Minut määrättiin karanteeniin ja olen kuulemma altistunut aikana, jolloin olen ollut mökillä
En ollut useaan päivään tavannut KETÄÄN muita kuin mökillä mukana olleet lapset, eikä meistä kukaan ollut käynyt missään. Ei siis myöskään kaupassa, koska mökillä ollessa käymme niin harvoin. Joku ilmeisesti tekee kiusaa ja on väittänyt tavanneensa minut, vaikkei ollutkaan :( Pitääkö karanteeniin oikeasti jäädä? Koronajäljittäjän mukaan pitää, koska minut oli mainittu kontaktiksi, ja väitti että muistan väärin menemiseni. Mutta en kyllä muista.
Kommentit (63)
Jäljittäjä saa numerot siltä koronaan sairastuneelta. Sairastin keväällä ja ihan piti oman puhelimen muistista luetella numerot ja antaa nimet jäljittäjälle.
Työnantajan yhteystiedot pyydettiin ja työnantajalta taas sitten voitiin kysellä sellaisia asiakkaita yms, mitä yhteystietoja ei itsellä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jäljittäjä saa numerot siltä koronaan sairastuneelta. Sairastin keväällä ja ihan piti oman puhelimen muistista luetella numerot ja antaa nimet jäljittäjälle.
Työnantajan yhteystiedot pyydettiin ja työnantajalta taas sitten voitiin kysellä sellaisia asiakkaita yms, mitä yhteystietoja ei itsellä ollut.
Kyllä saisi kokea nahoissaan joka mun salaisen numeron menisi laittamaan kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan yhteystiedot pyydettiin ja työnantajalta taas sitten voitiin kysellä sellaisia asiakkaita yms, mitä yhteystietoja ei itsellä ollut.Kyllä saisi kokea nahoissaan joka mun salaisen numeron menisi laittamaan kiertoon.
Todellakin lähtisi kostolasut, elsut ja huoli-ilmot
Vierailija kirjoitti:
Turvakiellon alaisen numeron kun menet luovuttamaan, niin se on tiesitkö rikos, josta joudut vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan yhteystiedot pyydettiin ja työnantajalta taas sitten voitiin kysellä sellaisia asiakkaita yms, mitä yhteystietoja ei itsellä ollut.Turvakiellon alaisen numeron kun menet luovuttamaan, niin se on tiesitkö rikos, josta joudut vastuuseen.
Niitä on todella harvalla ja lisäksi on myös rikos vaikeuttaa viranomaisten työtä. Jos multa kysyy jäljittäjä jonkun numeroa niin tottakai annan sen jos se mulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan yhteystiedot pyydettiin ja työnantajalta taas sitten voitiin kysellä sellaisia asiakkaita yms, mitä yhteystietoja ei itsellä ollut.Turvakiellon alaisen numeron kun menet luovuttamaan, niin se on tiesitkö rikos, josta joudut vastuuseen.
Niitä on todella harvalla ja lisäksi on myös rikos vaikeuttaa viranomaisten työtä. Jos multa kysyy jäljittäjä jonkun numeroa niin tottakai annan sen jos se mulla on.
Koronajäljittäjä jos olisi viranomainen, hänellä olisi pääsy numerotietokantaan. Kaikki sotealan työntekijät eivät ole viranomaisia, ihan tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista että kävit kaupassa ilman maskia, koska kuumalla on vaikea pitää ja joku ilmoitti kaupan altistuspaikaksi – vaikka on selvää ettei kaikille tule tartuntaa todellakaan. Tai sitten joku teki kiusaa. Saako tietoja selville, mistä altistuksen oletettiin tulleen? Kuka on se henkilö joka antaa lisätietoja.
Luulin että tämä ketju oli poistettu, kun en enää löytänyt sitä! Mutta siis, ei oltu käyty kaupassa, ja vaikka oltaisiinkin käyty, niin eihän tuntemattomat asiakkaat kaupassa minua osaisi nimetä. Ja eihän maski kantajaansa suojaa muutenkaan. Mutta ei, nyt ei oltu käyty missään kaupassa sinä päivänä, jolloin muka olin altistunut, eikä edes edeltävinä päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla yleinen etu ja sukunimi? Jos niille on tullut sen takia virhe. Mulla on kokonimi kaima, joka asuu samalla kadulla.
