Kun tajuat että olet KELA virkailijan kanssa treffeillä.
Sanoin että käyn miestenhuoneessa ja juoksin pakoon.
Kommentit (40)
Tulee kylla assosiaatio kampaviinereistä ja venyvistä resoreista kun tuota tilannetta yritän miettiä.
Eli ap oli ehtinyt jo kertoa pari valhetta hyväpalkkaisesta työstään ja metsäomaisuudestaan, ja nyt elämäntapatyöttömänä tuilla eläjänä tajusi, että näillä valheilla on poikkeuksellisen lyhyet jäljet naisen ammatin takia? Ei ihme että piti lähteä karkuun. 😂
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella monta ammattia, jotka saavat vähän puntit tutisemaan, esim. gynekologi, äidinkielen opettaja tai teurastaja. Siis minulle ihan ok ammatteja, mutta monelle muulle nounou. Kuvitteleeko ihmiset, että se gynekologi alkaa vertailla röörejä siinä puuhatessaan, äikänope pitää pistokokeita pronomineista ja teurastajalla on kotonaan verisiä raatoja?
Hmm... Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että äidinkielen opettajassa voisi olla jotain "puntteja tutisuttavaa". Jos sinun linjallesi lähdetään, sitähän sitten minäkin varmaan vapaa-ajallakin tutkin ihmisten ulosteita, verta ja virtsaa. Olenhan kuitenkin bioanalyytikko.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella monta ammattia, jotka saavat vähän puntit tutisemaan, esim. gynekologi, äidinkielen opettaja tai teurastaja. Siis minulle ihan ok ammatteja, mutta monelle muulle nounou. Kuvitteleeko ihmiset, että se gynekologi alkaa vertailla röörejä siinä puuhatessaan, äikänope pitää pistokokeita pronomineista ja teurastajalla on kotonaan verisiä raatoja?
Kuvitteletko sinä, että bussikuski menee kauppaankin bussilla ja kaupan kassa hokee kotonakin "hei, *hinta*, kiitos, heihei"? Tai päiväkodintäti leikkii kaiket päivät kotonaan ja kirurgi viiltelee ihmisiä myös vapaa-ajallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm... Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että äidinkielen opettajassa voisi olla jotain "puntteja tutisuttavaa". Jos sinun linjallesi lähdetään, sitähän sitten minäkin varmaan vapaa-ajallakin tutkin ihmisten ulosteita, verta ja virtsaa. Olenhan kuitenkin bioanalyytikko.
Minä olen äidinkielen opettaja. Jokainen uusi ihminen, jonka kanssa olen ollut jutuissa työn ulkopuolella, jäätyy kuullessaan ammattini (erityisesti treffeillä tai muussa ensitapaamisessa ns. suhdeasioissa). Oikein huomaa, kuinka päässä surraa. Jotkut alkavat puhua kirjakieltä. Jos on kirjoitusyhteydestä kyse, jotkut mainitsevat, että tähän nyt ehkä tuli kirjoitusvirheitä. Jaa no vai niin, en minä ole heille kokeita järkkäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko sinä, että bussikuski menee kauppaankin bussilla ja kaupan kassa hokee kotonakin "hei, *hinta*, kiitos, heihei"? Tai päiväkodintäti leikkii kaiket päivät kotonaan ja kirurgi viiltelee ihmisiä myös vapaa-ajallaan?
En minä kuvittele, mutta jotkut kuvittelevat, että työ määrittää ihmisen olemuksen ja ajatusmaailman 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen äidinkielen opettaja. Jokainen uusi ihminen, jonka kanssa olen ollut jutuissa työn ulkopuolella, jäätyy kuullessaan ammattini (erityisesti treffeillä tai muussa ensitapaamisessa ns. suhdeasioissa). Oikein huomaa, kuinka päässä surraa. Jotkut alkavat puhua kirjakieltä. Jos on kirjoitusyhteydestä kyse, jotkut mainitsevat, että tähän nyt ehkä tuli kirjoitusvirheitä. Jaa no vai niin, en minä ole heille kokeita järkkäämässä.
