Mitä ruokaa illaksi, vieraana miehen veli
Miehen veli tulee käymään ja jää yöksi, koska on reissun päällä. Ajattelin olla ehtoisa emäntä ja laittaa jotain hyvää ruokaa. En vaan oikein keksi mitään, pizza on niin nähty ettei ainakaan sitä. Ei myöskään mitään liian erikoista, tyyliin tulista intialaista. Joku perunaruoka ehkä? Heittäkää ideoita! Haluaisin kuitenkin tehdä jotain hyvää, joka jää mieleen, ei mikään kinkkukiusaus siis.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan rehellisesti sanottuna todella hämmentynyt tästä aloitukseni saamasta vastaanotosta. Kysyin vain ruokavinkkejä, en julkista lynkkausta. Onko se niin hirveä asia, että joku tykkää laittaa ruokaa? En yritä olla mikään illan päätähti tai mitä joku väittikin. Mies ja veljensä saavat oman rauhansa jutella, saunoa, ottaa olutta jne. kuten jo sanoin. Illansuussa sitten syödään yhdessä ja todennäköisesti katsotaan joku elokuva. Meillä on myös lapsia, isoja tosin, ja hekin haluavat viettää aikaa sedän kanssa. Ruokaa ja leffa perheen kesken, onko se niin hirveää? Nainen ei saisi emännöidä nykyaikana?
Jotenkin vaan tuli olo, että sinä haluat tehdä vaikutuksen miehesi veljeen ja se ei oikein sovi tälläisen feministin tyttären ajatusmaailmaan. Ja olihan aloituksessa vähän liikaa liirun laarumia ja taisit vähän kerjätä verta nenästäsi ja hakea tätä asetelmaan?
Relaa sinäkin ja tee jotain mikä ei sido sinua sinne keittiöön.
Otsikko olisi riittänyt…
Oletko koskaan tehnyt ruokaa, kysymys vaikuttaa siltä, että kokkaaminen on sangen vieras laji. Ruokalajeja on tuhansia, valitse joku hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Karjanpaistia ja potui.
Sitkistä paistia jos meinaa tämänpäivän ruualle
Vierailija kirjoitti:
Karjanpaistia ja potui.
Huomasitko ap…tässä olisi voittaja🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjanpaistia ja potui.
Sitkistä paistia jos meinaa tämänpäivän ruualle
Hyvin vielä ehtii jos ensin saunotaan, jne…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan rehellisesti sanottuna todella hämmentynyt tästä aloitukseni saamasta vastaanotosta. Kysyin vain ruokavinkkejä, en julkista lynkkausta. Onko se niin hirveä asia, että joku tykkää laittaa ruokaa? En yritä olla mikään illan päätähti tai mitä joku väittikin. Mies ja veljensä saavat oman rauhansa jutella, saunoa, ottaa olutta jne. kuten jo sanoin. Illansuussa sitten syödään yhdessä ja todennäköisesti katsotaan joku elokuva. Meillä on myös lapsia, isoja tosin, ja hekin haluavat viettää aikaa sedän kanssa. Ruokaa ja leffa perheen kesken, onko se niin hirveää? Nainen ei saisi emännöidä nykyaikana?
Jotenkin vaan tuli olo, että sinä haluat tehdä vaikutuksen miehesi veljeen ja se ei oikein sovi tälläisen feministin tyttären ajatusmaailmaan. Ja olihan aloituksessa vähän liikaa liirun laarumia ja taisit vähän kerjätä verta nenästäsi ja hakea tätä asetelmaan?
Relaa sinäkin ja tee jotain mikä ei sido sinua sinne keittiöön.
Kuulepas feministi, sinä et määritä yhdenkään muun ihmisen olemassaoloa, tekemisiä tai mielenkiinnon kohteita. Vaikka niin haluat itse itsellesi vakuutella.
Grillatkaa! Salaattia, lihaa, patonkia, perunaa ja muita lisukkeita.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen vieraille lasagnea, se on helppo tehdä valmiiksi etukäteen ja vaan lykätä uuniin illemmalla. Voi tehdä helposti myös lohi- tai kasvisversiona ruokailijoiden tottumuksista riippuen.
Lasagnea minäkin ehdottaisin. Suhteellisen vaivaton tehdä ja maistuu hyvälle. Siihen on mukava mukaan joku yksinkertainen, raikas salaatti.
Varvin se tahtoo kun ukkos on sammunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen vieraille lasagnea, se on helppo tehdä valmiiksi etukäteen ja vaan lykätä uuniin illemmalla. Voi tehdä helposti myös lohi- tai kasvisversiona ruokailijoiden tottumuksista riippuen.
Lasagnea minäkin ehdottaisin. Suhteellisen vaivaton tehdä ja maistuu hyvälle. Siihen on mukava mukaan joku yksinkertainen, raikas salaatti.
