. Ihmisten jakamiseen eri kasteihin, eripuran luomiseen jne.
Voisin ottaa rokotteen, mutta tuollaista kehitystä täytyy vastustaa.
Jos haluat ajatella, että tässä on eriarvoistamisesta kyse, niin syytä koronaa. Se eriarvoistaa, rajoitukset tai rokotteet ei.
Erikoinen näkemys, joka ei edes pidä paikkaansa, enkä edes hakenut ihan tätä. Puhuin siitä, mitä tehdään kaiken tämän _varjolla_. Kyllä ihmiset on tässä asialla, ei virus.
Olen jo sairastanut oireisen koronan mikä oli kohdallani lievä tauti. Erittäin outoa, ettei sen tuomalle immuniteetille laiteta mitään painoa. Tässä rokotuskampanjassa on niin paljon outoa, avoimia kysymyksiä joihin ei vastata kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa rokotteen, mutta Turussa niitä saa vain yhdestä paikasta eli messukeskuksesta, joka on kaukana keskustasta ja kaikesta. Asun täysin toisessa suunnassa. Mulla ei ole varaa riittävään määrään bussilippuja, opinnot viivästyi koronan takia, tuki katkennut, yritän pärjätä viimeisillä lainoilla. Ruokaa haen läheisestä avustuksesta aina kun saa. Polkupyöräni joku varasti, vaikka se oli lukittuna talon edessä. Kävellen en lähde 30 km lenkille. Sitten kun piikki on oikeasti tarjolla myös köyhille, otan sen tietenkin.
Ja Elokuun puolivälin nurkilla siirtyy Satakunnantielle, entisen SPR:n Kontin tiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tällä palstalla paljon hörhöjä, mikä tietenkään ei sinällään yllätä.
Aloitusta siis alapeukuttaa kaksi kolmesta, joten se ei ole mitenkään linjassa yleisen mielipiteen kanssa. Vain pienenpieni joukko suomalaista on rokotevastaisia hörhöjä. Suurin osa onneksi edelleen ihan tutkittuun tieteelliseen tietoon uskovia ja hyvä niin.
Jos alanuolittaa provoaloitusta, niin mitä tekemistä sillä muka on yleisen mielipiteen kanssa?
Ei muuten pidä paikkaansa! Rokotepassi on muualla aidosti rokotepassi ja rokottamattomat vaikkakin sairastaneet käy säännöllisesti testeissä. Sairastetusta taudista saatu suoja on täysin arpapeliä ja vasta-ainetestit todella epävarmoja.