Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio Aava ja Isla nimien inhoajat, pilkkaajat!

Vierailija
31.07.2014 |

Olisi mukava kuulla minkä nimisiä lapsia teiltä löytyy? ;)

Miksi vastustatte niin kovin Aavaa ja Islaa?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:50"]Mulla ei ole lapsia joten nimiä en voi kertoa, mutta nämä Aava ja Isla nimet kuulostavat sellaisilta hipsterinimiltä, ituhippi vanhempien lapsilta. Ostetaan luomubanaaneja ja vauvan ruuat tehdään lopusta alkuun itse jne. 

Yksinkertaisesti nimet kuulostavat typeriltä ja tuovat minulle mieleen ärsyttäviä mielikuvia.

[/quote]

mitä se sun pyllyy kutittaa jos joku ostaa luomubanaaneja ja tekee vauvanruuat itse, olisit vaan ilonen niitten puolesta ku saavat puhasta ruokaa

Vierailija
2/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla on melkein kuni ISLAM. Ei hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Ava on jo yli 4 vuotias ja silloin heitä oli vrk:n mukaan ikinä koskaan ollut Suomessa 400. On ollut hyvä ja helpponimi, myös kansainvälinen.

Vierailija
4/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla on ihana nimi. Runollinen, herkkä ja jotenkin mystinen. Aava on myös kaunis nimi. Rauhallinen, tuntuu mukavalta suussa. Ihan lempinimiäni, vaikken omalle lapselleni antanutkaan. :)

Vierailija
6/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Islasta ja Aavasta niminä ei voi puhua samalla kertaa, Aava on minulle ihanan raikas meri, kesäloma, vapaus, valkoiset purjeet ja kaikki ihana mikä kuuluu kunnon kuumaan kesään, kaikkea kaunista ja ihanaa, tyyntä tai myrskyävää. Isla taas on tunkkaisen vanha Madonnan biisi, muka hieno, vähän kuin Dallasin Jenna. Tyttöni voisi hyvin olla Aava, koskaan ei Isla.

Oman tytön nimi on miehen kanssa tehty kompromissi, Erika.

Vierailija
7/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:50"]

Mulla ei ole lapsia joten nimiä en voi kertoa, mutta nämä Aava ja Isla nimet kuulostavat sellaisilta hipsterinimiltä, ituhippi vanhempien lapsilta. Ostetaan luomubanaaneja ja vauvan ruuat tehdään lopusta alkuun itse jne. 

Yksinkertaisesti nimet kuulostavat typeriltä ja tuovat minulle mieleen ärsyttäviä mielikuvia.

[/quote]

osuit harhaan. Näitä ja jessicajadenicojadesoja ei ituhipeiltä löydy. Luomumammat kastavat kerttuja marttoja ja hilmoja.

Vierailija
8/71 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aava ja Isla molemmat löytyy vuoden 2013 top 50 tyttöjen nimistä (vrk). Mun mielestä kauniita nimiä, mutta niistäkin on tullut niin massanimiä. Ei niissä muuten mitään vikaa ole ja en ole kyllä niitä mitenkään pilkannut.

Vierailija
9/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä toi Islam-assosiaatio.

Mutta Aava ja Isla ovat suosittuja hyvin toimeentulevien ja koulutettujen keskuudessa ja Helsingissä ainoa paikka, jossa olen kuullut Isla-nimen on hyvin toimeentulevien ihmisten asuinalue. Aavaa kuulee enemmän. Mutta ihania molemmat eivätkä minusta kuluneita, mutta en lapsiperhepiireissä liikukaan.

Vierailija
10/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään molemmista nimistä tosi paljon. Olen nelikymppinen korkeakoulutettu eli sikäli nuo veikkaukset teiniäitien suosimista nimistä meni pieleen. 

Molemmat nimet tuovat mieleen meren, Aava tietysti aavan meren, Isla saaren ja meren. Sopivat suomalaiseen suuhun, moniin suomalaisiin sukunimiin ja ääntyvät helposti. 

