Oon innostunut pyykinpesusta, koska saadaan uusi kone ja kuivausrumpu! Nyt hakusessa hyvä pesuaine ja huuhteluaine yhdistelmä?
Kommentit (27)
Allegro pyykinpesuaine ja huuhteluaineeksi väkiviinaetikkaa.
Huuhteluaine on täysin turha. Tutustu koneen ohjelmiin, käytä niitä asianmukaisesti, ei ylitäyttöä eikä liian alhaisia lämpötiloja, puhdasta tulee. Jos välttämättä tahdot pesusinesuosituksia, niin LV ja Erisan toimivat hyvin kunnollisen koneen kanssa. Värin- ja liankerääjäliinat auttavat säilyttämään kirkkaat värit.
huuhteluaine on kamalaa myrkkyä iholle!
Et tarvitse huuhteluainetta rummun kanssa.
Paras pyykinpesuaine on serto. Jauhe tai nestemäinen. Muistathan pestä koneesi säännöllisesti tyhjillään mahd. Kuumassa pesuohjelmassa ja käytön jälkeen luukku jää auki jotta kone kuivuu sisältä.
Suosittelen huuhtelu aineeksi Pyykkietikkaa. Poistaa samalla pesukoneestakin mahdolliset ikävät hajut.
Pidä myös kuivuri puhtaana, muista tyhjentää nukkasihti tarpeeksi usein.
Ok, oon vaan ajatellut että tutut jotka tuoksuu hyvälle, niin käyttää huuhteluaineita, koska tuoksu on samanlainen..
Ap
Miksi kukaan haluaa tuoksua pesuaineelta? Käytä mieluummin hajuvettä.
Kuivaaja. pilaa vaatteet.
Kuuvaa sillä vain pyyhkeet ja liinavaatteet.
Näiden tuttujen lapset on tuoksuneet samalta huuhteluaineelta jo vauvasta lähtien. Tuskin on vauvalle käyttäneet hajuvettä?
Itse oon käyttänyt aiemmin tuoksuttomia. Esim Erisania, mutta jää tunkkainen haju vaatteisiin.
Ap
Huuhteluaine-vaatteethan haisee ihan hirveälle.
Vierailija kirjoitti:
Näiden tuttujen lapset on tuoksuneet samalta huuhteluaineelta jo vauvasta lähtien. Tuskin on vauvalle käyttäneet hajuvettä?
Itse oon käyttänyt aiemmin tuoksuttomia. Esim Erisania, mutta jää tunkkainen haju vaatteisiin.Ap
Jos tuoksuttomien jälkeen jää tunkkaista hajua vaatteisiin, silloin vika on tavassasi pestä pyykki, ei aineessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse oon käyttänyt aiemmin tuoksuttomia. Esim Erisania, mutta jää tunkkainen haju vaatteisiin.Ap
Jos tuoksuttomien jälkeen jää tunkkaista hajua vaatteisiin, silloin vika on tavassasi pestä pyykki, ei aineessa.
Vanha pyykinpesukone joka jättää vaatteet liian märiksi on se syy. Oon puhdistanut pesukoneen kunnolla, lokerot ja tiivisteet. Myös nukkasihti vai mikä lie puhdistettu. Vaatteet ripustan heti pesun jälkeen mutta myös silloin on heti tunkkaista hajua jopa pyyhkeissä. Ainoat missä ei ole on lakanat. En tiedä miksi. Vai pitäiskö pyyhkeetkin jo vaihtaa? Siitäkö johtuu?
Ap
Jotenkin hellyyttävää, että joku voi innostua pyykinpesusta 😁
No jos vaatteet jää märiksi, ne alkaa haista tunkkaiselta.
Suosittelen jauhemaista pesuainetta, riittää huomattavasti pidempääm kuin nestemäinen etkä maksa vedestä kaupalle. Niitäkin on tuoksullisia ja tuoksuttomia sekä mietotuoksuisia.
Huuhteluaineen tilalle pyykkietikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen jauhemaista pesuainetta, riittää huomattavasti pidempääm kuin nestemäinen etkä maksa vedestä kaupalle. Niitäkin on tuoksullisia ja tuoksuttomia sekä mietotuoksuisia.
Huuhteluaineen tilalle pyykkietikkaa.
Onko suositella jotain tiettyä pyykkietikkaa?
Ap
Itse käytän hajusteetonta huuhteluainetta ja kyllä se neule, huppari tai farkut ovat vaan moninkertaisesti mukavampia pitää kun ovat pehmeitä myös pesun jälkeen.
Jotenkin naurettavaa tuo huuhteluaineveastaisuus :D
Miten usein peset pyykit 60 asteessa? Pyykin ei tule haista, etenkään koneesta juuri otettuna. Lika, tali ja muu moska ei todellakaan lähde 30 tai 40 asteessa. 40 asteen pyykit pitää pyöräyttää silloin tällöin (kerran kuussa tai parissa) kuudessakympissä, että töhnä lähtee ja saat raikkaita pyykkejä. Ja petivaatteet ja talouspyykki kuuluu muutenkin 60 asteeseen.
Likaisen talipyykin hajua ei peitä mikään pesuaine+huuhteluainekombo, haiset vain entistä pahemmalta. Näin etenkin vaatteiden lämmetessä tai kostuessa. Jos itse haistat pyykkisi, niin valitettavasti muutkin haistavat sinut. Huuhteluainekäry likaisen vaatteen tuoksuun sekoittuneena on ehkä hirveintä ikinä, eikä tuota löyhkää saa edes helpolla irti kuiduista. Huuhteluaineet on myös haitallisia elastaanille ja muille stretch-kuiduille. Kalliita huonoja turhakkeita.
Itse kysymykseen: oma pesuainekombo on Lidlin pyykkipulveri ja pyykkietikka. Pyykkipulveri on parempi koneelle kuin nestemäinen pesuaine, ja etikka tekee pyykistä tuoksuttoman raikasta. Pesuainetta käytän minimiannostuksen.
"Onko suositella jotain tiettyä pyykkietikkaa?"
Ruokapuoleta väkiviinaetikka.
Intosi hiipuu hyvin nopeasti . Max viikon kestää
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta