Minut määrättiin karanteeniin ja olen kuulemma altistunut aikana, jolloin olen ollut mökillä
En ollut useaan päivään tavannut KETÄÄN muita kuin mökillä mukana olleet lapset, eikä meistä kukaan ollut käynyt missään. Ei siis myöskään kaupassa, koska mökillä ollessa käymme niin harvoin. Joku ilmeisesti tekee kiusaa ja on väittänyt tavanneensa minut, vaikkei ollutkaan :( Pitääkö karanteeniin oikeasti jäädä? Koronajäljittäjän mukaan pitää, koska minut oli mainittu kontaktiksi, ja väitti että muistan väärin menemiseni. Mutta en kyllä muista.
Kommentit (63)
Outoa jos totta.
Minut mainittiin keväämmällä kontaktiksi. Tartunnanjäljittäjän kanssa totesimme, että ilmoittaja oli ollut ylitunnollinen, ja ettei altistumista ole tapahtunut.
Lupasin olla varovainen ne päivät, jotka karanteeniaikaa oli vielä jäljellä soiton tullessa. Ei saanut virallista määräystä.
Jos sinut on ihan viranomaisen toimesta määrätty karanteeniin, tietenkin olet karanteenissa. Jos sinulle on jäljittäjä soittanut, voit toki kysyä missä altistuksen oli tarkoitus tapahtua, koska olit silloin ja silloin mökilläsi.
Onko mahdollista että kävit kaupassa ilman maskia, koska kuumalla on vaikea pitää ja joku ilmoitti kaupan altistuspaikaksi – vaikka on selvää ettei kaikille tule tartuntaa todellakaan. Tai sitten joku teki kiusaa. Saako tietoja selville, mistä altistuksen oletettiin tulleen? Kuka on se henkilö joka antaa lisätietoja.
Tee rikosilmoitus jos tuo on totta.
Vielä. Mitä juuri ennen mökkeilyä tapahtui tai missä kävitte, entä tunnetko jonkun "ilmiantajan". Onko siellä mitään selventävää tekijää. Tutki asiaa.
No jos et ole kerran altistunut niin miksi ihmeessä jäisit mihinkään karanteeniin? Ei se jäljittäjä sinun oven takana ole katsomassa missä mahdat liikkua.
Eli millainen kontakti ja koska sinulla sitten oli jäljittäjän mukaan ollut koronapositiiviseen? Joku voi aivan hyvin tehdä kiusaa näillä jutuilla. Todellakin kysyisin itse että missä olen altistunut, pitäähän se saada tietää.
En noudattaisi karanteenia, jos kerran itse tiedän etten ole voinut altistua.
No eihän se nyt mitään tarkoita, ettet ollut moneen päivään tavannut ketään. Jos esim näet Marjatan ma, Marjatalla alkavat koronaoireet ti, menee testiin ke, saa tuloksen to, jäljittää ehtii soittaa pe ja sinulle altistuneelle tieto tulee vielä monen vuorokauden päästä, niin helposti on mennyt yli viikko siitä kohtaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinut on ihan viranomaisen toimesta määrätty karanteeniin, tietenkin olet karanteenissa. Jos sinulle on jäljittäjä soittanut, voit toki kysyä missä altistuksen oli tarkoitus tapahtua, koska olit silloin ja silloin mökilläsi.
Jos joku on ollut päiväkausia mökillä eikä ole mitenkään voinut altistua, niin miksi ihmeessä pitäisi olla karanteenissa?
Miettikää, että karanteeniin voidaan asettaa perättömänkin ilmiannon perusteella.
Kai sinulle kerrottiin missä altistuminen olisi muka tapahtunut ja milloin?
Vierailija kirjoitti:
Joo e(sortoa stoorin kannattaa kuormittaa vielä lisää täysin kuormittuneita poliiseja, joilla ei riitä aika edes oikeisiin rikoksiin. Mistä ajattelit, että rikosilmoitus tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, että karanteeniin voidaan asettaa perättömänkin ilmiannon perusteella.
Tästä tulee vielä samanlainen kiusanteon ja koston väline, mitä nyt on perättömät lasut, elsut ja huoli-ilmoitukset. Sanokaa mun sanoneen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo e(sortoa stoorin kannattaa kuormittaa vielä lisää täysin kuormittuneita poliiseja, joilla ei riitä aika edes oikeisiin rikoksiin. Mistä ajattelit, että rikosilmoitus tehdään?
Perättömästä ilmiannosta.
Kannattaisi ehkä myös tarkistaa, että soittaja oli oikeasti tartunnanjäljittäjä eikä joku älypää-kiusantekijä. Jälkimmäiseen vaikuttaisi viittaavan ainakin se, että rupesi heti vänkäämään vastaan.
Suomaalaiset ovat kiusaajakansaa joten en ihmettele enää mitään :(...
Mulle tuli jäljittäjältä soitto, altistus paikassa jossa en ole koskaan ollut. Olin sen päivän ollut kotona. Jäljittäjä totesi, että jotain on varmaan mennyt sekaisin, varmisteli vielä mun muut liikeet sillä viikolla ja kun ei mikään osunut, ei tullut karanteenia. Ilmeisesti siellä oli joku saman iminen, johon mut oli sekoitettu. Eli ei ne kyllä turhaan laita karanteeneja ainakaan täällä.
Mistä noi jäljitettävät saa selville? Olen saattanut viettää iltaa ihmisten kanssa, joista tiedän pelkän etunimen ja he minusta. Altistuminen on saattanut tapahtua, mutta en ikinä saisi sitä selville.
Jos oikeasti muistat aikataulut oikein, niin en kyllä itse jäisi.