G: Käytätkö superfoodeja?
Mitä niistä käytät?
Itsellä käytössä
-Maca
-spirulina
-kaakaonibsit
-raaka-kaakao
-kaakaovoi
-mulperin marjat
3vkoa käytössä, vkon tauko
macaa käyttävät, tiesittekö että se tulisi paahtaa? Tässä hyvää juttua macasta http://www.vitamiinisuositukset.com/kuinka-saada-isommat-rinnat-peppu-maca-kurvit/
Kommentit (13)
joo käytän minäkin suomalaisia marjoja, mutta esim. mustikassa ei ole kuin kymmenesosa kaikkea kun vertaa kaakaoseen, se on maailman terveellisin aine
ap
Joo :) ensinnäkin suomalaisia marjoja/kasviksia/juureksia/yrttejä suoraan luonnosta.
Lisäksi kotoota löytyy spirulinaa, macaa, vehnänorasjauhetta ja chian siemeniä, haluun seuraavaks kokeilla jotain uutta, baobabia ja chlorellaa ainakin :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:16"]joo käytän minäkin suomalaisia marjoja, mutta esim. mustikassa ei ole kuin kymmenesosa kaikkea kun vertaa kaakaoseen, se on maailman terveellisin aine
ap
[/quote]kaakaooseen? Kaakaoon kaiketi.
joo kaakaoon ja minäkin unohdin chian siemenet, laitanhan niitäkin smoothieen! tuota vehnänorasjauhetta minäkin olen harkinnut, ehkäpä sen ostan seuraavaksi :)
ap
Mä käytän ihan näitä perinteisiä (käyttänyt ihan lapsesta saakka):
- kotimaisia marjoja päivittäin
- hapankaalta
- pähkinöitä ja siemeniä
- hunajaa
- tummaa kaakaota/suklaata leivontaan
mullakin pähkinät ja siemenet käytössä ja hunajaa tai kookossokeria jos tarttee makeutta, tänään vasta ostin ja paahdoin macaa, syön kohta jogurtin seassa, saas nähä huomaako koska vaikutusta
ap
Miksei ihmiset osaa superfoodeista huolimatta taivuttaa sanoja? Kaalta, kaakaooseen jne..
Macaa välillä pirtelöön tai teehen :)
Aina ku joku sanoo jonkun mitä ap ei sanonut käyttävänsä ni heti sanoo että joo minäki käytän sitä :D ei mulla muuta
En, koska se Jaakko tai joku, joka niitä mainostaa joka paikassa, on niin ärsyttävä.
ap ei vaan muista kaikkea kun on niin monta purnukkaa, enkä laske esim. pähkinöitä superfoodeihin vaikka ne varmaan sitä onkin, tarkoitin näitä esim CoCovin tuotteita
ap
Jahas. Minäpä olenkin sitä mieltä, että maailman terveellisin syötävä on parsakaali. Näihin ns. superfoodeihin en usko. Eipä ole yksi eikä kaksikaan kertaa, kun niistä on tullissa löydetty ylijäämiä sun muita, jotka ovat kaikkea muuta paitsi terveellisiä. Pelkkää hypetystä.
Luotan ihan tavallisiin terveellisiin ruoka-aineisiin, kuten kotimaisiin marjoihin, pähkinöihin, kaaliin, (valko)sipuliin jne.
Joo, suomalaisia marjoja, itse poimittuna. Lisäävät kummasti hyvinvointia.