Mitä ruokaa illaksi, vieraana miehen veli
Miehen veli tulee käymään ja jää yöksi, koska on reissun päällä. Ajattelin olla ehtoisa emäntä ja laittaa jotain hyvää ruokaa. En vaan oikein keksi mitään, pizza on niin nähty ettei ainakaan sitä. Ei myöskään mitään liian erikoista, tyyliin tulista intialaista. Joku perunaruoka ehkä? Heittäkää ideoita! Haluaisin kuitenkin tehdä jotain hyvää, joka jää mieleen, ei mikään kinkkukiusaus siis.
Kommentit (92)
Miksi ruuan pitäisi jäädä mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruoan pitäisi olla mitäänsanomatonta?
Jotkut sattuu tykkäämään ruoanlaitosta. Ja en ole ap siis.
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä ap odottaa veljen vielä vierailun jälkeenkin kiittelevän ehtoisaa emäntää ja kehaisee anopille kuinka Mirkku tekee hyvää ruokaa?
Onko nyt kyseessä jotkut ensitreffit vai miksi teet siitä noin ison numeron? Jos kerran tykkäät tehdä ruokaa sulla on varmaan, joku lempireseptikin?
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt kyseessä jotkut ensitreffit vai miksi teet siitä noin ison numeron? Jos kerran tykkäät tehdä ruokaa sulla on varmaan, joku lempireseptikin?
Millä tavalla teen numeron? Kyselin ruokaideoita, koska on tässä vähän luppoaikaa ennen kuin mies lähtee kauppaan. Jotkut ehkä välittää muista asioista, minusta sattuu tuntumaan hyvältä tehdä vieraille hyvää ruokaa.
Uunimakkaraa, paistettua sipulia sekä perunamuussia ja paljon kaljaa
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen nyt, onko ruuan valmistaminen vieraalle hänen toiveensa huomioon ottaen jotain huomionhakua? Kyllä varmaan saisin enemmän huomiota jotenkin muuten. Mä ihan oikeasti nautin kokkaamisesta ja siitä että joku pitää ruuastani. En ole kuitenkaan pakottamassa ketään sitä syömään. Asutaan parikymmentä kilometriä keskustasta ja saunaan on tarkoitus mennä ensin. Varmasti oluttakin kuluu, mies ei ole nähnyt veljeään lähes vuoteen, rupattelevat siis ja saunovat pitkän kaavan mukaan. Eli heidän ei ole tarkoitus lähteä muualle täältä. Mutta nyt sitten pitäisi käskeä taksilla lähimpään kebabbilaan, koska muuten olen huomioh*ora? OK. 😂
My thoughts exactly.
Minäkin pidän ruoanlaitosta, ja niin pitävät omat vanhempanikin. Meillä oli jo lapsuudessani sellainen mentaliteetti, että itse valmistettu ateria - ja varsinkin sellainen jossa on otettu huomioon vieraan mieltymykset - on kunnia-asia.
Ravintolassakin kyllä käydään, mutta usein parasta on juuri istua jonkun luona iltaa hyvän, itse valmistetun aterian ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen nyt, onko ruuan valmistaminen vieraalle hänen toiveensa huomioon ottaen jotain huomionhakua? Kyllä varmaan saisin enemmän huomiota jotenkin muuten. Mä ihan oikeasti nautin kokkaamisesta ja siitä että joku pitää ruuastani. En ole kuitenkaan pakottamassa ketään sitä syömään. Asutaan parikymmentä kilometriä keskustasta ja saunaan on tarkoitus mennä ensin. Varmasti oluttakin kuluu, mies ei ole nähnyt veljeään lähes vuoteen, rupattelevat siis ja saunovat pitkän kaavan mukaan. Eli heidän ei ole tarkoitus lähteä muualle täältä. Mutta nyt sitten pitäisi käskeä taksilla lähimpään kebabbilaan, koska muuten olen huomioh*ora? OK. 😂
My thoughts exactly.
Minäkin pidän ruoanlaitosta, ja niin pitävät omat vanhempanikin. Meillä oli jo lapsuudessani sellainen mentaliteetti, että itse valmistettu ateria - ja varsinkin sellainen jossa on otettu huomioon vieraan mieltymykset - on kunnia-asia.
Ravintolassakin kyllä käydään, mutta usein parasta on juuri istua jonkun luona iltaa hyvän, itse valmistetun aterian ääressä.
Tämä. Peilataan sitä vierasta ja tämän mieltymyksiä, eikä kysellä ajanvietteenä käytettävällä palstalla mitä tehdä.
No huh huh!
Ihme lynkkausta taas.