Vierailija
11/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia nimiä molemmat. En edes hamsterille tollasii nimii antas:D

Vierailija
12/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:58"]Kirjoitettuna nuo ovat ihan ok, mutta en pidä kumpikin nimi tuntuu ääneen sanottuna erikoiselta. Isla on jotenkin "hankala" sanoa, s ja l eivät soinnu yhteen ääntäessä. Aava taas on äännettynä todella ryhditön nimi, ei tarvitse juuri leukaa saati kieltä liikuttaa. 

[/quote]

Isla tosiaan lausutaan "Aila" alkuperäiskielellään. Tarkoittaa saarta.

Vierailija
13/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en inhoa noita nimiä mutta en niistä kyllä pidäkään, joten vastaan kun kerran kysyt miksi niistä ei pidetä. Isla ei ole mun makuun ihan siksi, kun siitä tulee heti mieleen islam. Aava taas on kuin haava jossa h ääntyy heikosti (niin kuin esimerkiksi eestiläiset sen sanoisivat). Ei voi mitään näille mielikuville, näin ne mun päässä menee. Mutta en mä niitä nimiä tietenkään mitenkään "vastusta", ihan sama mulle on minkä nimen joku toinen antaa omalle lapselleen.

Vierailija
14/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ymmärtänyt miksi joku vetää herneet nenäänsä jos joku randomi netissä ei tykkää samoista nimistä kuin hän...

Itse tiedän Aava- ja Isla-nimisiä koiria, joten koiriin nuo nimet mun päässäni assosioituvat. Kauniita nimiä toki, joskin melko persoonattomia.

Vierailija
15/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:21"]En "inhoa" mitään nimiä (aivan liian voimakas tunne, kun kyseessä on niinkin viaton asia kuin ihmisen nimi) enkä etenkään pilkkaa. Siinä mielessä en kuulu ap:n tarkoittamaan kohderyhmään.

Ajattelin silti vastata, koska en erityisesti pidä kummastakaan nimestä enkä haluaisi niitä itselleni tai lapselleni. Isla-nimestä ensimmäinen mielleyhtymä on aina islam, joten kavahdan sitä siksi. Aava-nimi tuo mieleeni aavikon, eikä sekään ole (minulle) mukava mielleyhtymä.

Mutta nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja makuasioita. Jokainen nimetköön lapsensa juuri oman makunsa mukaan.

[/quote]

Mulle tulee Islasta mieleen saari ja Aavasta meri. Ja pidän etenkin tuosta Aava-nimestä. Mutta eipä ole koskaan tullut mieleen islamia tai aavikkoa noista :D mielenkiintoista! Onko jollain muita mielleyhtymiä näistä nimistä?

[/quote]

No kyllähän aika monelle suomalaiselle tulee Islasta mieleen islam. Aina kun täällä on ollut ketjuja Isla-nimestä, monet ovat kirjoittaneet että Islasta tulee mieleen islam.

[/quote]

Tästä tekstistä tulee mieleen, että olet jotenkin jälkeenjäänyt

Vierailija
16/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastusta, meiltä löytyy noista toinen :D

Vierailija
17/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla ♡

Aava ♥

Vierailija
18/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla Islam, Aava haava. Kauniita nimiä on löytyy kalenterista vaikka kuinka paljon, miksi valita Isla tai Aava?

Vierailija
19/71 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla ja Aava yleisiä pääkaupunkiseudulla, ennen niitä oli Aada ja nyt tulee Frida. Ei suosikkeja mutta en vastusta, heitä on vaan oikeasti meidän kaupunginosan kerhoissa ja puistoissa liian monia nimituttuja ja A(adaa) esikolsen luokkatasollakin ainakin kolme. Aika tyyppillisiä  Esbo-nimiä, ei muuta vikaa.

Vierailija
20/71 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Isla toisena nimenä. Minusta sopii hyvin siihen kun on lyhyt ja pehmeä ja tarpeeksi neutraali.
Hassua kun lausumisesta tehdään ongelma, sanotaanhan Ida-nimikin "aida".. ;)