Erikoista. Eipä ole käynyt mielessäkään, että tuollaisia ihmisiä voisi olla. Siis, joille ammatti on noin iso asia. Itse olen kokin vaimo, mutta ei ole mikään ongelma hänelle ruokaa laittaa. Enemmän minä meillä kokkaankin, kun mies saa sitä tehdä töissä ihan tarpeeksi.
Aiheesta on tehty elokuvakin:
Laitakaupungin laulu
(1948, 70') Melodraama rikollisesta, joka rakastuu kauniiseen sosiaalitarkkailijaan. O: Edvin Laine. N: Tauno Palo, Ansa Ikonen, Ella Eronen, Tarmo Manni, Aku Korhonen. (SF). (U).
https://www.iltalehti.fi/telkku/ohjelmat/laitakaupungin-laulu/210050/yl…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuisia vanhojapiikoja jotka purkavat pahaa mieltään puolustuskyvyttömiin ihmisiin. Todellakin juoksisin lujaa!!
Kelassa on miehiäkin töissä.
No, peräkammarin poikia?
Ei vaan. Kyllä mielikuvien luominen on näköjään helppoa… samoin yleistäminen.
Tunnen äidinkielenopettajan, enkä ikinä ole saanut häneltä kommenttia kirjoitus virheistäni tms...
Minä haluaisin olla Kelan tai työkkärin virkailija, eli se asiakaspalvelija. Totuus taitaa olla kuitenkin se, että sitä sympatiaa ei taida olla mahdollisuus asiakkaille antaa kun asiakaspalvelulle ei ole laskettu aikaa ja arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli puhdas testi. Testin tulos: av-mammat kirjoittelevat palstalle sen sijaan että tekisivät työtä KELA:n virkailijoina. Palstan seuraaminen vie voiton. Ei ihme että on niin hidasta toimintaa.
Ööö... Ekanakin suurin osa vastaajista ei ole Kelan virkailijoita, en minäkään.
Ja nyt pyörii kesälomat. Tietäisit, jos olisit työelämässä. Teit siis testin, jonka lopputuloksen olit jo etukäteen päättänyt ja, vaikka saamasi materiaali ei vastannut päättämääsi tulosta, päätit tuloksen olevan juuri sellainen kuin halusit. O- kei🤫😀
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli puhdas testi. Testin tulos: av-mammat kirjoittelevat palstalle sen sijaan että tekisivät työtä KELA:n virkailijoina. Palstan seuraaminen vie voiton. Ei ihme että on niin hidasta toimintaa.
Mikä sitten on sinun selityksesi? Elämäntapatyöttömyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten tullut mieleen, että tähän aikaan vuodesta joku voisi olla lomallakin?
Myöskin äitiyslomalla tai hoitovapaalla. Onhan tää vauva.fi
Oliko sinun "palkan maksajasi", vai mitä säikähdit?
Eikö täälläkin ole ollut mainoksessa joku pipopää-kelakalle?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap on työnvieroksuja? Tuntemani kelan virkailijat on kyllä ihan mukavaa porukkaa. Samoin verotoimistossa, maistraatissa, te-toimistossa ja sossussa työskentelevät, normaaleja ihmisiä jotka vaan joutuvat työssään joskus tekemään päätöksiä jotka eivät kaikkia miellytä.
Kelavirkailija ei osaa 1+1 matematiikkaa, sosiaalityöntekijä valehteli johtaen asiakasta harhaan, te-toimiston virkailija lähettää kokemattoman ja kouluttamattoman hakemaan johtotason tehtäviä. Ihmisiä tosiaan ja korkeakoulutuksestaan huolimatta älyltään keskikastia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö... Ekanakin suurin osa vastaajista ei ole Kelan virkailijoita, en minäkään.
Ja nyt pyörii kesälomat. Tietäisit, jos olisit työelämässä. Teit siis testin, jonka lopputuloksen olit jo etukäteen päättänyt ja, vaikka saamasi materiaali ei vastannut päättämääsi tulosta, päätit tuloksen olevan juuri sellainen kuin halusit. O- kei🤫😀
Tiedän sen olemattakin.
Onko sinulle termi vuosiloma täysin vieras?