Raivostuttava naapuri!
Asumme omakotialueella ja meidän pihallamme on trampoliini. Naapurin poika (7 vuotta) tulee joka päivä luvatta hyppimään siinä. Kun olen ohjannut häntä ja sanonut kauniisti, että hän ei voi tulla luvatta meidän puolellemme pomppimaan, hän ei ymmärrä ollenkaan, miksei. Nyt hänen vanhempansa ovat niin loukkaantuneita meille, koska heidän poikansa ei saa hyppiä meillä, että ovat lakanneet tervehtimästä.
Eikö lapsille enää opeteta mitään rajoja? Meidän lapsemme ei ole koskaan saanut mennä toisten puolelle lupaa kysymättä. Tämä naapurin poika hakee meidän puolelta leikkikaluja ja vie omalle puolelleen ja välillä hän leikkii meidän leikkimökissä kaikessa rauhassa, kun me tulemme kotiin mökiltä. Lapsi on ihan kiva, mutta minua raivostuttaa, että he eivät kunnioita meidän omaisuuttamme pätkääkään ja nyt käyttäytyvät ikäänkuin me olisimme ihan kauheita, kun kiellämme heidän poikaansa tulemasta pihallemme.
Ja mainittakoon, että lapsemme eivät ole keskenään kavereita, sillä heillä on niin iso ikäero.
Miten itse toimisitte, jos olisitte minä? Onko teidän mielestänne ihan normaalia, että lapsenne lähtevät naapureiden omakotitonteille leikkimään toisten tavaroilla, kun nämä eivät ole kotona?
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 16:36"]
Tuli mieleen tuosta eräästä ekan sivun viestistä, jossa naapurin lapsi vain kävelee sisään.. Mun työnantajan lapsi asui meidän lähellä ja hällä oli juurikin tapana vain kävellä sisään. Kerran olin alasti vaihtamassa vaatteita kun lapsi seisoi oviaukossa ja tuijotti silmät suurina. Toisen kerran makasin housut auki ja kuuntelin dopplerilla vauvan sydänääniä kun yhtäkkiä katsahdin ovelle ja tää lapsi seisoi taas tuijottamassa..
En tiedä kumpi sai pahempia traumoja :D
[/quote] Ei juma.......
Sano vanhemmille että tästedes et enää sano nätisti vaan rumasti. Sano vanhemmille, että karjaiset "penska helvettiin täältä" tms., jos teidän pihassa roikkuminen jatkuu.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:39"]
tässähän tulee ihan ikävä omaa 70-luvun lapsuutta! oli täysin tavallista ja hyväksyttyä, että lapset kulki pihasta pihaan leikkimässä oli joku kotona tai ei. eikä siitä kukaan hepulia saanut! aikuisetkin kyläili naapureissa paljon ja oltiin ystäviä. eipä silloin tullut mieleenkään valittaa naapureista vaikka johonkin lehden yleisönosastolle. ikävä kyllä, kaukana ollaan niistä ajoista!
[/quote]
Oih näitä imeliä hurskastelijoita, jotka näkevät pilven kultaisen reunuksen aina Menneisyydessä, jossa tehtiin aina kaikki Yhdessä ja Oikein!
diabeetikot, varokaa sokerin yliannostusta!
[/quote]
Olen asunut lapsuuteni ok-alueella ja alueella oli ehdoton sääntö, ettei toisten pihoille menty, ellei siellä asuva kaveri ollut kotona. Vanhemmatkin sopivat keskenään jo ennakolta, jos joku tarvitsi lainaksi vaikka kottikärryjä, että ne voi hakea sovitusta paikasta vaikka isäntäväki ei ollutkaan kotona. Ilman sopimusta ei toisten pihoille ollut mitään asiaa. Ja tämä oli 60- ja 70-luvuilla.
[/quote]Vahat omakotiasukkaat ymmärsivät reviirin merkityksen, jonka eläimetkin ymmärtävät, miten se on ihmisille niin vaikeaa.
Onneksi meillä asuu ihmisiä naapureina.
Lisäksi tontit ovat tosi kalliita ja ihmisten pitää saada pitää pihansa omanaa, kun sen on kerran hankkinut.
Olisi hauska kuulla tämän vanhempien mielipide ja näkemys asiaan! Yhden täysin flegmaattisen hörhö-koti-isän tiedän, häntä ei paljon mikään huolestuttanut taikka kiinnostanut. Luki jtn fantasiakirjoja ja pelasi pelejä ja nipoanappa sai ruokittua pentunsa. Kaikki muu jäikin naapurien vastuulle.
Tuli mieleen tuosta eräästä ekan sivun viestistä, jossa naapurin lapsi vain kävelee sisään.. Mun työnantajan lapsi asui meidän lähellä ja hällä oli juurikin tapana vain kävellä sisään. Kerran olin alasti vaihtamassa vaatteita kun lapsi seisoi oviaukossa ja tuijotti silmät suurina. Toisen kerran makasin housut auki ja kuuntelin dopplerilla vauvan sydänääniä kun yhtäkkiä katsahdin ovelle ja tää lapsi seisoi taas tuijottamassa..
En tiedä kumpi sai pahempia traumoja :D