Ei ole niin yleinen nimi, varmaan yksi tai kaksi muuta on, joilla on sama etunimi ja sukunimi.
Ei minullekaan kerrottu altistumisen tarkkaa ajankohtaa tai paikkaa, vaikka niitä kysyin. Tiesin kyllä, missä tämä oli tapahtunut, koska sairastunut itse oli minuun yhteydessä.
Ja karanteeni ei tarkoita kaikille 2 viikon kivaa palkallista lomaa, vaan hirveää säätöä monen asian suhteen ja työt hoituvat etänä muun säädön ohessa. Jos joku perusteettomasti ilmoittaisi minut altistuneeksi, tekisin rikosilmoituksen. Sen verran hankalaksi teki monen asian tuo karanteeni, että edelleen ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sen jäljittäjän kerrottava missä altistus on tapahtunut. Jos et ole ollut paikalla, niin ei sinua voida määrätä karanteeniin.
Jäljittäjä ei kyllä kertonut. Mutta koska olin ollut sinä päivänä vain mökillä lasten kanssa, niin ei olla kyllä noudatettu karanteenia. Järkeilin, ettei ole mitään perustetta, ja että tuo on virheellinen ilmoitus. Joku ehkä tekee kiusaa. Mutta ollaan siis nyt eletty ihan normaalisti, tosin aika paljon oltu mökillä edelleen, mutta siis kaupassa yms on käyty ihan kuten ennenkin.
En noudattaisi karanteenia, jos oma testitulos olisi negatiivinen. Toki töihin ei varmaan voisi mennä. Mikäs siinä. Lyhyt palkaton loma. Ulkoilisin ja nauttisin vain olemisesta. Kaupassa ja muilla asioilla kävisin kuin ennenkin.
Ehkä se sairastunut on muistanut päivämäärän vaan väärin. Altistumisten kartoitus laahaa viikon.jäljessä nyt ja ap on voinut oikeasti altistua, jos se sairastunut on hänet nimennyt, ne tiedot vaan olivat väärin. Pitäisi olla karanteenissa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sen jäljittäjän kerrottava missä altistus on tapahtunut. Jos et ole ollut paikalla, niin ei sinua voida määrätä karanteeniin.
Ei välttämättä. Jäljittäjä ei saa paljastaa yksittäisen ihmisen terveystietoja, eli se kenellä tartunta on, ei saa paljastua muille.
Jos siis Terttu on ollut kahden kesken Marjan luona keskiviikkona, ja Marjalla todetaan tartunta, jäljittäjä voi kertoa Tertulle vain altistuspäivän. Ei voi kertoa että Marjan luona altistuit.
Vierailija kirjoitti:
En noudattaisi karanteenia, jos oma testitulos olisi negatiivinen. Toki töihin ei varmaan voisi mennä. Mikäs siinä. Lyhyt palkaton loma. Ulkoilisin ja nauttisin vain olemisesta. Kaupassa ja muilla asioilla kävisin kuin ennenkin.
Karanteeniin määrätyllä oikeus tartuntapäivärahaan, jos karanteenia rikkoo niin siitä taas voi joutua jopa vankilaan. Eli käytännössä palkallinen pakkoloma.
Jos saat sairaspäivärahan niin jäät kotiin nauttimaan lomasta, muutoin jatkat elänää normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karanteeniin määrätyllä oikeus tartuntapäivärahaan, jos karanteenia rikkoo niin siitä taas voi joutua jopa vankilaan. Eli käytännössä palkallinen pakkoloma.
Ei vankilaan joutumisessa ole mitään pelättävää.
Pitäkää paikannus puhelimessa ja sen näyttäminen on todiste.
Minulle jäljittäjä kertoi altistumispäivän ja paikan, se luki myös kannassa.