Onko kuitenkin vähän turhan raskas iltapala?
Vierailija kirjoitti:
Kalakeitto.
Sopii, jos vieras on kalamies. Ja jos on kova helle, niin keittoruoka on kevyttä.
Ruokaisuutta siihen saa ruisleivällä, rasvaisella juustolla leivän päällisinä, ja tuhdilla salaatiilla, jossa vahva öljykastike. Ja hyvällä jälkiruualla.
Myös ostokalasta saa hyvä kalasopan, esim. lohesta, on jo valmiiksi rasvainen kala, ruodoton ja kermalla terästetttynä. Mausteita lisäksi pöytään.
Huomioida kannataa myös se, että kaikki eivät pidä kalasta.
Suurin osa miehistä pitää lihasta.
Jokin valmiina ostettu ja maustettu porsas tai naudapaisti valmistuu helposti uunissa.
Ei tarvitse itse paistella pannulla pihvejä, lihapullia, pihvejä. Toki nekin maistuvat miehille erittäin hyvin.
Paistin oheen keitetyt perunat, vihannekset, sekä e'kevyt vihesalaatti.
Jälkiruuaksi mansikkasoppa, vadelmasoppa /-kiisseli, tai jäätelö.
Varma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä pitää lihasta.
Jokin valmiina ostettu ja maustettu porsas tai naudapaisti valmistuu helposti uunissa.
Ei tarvitse itse paistella pannulla pihvejä, lihapullia, pihvejä. Toki nekin maistuvat miehille erittäin hyvin.
Paistin oheen keitetyt perunat, vihannekset, sekä e'kevyt vihesalaatti.
Jälkiruuaksi mansikkasoppa, vadelmasoppa /-kiisseli, tai jäätelö.
Varma valinta.
Hyvä menu, mutta tarvitsee myös kastikkeen.
Jos ei itse ole kastike ihminen, eikä osaa niitä juurikaan tehdä.
Niin valmiskastike pusseista saa erinomaiset kastikkeet, kuten punaviini-kerma, viherpippuri ym.
Maustamalla niitä lihan mukaan, mm. lisäämällä kermaa, tai aitoa punaviiniä ja muita mausteita tulee kastikkeesta tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rullakebabit lähi kebulasta. Sinänsähän se on miehen ongelma mitä syöttää veljelleen.
Miksi ajattelet noin negatiivisesti? Ei tämä ole ongelma kenellekään, minä nimenomaan haluan laittaa jotain hyvää ruokaa, kuten aloituksessa sanoin. On tosi hyvä tunne kun joku tykkää tekemästäni ruuasta ja kehuu/kiittää.
Säälittävää huomion kerjäämistä. Anna aikuisten ihmisten syödä missä lystäävät.
Olen vähän samaa mieltä esim jos veli haluaisi johonkin paikalliseen ravintolaan, eikä esim vain nököttää teillä koko iltaa?
Odotan kyllä sitä vierailun jälkeistä päivitystä🤣Tiiätkös kun Suomessa asuu ihmisiä sellaisissakin paikoissa joissa sitä paikallista ravintolaa ei edes ole. Eikä kaikki muutenkaan halua istua iltojaan jossain kaljakuppiloissa vaikka se olisikin sinun ihannetapasi viettää aikaa. Ihme irvailua.
Kebun voi tilata etukäteen ja mennä syömään ihan minne lystää. Kyllä pitää olla hvonvtunkuuerssa mikäli ei paikallista pizza/kebab paikkaa löydy. Outoa jos miehen veli reissullaan sinne korpeen ohimennen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruuan pitäisi jäädä mieleen?
Miksi ruoan pitäisi olla mitäänsanomatonta?
Jotkut sattuu tykkäämään ruoanlaitosta. Ja en ole ap siis.
Jos oikeasti harrastaa ruuanlaittoa ja gourmet syömistä, ei kyselisi täällä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rullakebabit lähi kebulasta. Sinänsähän se on miehen ongelma mitä syöttää veljelleen.
Sulla on varmaan tosi paljon ystäviä ja hyvät välit miehesi sukulaisiin ja kavereihin.
Ei sunlaisia palstan ulinaisia voi kun sääliä. -ohis
Niin onkin. Meidän lähikebab paikka on oikein hyvä Hyvät runsaat annokset, raikas salaatti ja hyvä ohutpihjainen pizza.
Mulla on vasikan picancha uunissa. Teen sen lisukkeeksi tonnikalakastikkeen eli vitello tonnatoa ja salaattia. Äärettömän helppoa ja hyvää. Tai kastikkeen tilalle vaikka paistettuja uusia perunoita jos on liian eksoottista