Jos joku kyselisi vinkkejä mihin ravintolaan voisi veljen viedä, hänet tuomittaisiin oitis laiskaksi p*skaksi joka ei jaksa nähdä vaivaa.
Jos taas joku kyselee vinkkejä siihen, mitä ruokaa valmistaa veljelle, hänet tuomitaan huomioh*oraksi.
Voisiko joku älynvalo ja harkinnan mestari kertoa, mikä olisi oikea ja hyväksytty tapa toimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My thoughts exactly.
Ravintolassakin kyllä käydään, mutta usein parasta on juuri istua jonkun luona iltaa hyvän, itse valmistetun aterian ääressä.Tämä. Peilataan sitä vierasta ja tämän mieltymyksiä, eikä kysellä ajanvietteenä käytettävällä palstalla mitä tehdä.
Kuka kusipää tätäkin kävi alapeukuttamassa? Sääliö 💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
My thoughts exactly.
Ravintolassakin kyllä käydään, mutta usein parasta on juuri istua jonkun luona iltaa hyvän, itse valmistetun aterian ääressä.Tämä. Peilataan sitä vierasta ja tämän mieltymyksiä, eikä kysellä ajanvietteenä käytettävällä palstalla mitä tehdä.
Kuka kusipää tätäkin kävi alapeukuttamassa? Sääliö 💩
Jos tämän palstan peukutukset menee tunteisiin, niin kannattaa hankkia se elämä.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh!
Ihme lynkkausta taas.Jos joku kyselisi vinkkejä mihin ravintolaan voisi veljen viedä, hänet tuomittaisiin oitis laiskaksi p*skaksi joka ei jaksa nähdä vaivaa.
Jos taas joku kyselee vinkkejä siihen, mitä ruokaa valmistaa veljelle, hänet tuomitaan huomioh*oraksi.Voisiko joku älynvalo ja harkinnan mestari kertoa, mikä olisi oikea ja hyväksytty tapa toimia?
Pysyä poissa somesta?
Raikkaita voileipiä. Problem solved.
Olen ihan rehellisesti sanottuna todella hämmentynyt tästä aloitukseni saamasta vastaanotosta. Kysyin vain ruokavinkkejä, en julkista lynkkausta. Onko se niin hirveä asia, että joku tykkää laittaa ruokaa? En yritä olla mikään illan päätähti tai mitä joku väittikin. Mies ja veljensä saavat oman rauhansa jutella, saunoa, ottaa olutta jne. kuten jo sanoin. Illansuussa sitten syödään yhdessä ja todennäköisesti katsotaan joku elokuva. Meillä on myös lapsia, isoja tosin, ja hekin haluavat viettää aikaa sedän kanssa. Ruokaa ja leffa perheen kesken, onko se niin hirveää? Nainen ei saisi emännöidä nykyaikana?
Perinteinen itse tehty lasagne. On maistuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan rehellisesti sanottuna todella hämmentynyt tästä aloitukseni saamasta vastaanotosta. Kysyin vain ruokavinkkejä, en julkista lynkkausta. Onko se niin hirveä asia, että joku tykkää laittaa ruokaa? En yritä olla mikään illan päätähti tai mitä joku väittikin. Mies ja veljensä saavat oman rauhansa jutella, saunoa, ottaa olutta jne. kuten jo sanoin. Illansuussa sitten syödään yhdessä ja todennäköisesti katsotaan joku elokuva. Meillä on myös lapsia, isoja tosin, ja hekin haluavat viettää aikaa sedän kanssa. Ruokaa ja leffa perheen kesken, onko se niin hirveää? Nainen ei saisi emännöidä nykyaikana?
Tämän palstan naisten mielipiteille ei kannata ihan hirveästi antaa painoarvoa.
Yksinäisiä, katkeroituneita, miehiä vihaavia ulinaisia. Vihaavat myös kaikkea naiseuteen, parisuhteisiin ja ydinperheisiin liittyvää. Ole ihmeessä ehtoisa emäntä, siinä ei ole mitään väärää.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vaan tuli olo, että sinä haluat tehdä vaikutuksen miehesi veljeen ja se ei oikein sovi tälläisen feministin tyttären ajatusmaailmaan. Ja olihan aloituksessa vähän liikaa liirun laarumia ja taisit vähän kerjätä verta nenästäsi ja hakea tätä asetelmaan?
Relaa sinäkin ja tee jotain mikä ei sido sinua sinne keittiöön.
Mihin lapset? Ne jätetään miehen ja vieraansa vastuulle, koska nykynainenhan ei miehiä palvele vaan lähtee viihteelle, kun kylään tulee lähisukulainen, jota ei olla nähty aikoihin?