Kadehditko teinityttöjä?
Käsi sydämelle ja rehellisyyttä peliin: kadehditko teinityttöjä? Heidän nuoruuttaan? Hyvää vartaloa? Huomiota ja palvontaa, jota saavat miehiltä? Sitä kuinka heillä elämä ja virheet ovat vielä edessäpäin?
Kommentit (78)
En todellakaan kadehti, nykyään on niin ulkonäkö keskeistä. Maaseudulla kasvaneena sai olla pitkään lapsi ja siihen aikaan kun olin teini niin ollut ikinä kuullutkaan että joku voi olla anorektikko.
En kadehdi. Itsekin olen tosin vasta 25, mutta ehkä juuri siitä johtuen muistan vielä miten epävarma teininä oli ja miten kamalalta elämä silloin tuntui. Nyt on jo tasapainoa elämässä. En koskaan ollut mikään bilehile, joten mitä enemmän ikää tulee, niin sitä tyytyväisempi taidan olla.
En kadehdi.
En ylipäätään ihaile teinityttöjen vartaloita enkä koe niitä ns. eroottisina. Olen aina ihmetellyt näitä "tyttömäisen" vartalon ihannoijia. Tyttömänen vartalo kun tarkoittaa aika muodotonta lapsenvartaloa.
Omasta mielestäni eroottinen, kaunis naisen vartalo on sellainen kurvikas, missä lantio ja vyötärö on selvästi näkyvissä. Pelkkä hoikka ja pitkäsäärinen ei herätä kyllä minkäänlaista ihailua.
Mä olen saanut nähdä läheltä omien tyttöjen kasvamista niin eniten hämmästyttää se miten vähän niiden päässä aivot liikkuu ja ainakaan mitään yleistietoa ei löydy elämästä eikä muustakaan. Kai mä itse olin samanlainen nuorena. Mullakin on aika heikko yleistieto kun ei kiinnosta kauheasti mutta vähän väliä aina on saanut kyllä naureskella ihan hulluna noitten juttuja ja uskomuksia. Krapulasta olis mukava palautua noin hyvin mutta en haluaisi vetää noin kauheita perseitä. Mun käsitys muuten on ettei ihmiset yleensä tiedä miten paljon tytöillä on pieruhuumoria keskenään. Mun mielestä me ei noin paljon nuorina harrastettu sitä ja välillä alkaa kyllä menemään hermot paskan haisemiseen. Mä oon sanonut useamminkin kerran että piereskelkää samalla lailla mun vanhempien ollessa paikalla myös.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:32"]Mulla oli aika kurja teini-ikä itsellä, olin aika syrjitty ja yksinäinen. Nykyään 28-vuotiaana asiat on paremmin. Ja kun vähänjin aikaa kuuntelee teinien juttuja, niin ei tuu ikävä. Tuntuu että silloin ollaan vielä todella itsekkäitä ja mietitään hirveesti sitä, miltä näyttää muiden silmistä. Ei uskalleta erottua laumasta. Nykyisin mulla on paljon kavereita joiden kanssa välitetään toisistamme ja osataan olla oikeasti ystäviä.
Ulkonäöstä voisin sanoa, että tietenkään ei haittais jos esim iho näyttäis aina yhtä hyvältä kuin teininä, mutta ei sitä voi kadehtia kun tietää että kaikki ihmiset vanhenee ja kaikilla on se oma aikansa olla siloposkinen lapsi ja nuori :) Eikä ne kaikki teinitkään niin kauniita ole, ihan tavallisen näköisiä monet.
[/quote]
Kyllä minä niitä ainakin himoitsen. Upeita pakkauksia useimmat.
[/quote]
Sä oot siis pedofiili ja vielä niin pervo, että kehtaat julistaa sitä nettosivulla. YÖk. Tai toivottavasti sä kuitenkin olet vain provo.
[/quote]
En minä mikään pedofiili ole, jos 16-19-vuotiasta kykenen pitämään seksikkäänä. Siinä ei ole mitään väärää tai laitonta. Enhän minä sellaisten kanssa haluaisi missään tekemisissä olla, mutta en ole myöskään sokea ja huomaa, että pimu on maagisesti muuttunut seksuaalisesti viehättäväksi 20-vuotispäivänään.
[/quote]
Kyllähän niitä tietenkin himoitaan, muistan itsekin saaneeni kaikenlaisia kommentteja ja katseita vanhoilta sediltä. En osannut niitä silloin arvostaa, enkä osaa olla kateellinen nyt. Sanoinkin omana mielipiteenäni, että monet teinit on ihan tavallisen näköisiä eikä mitään superkauniita. Lisäksi nykyään on lihavien määrä räjähtänyt käsiin. Osa kyllä sitten laittautuu paljon kauniimmin kuin ennen, mutta samalla ulkonäköpaineet ovat nousseet ehkä netinkin takia paljon pahemmiksi.
Sama 28 v
Kadehtiminen on väärä sana. Ihailen viattomuutta, elämään heittäytymistä, kuinka suuret tunteet vievät. Muistan kuinka ehdoton, mustavalkea ja kaikkitietävä sitä olikaan ja hieman huvittuneena seuraan miten jokainen teini on noissa asioissa samanlainen.
Sillä tavalla kahdehdin että nykyajan teinit uskaltavat olla naisellisia. Kun minä olin teini, piilouduin ylisuuriin teepaitoihin ja farkkuihin. Naisellisuutta ei saanut korostaa. Nykyäänkään en osaa käyttää hameita tai olla naisellinen.
En missään tapauksessa haluaisi elää uudestaan teini-ikää. Ikävä kyllä teineillä on teinien aivot. Mutta jos olisi mahdollista olla tällä kokemuksella ja viisaudella nuorempi, vapaampi ja tietää, että elinvuosia on todennäköisesti huomattavasti enemmän edessä, sellainen diili sopisi kyllä. :D
No en tippaakaan! Olin teininä niin epävarma ja ujo. Piilotin kauniit isot rintani pitämällä ylisuuria paitoja ja olin mielestäni tyhmä ja ruma!
Nyt olen 40v kahdeksan alle 12 vuotiaan mukulan itsevarmuutta uhkuva ja edelleen timmissä kunnossa (160cm/48kg) oleva aikuinen NAINEN, jota ei haittaa pätkääkään, vaikka lapset ovat imeneet tissit ihan rusinoiksi ;-)
Ei hitto soikoot en kahdehdi! Teini-ikä on hirveintä aikaa, sen jälkeen kaikki menee vain parempaan suuntaan. Koulussa ja kaikkialla teinityttö on aivan järjettömän ulkonäköarvostelun alaisena ja nykyisenä aikana kaikki mahdollinen ilkeily pistetään someen. Tehtaillaan meemejä ja ties mitä.
Itseäni nuorempia kauniita, hoikkia NAISIA voinkin jo kahdehtia.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:47"]Käsisydämellä: en kahdehdi!
Miksi ihmeessä pitäisi kadehtia keskenkasvuista niin fyysisesti kuin psyykkisesti.
[/quote]
Älä nyt kaikkien teinien prefrontaalista aivokehitystä yleistä. Joo, osa meistä saattaa olla keskenkasvuisia pitkäänkin, muttei sentään kaikki.
Enkä nyt kadehtis huolettomuutta... itte taisin pystyä ottaa rennosti joskus viimeks kun olin 13-vee.
t. 16v
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:50"]Ei hitto soikoot en kahdehdi! Teini-ikä on hirveintä aikaa, sen jälkeen kaikki menee vain parempaan suuntaan. Koulussa ja kaikkialla teinityttö on aivan järjettömän ulkonäköarvostelun alaisena ja nykyisenä aikana kaikki mahdollinen ilkeily pistetään someen. Tehtaillaan meemejä ja ties mitä.
Itseäni nuorempia kauniita, hoikkia NAISIA voinkin jo kahdehtia.
[/quote]
Ei oo pakko välittää randomien mielipiteistä omaa ulkonäköä kohtaan. Kaikkia ei voi miellyttää, ja mitä se mua pitäis liikuttaa, jos joku ei esimerkiks sattuiskaan tykkää mun hiusmallista?
t. 16v
En kadehdi. Teineille kaikki on niin suurta ja valtavaa, kaikesta tiedetään muka jo kaikki ja siis ihan oikeesti ei muka olla enää keskenkasvuisia. Kyllä te olette ja tulette sen huomaamaan vanhempina.
Huh, onneksi teiniajat ovat takanapäin.
En kadehdi. Heillä on vielä monet asiat edessään ammattiin kouluttautuminen jne.Heillä on myös vähän kokemusta ja tietoa elämästä.Tottakai he ovat hyvännäköisempiä kuin minä mut sehän on ihan luonnollista ku ovat parikymmentä vuotta nuorempiakin.Ainut mitä voisin kadehtia on se että heillä on paljonomaa aikaa ja rauhallisuutta.
Mutta VAPAUS? :D Ei ole kovin vapaata asua vanhempien kanssa ja olla rahaton. Näköjään vapauden voi ymmärtää eri tavoin. Jos on aikuinen ja lapseton, voi elämä olla huoletonta. Mitä nyt töissä on käytävä, mutta käyhän ne teinitkin koulua.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:36"]
Mä kirjoitin tuossa ylempänä että kaikki nuoret olis niin kauniita.. tietysti on aina taviksia ja niitä kauniimpia mutta kyllähän se nuoruuden hehku tuo illuusion kauneudesta.
[/quote]
Vain niille näteille, joilla on ystäviä.
En kadehdim muistan viela aivan liian hyvin tuon ajan ja myos sen epavarmuuden. Kadehdin suurimman osan aikaa meidan super rentoa kissaa jolla ei nayta olevan huolenhaivaa elamassaan.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:37"]Teinityttöjä en tippaakaan, parikymppisiä voisin vaikka kadehtiakin. Oli hienoa olla nuori aikuinen, teiniys ei ainakaan minun kohdallani ollut erityisen mahtavaa.
[/quote]
Sama. Mihin se nuori aikuisuus sitten loppui? Itsellä varmaan "oikeisiin" töihin menoon ja niihin keskittymiseen, monilla tietty lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:32"]Mulla oli aika kurja teini-ikä itsellä, olin aika syrjitty ja yksinäinen. Nykyään 28-vuotiaana asiat on paremmin. Ja kun vähänjin aikaa kuuntelee teinien juttuja, niin ei tuu ikävä. Tuntuu että silloin ollaan vielä todella itsekkäitä ja mietitään hirveesti sitä, miltä näyttää muiden silmistä. Ei uskalleta erottua laumasta. Nykyisin mulla on paljon kavereita joiden kanssa välitetään toisistamme ja osataan olla oikeasti ystäviä.
Ulkonäöstä voisin sanoa, että tietenkään ei haittais jos esim iho näyttäis aina yhtä hyvältä kuin teininä, mutta ei sitä voi kadehtia kun tietää että kaikki ihmiset vanhenee ja kaikilla on se oma aikansa olla siloposkinen lapsi ja nuori :) Eikä ne kaikki teinitkään niin kauniita ole, ihan tavallisen näköisiä monet.
[/quote]
Kyllä minä niitä ainakin himoitsen. Upeita pakkauksia useimmat.
[/quote]
Sä oot siis pedofiili ja vielä niin pervo, että kehtaat julistaa sitä nettosivulla. YÖk. Tai toivottavasti sä kuitenkin olet vain provo.
[/quote]
En minä mikään pedofiili ole, jos 16-19-vuotiasta kykenen pitämään seksikkäänä. Siinä ei ole mitään väärää tai laitonta. Enhän minä sellaisten kanssa haluaisi missään tekemisissä olla, mutta en ole myöskään sokea ja huomaa, että pimu on maagisesti muuttunut seksuaalisesti viehättäväksi 20-vuotispäivänään.