Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku jolla ollut synnytyksen jälkeinen masennus?

Vierailija
31.07.2014 |

Olen siis kahden lapsen äiti, kuopus nyt pari kuukautta. Olen tässä pohtinut onko minulla lievää masennusta vai normaalia vastasyntyneen äidin väsymystä.. Olen surumielinen, en jaksa leikkiä isomman kanssa, hermostun nopeasti ja itkeskelen paljon. Mietin jopa eroa miehestäni, vaikkei siihen mitään raskasta syytä olekaan. Kysyisinkin teiltä, jotka olette synnytyksen jälkeistä masennusta sairastaneet; mistä tiesitte, että juuri se on kyseessä, haitteko apua vai menikö itsellään ohi? Ymmärrän, että muutos perheessä vaikuttaa jaksamiseen ja äiti voi olla muutenkin väsynyt, mutta jäin silti miettimään..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut synnytyksen jälkeinen masennus. Esikoisen kohdalla en ymmärtänyt hakea apua, enkä jaksanutkaan. En jälkikäteen oikein edes tiedä miten selvisin. Menin töihin kun vauva täytti vuoden, en pystynyt olla kotona. No masennus jäi vielä "muhimaan", myöhemmin pääsin psykoterapiaan ja sain lääkityksen, jotka auttoivat. Nyt kuopuksen kohdalla etsin jo raskausaikana yksityisen lääkärin, joka perehtynyt juuri synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja sain heti asiaankuuluvaa hoitoa. Ero oloon on aivan uskomaton!

Kannattaa rohkeasti keskustella asiasta neuvolassa. Käy myös Äimä-yhdistyksen nettisivuilla, sieltä löytyy paljon hyvää tietoa. Luota myös omaan vaistoosi olosi suhteen, tunnet itse itsesi parhaiten. Voimia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme