Kadehditko teinityttöjä?
Käsi sydämelle ja rehellisyyttä peliin: kadehditko teinityttöjä? Heidän nuoruuttaan? Hyvää vartaloa? Huomiota ja palvontaa, jota saavat miehiltä? Sitä kuinka heillä elämä ja virheet ovat vielä edessäpäin?
Kommentit (78)
En kadehdi :) Aika aikaansa kutakin.
Se huolettomuus oli mukavaa ja ettei sitä vastuuta tullut edes ajateltua. Nykyään elämä on enemmän tai vähemmän murehtimista ja tottakai se harmittaa. Kääntöpuolena oma talous tuo vapautta jota en ikinä vaihtaisi mihinkään! :) Omat raskausarvet ja ylimääräiset kilot välillä ketuttaa, mutta en ikimaailmassa vaihtaisi niitä 15-vuotiaan elämään ja kehoon. Eletystä elämästä ne vaan kertovat.
Sitä huomiota en kaipaa yhtään, minusta se oli jo teininä kammottavaa. Saada nyt huomiota oman isänsä ikäisistä miehistä (teininähän jo kolmekymppiset oli ihan ikäloppuja), hyi olkoon :S Ei voinut ulkona kulkea ilman että joku limanuljaska riisui silmillään, se ei totisesti ollut kivaa. Teininä pukeuduinkin löysiin ja muodottomiin vaatteisiin välttyäkseni huomiolta. Aikuistuttua on tullut saatua ihan riittämiin huomiota fiksuilta ja mukavilta miehiltä ja oma mies on rakkaampi kuin ikinä voisin kuvitellakaan. Vaihtaisinko oman elämäni, mieheni, työurani ja kokemukseni nuoreen kehoon ja epävarmuuteen ja hirveisiin ulkonäkö- ja elämänpaineisiin? Ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:18"]
Lähinnä vapautta kadehdin ja tietynlaista nuoruuden huolettomuutta
[/quote]
Jossain elämäni vaiheessa minäkin koin vapauden kaipuuta. Vuodet kuitenkin vierivät älyttömän nopeasti ja pian lapset olivatkin jo aikuisia. Olinkin jälleen vapaa ja siihen vapauteen liittyi myös omanlaisensa huolettomuus: ei tarvinnutkaan enää vastata muista kuin itsestään. Erona teinivuosiin vielä se, että nyt on rahaa. On varaa ostaa juuri niitä vaatteita kuin haluaa, on varaa matkustella minne haluaa, on varaa harrastaa mitä haluaa jne. Eli jo senkin puolesta en haluaisi palata takaisin aikaan, jolloin sai viikkorahan ja jos se ei riittänyt, piti pyytää vanhemmilta rahaa. Minusta huoletonta on nimenomaan se, ettei tarvitse pyytää keneltäkään lupaa mihinkään.
Käsisydämellä: en kahdehdi!
Miksi ihmeessä pitäisi kadehtia keskenkasvuista niin fyysisesti kuin psyykkisesti.
Tavallaan. En haluaisi olla nuorempi, mutta toivoisin, että olisin tehnyt teininä fiksumpia päätöksiä ja asioita.
Juu en. On oikein hyvä ja mukavaa olla rauhoittunut myöhäiskeski-ikäinen, 53v. Minulla on 15 ja 14v lapset kotona, juuri parhaassa tai pahimmassa murkkuiässä enkä todellakaan kaipaa tuota tunnemyrskyä kun kaikissa asioissa on vain ääripäät, kamalan kamalaa, kerrassaan mahdotonta tai niin ihquu ettei mitään rajaa. Kypsymistä jos saisi toivoa hieman aiemmin kun vanhemmilla lapsilla joilla aikuistuminen tapahtui vasta kolmen kympin korvilla.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:02"]Juu en. On oikein hyvä ja mukavaa olla rauhoittunut myöhäiskeski-ikäinen, 53v. Minulla on 15 ja 14v lapset kotona, juuri parhaassa tai pahimmassa murkkuiässä enkä todellakaan kaipaa tuota tunnemyrskyä kun kaikissa asioissa on vain ääripäät, kamalan kamalaa, kerrassaan mahdotonta tai niin ihquu ettei mitään rajaa. Kypsymistä jos saisi toivoa hieman aiemmin kun vanhemmilla lapsilla joilla aikuistuminen tapahtui vasta kolmen kympin korvilla.
[/quote]
Odotan kauhulla aikaa, jolloin olen yli 50-vuotias.
Kukas järjestään alapeukuttaa nuo kaikki positiiviset kommentit :D onko alapeukuttaja liikkeellä?
Teini-ikä, siis 13-19. En jää kaipaamaan aknea, ahdistusta, epävarmuutta, kaikkea sitä tietämättömyyttä, liian laihaa lautakroppaa, itsenäistymisen kipuilua ja oman tulevaisuuden hapuilua. Mutta kavereiden kanssa oli kyllä kivaa. Sitä kaipaan joskus.
ei mulla vaan ole aknea, eikä epävarmuutta, eikä liian laihaa kroppaa (kiitos salitreenin), en ole lauta..:) oma tulevaisuus tosin vähän epäselvyyden peitossa, ainakin opiskelujen suhteen.:) toivon, että saisin viettää koko tulevaisuuden nykyisen poikaystäväni kanssa, tällähetkellä yli 2v yhdessä.:) siihen tähtäämme:)
t. se aiempi pian 17.v
ps. en anna pillua
Minäkin kaipaan huolettomuuden tunnetta. Sen lisäksi kaipaan sitä, mitä ei ollut: ei ollut ystäviä, ei kaunista ihoa (mitä tässäkin ketjussa niin moni väittää kaikilla nuorilla olevan), ei mitään niitä juttuja, mitä useimmilla nuorilla on. Katkera olen siitä, että haukuttiin rumaksi ja opettajat vaan sanoivat, että on hienoa, kun kestän niin hyvin kiusaamista.
Mieluummin silti olisin nuori (en enää koululainen, vaan 18-20-vuotias), kuin tämä keski-ikäinen kammotus.
Minä kadehdin ja muistelen paitsi huolettomuutta, myös impulsiivisuutta. Pystyi toteuttaa itseään. Tanssia sateessa.
En haluaisi sitä epävarmuuttaa ja hölmöjä mielipiteitä.
Kadehdin vartaloita. Kadehdin sitä, että halutessaan pystyi masturboimaan aamusta iltaan. Kokeiluja. Tyttökaverin suutelua.
N35
Mä kirjoitin tuossa ylempänä että kaikki nuoret olis niin kauniita.. tietysti on aina taviksia ja niitä kauniimpia mutta kyllähän se nuoruuden hehku tuo illuusion kauneudesta. Välttämättä kaikilla ei ole kaunista ihoa mutta nykynuoret osaa meikata useesti hyvin. Monet alkaa meikata nuorempana kuin ennen alettiin. Tosin joillain liikaa meikkiä mutta niin oli ennenkin. Toisin kuin meillä -70 -lukulaisilla joiden äidit ei edes antaneet meikata (viittaus siihen ketjuun -70 -luvulla äidiksi -tulleet :))
Ainoastaan kadehdin joskus tuota huolettomuutta, sitä että voi mennä ja tehdä. Kroppa mulla on nyt 24-vuotiaana parempi kun teini-iässä. Kaksi raskautta toivat lantion ja isommat rinnat:)
Nyt kun muistot kultaavat, sitä kuvittelee, että silloin bailattiin huolettomina ja mistään välittämättä, eikä vastuu painanut. Mutta todellisuudessa minä ainakin muista teini-ikäisenä kantaneeni huolta ja murhetta ja vastuuta aivan kaikesta, kännisistä taksiin oksentavista kavereista hutujen ja tutsien kansanmurhiin ja bangladeshin tulviin, kuuluin amnestyyn ja greenpeaceen ja turhauduin. Ja se huoleton biletys, kissanviikset. Niiden taksiinoksentavien kaverien lisäksi huoli oli aina siitä, että oonko nyt tarpeeksi hyvännäköinen ja ei kai mua kuitenkaan pidetä tyrkkynä ja miksi mä nyt tuollalailla sanoin sehän kuulosti ihan tyhmältä ja mitä jos mä mokaan jotain ja...
Joten ei, en kadehdi teinityttöjä. Mulla on vastuineni kaikkineni hauskempaa nykyään, sillä vaikka vastuuta on enemmän, olen kypsempi sen kantamaan. Sen sijaan teineä katsellessa on rinnassa sellainen puristava "voi kun kaikki menisi vaan hyvin ja ne selviäis vaikka mä en enää voikaan suojella" -fiilis.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:32"]Mulla oli aika kurja teini-ikä itsellä, olin aika syrjitty ja yksinäinen. Nykyään 28-vuotiaana asiat on paremmin. Ja kun vähänjin aikaa kuuntelee teinien juttuja, niin ei tuu ikävä. Tuntuu että silloin ollaan vielä todella itsekkäitä ja mietitään hirveesti sitä, miltä näyttää muiden silmistä. Ei uskalleta erottua laumasta. Nykyisin mulla on paljon kavereita joiden kanssa välitetään toisistamme ja osataan olla oikeasti ystäviä.
Ulkonäöstä voisin sanoa, että tietenkään ei haittais jos esim iho näyttäis aina yhtä hyvältä kuin teininä, mutta ei sitä voi kadehtia kun tietää että kaikki ihmiset vanhenee ja kaikilla on se oma aikansa olla siloposkinen lapsi ja nuori :) Eikä ne kaikki teinitkään niin kauniita ole, ihan tavallisen näköisiä monet.
[/quote]
Kyllä minä niitä ainakin himoitsen. Upeita pakkauksia useimmat.
[/quote]
Sä oot siis pedofiili ja vielä niin pervo, että kehtaat julistaa sitä nettosivulla. YÖk. Tai toivottavasti sä kuitenkin olet vain provo.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:46"]
En kadehdi, mutta ihmetyttää miten paljon kauniita nuoria ihmisiä nykyään on. Tytöt pidempiä ja hoikempia, sellaisia gasellisääriä. Pojat lihaksikkaita, tyylikkäästi pukeutuneita. Kun itse olin nuori, kaikilla oli levikset, ruutupaidat ja finnejä naamassa. Hyvännäköiset ihmiset olivat harvassa. Onko tämä vain kuvitelmaani vai onko joku muu huomannut saman? :)
[/quote]
taitaa olla vaan kuvitelmaa :) voi toki olla että nykyajan muoti saa ihmisen näyttämään paremmalta. mutta taidat nähdä nyt vaan tuntemattoman ihmisen ulkonäön, kun omassa nuoruudessasi näit ihmisen, jossa oli myös v-mäisiä luonteenpiirteitä. muistan, että nuorempana tuntemattomat näytti hyviltä, mutta omat koulukaverit ei niinkään.
[/quote]Mä väitän, että nykyään teinit on oikeasti paljon paremman näköisiä, kuin esim. 90-luvulla.
- Vaatteet on halvempia ja niitä on saatavilla useista paikoista. Nettikaupoista voi tilata ihan mihin tahansa perähikiällekin hyvännäköisiä vaatteita.
- Meikkejä ja ihonhoitotuotteita on tarjolla rutkasti enemmän.
- Kuntosaleja on ihanjokapaikassa.
- Netissä voi katsella meikkaus- ja hiustenlaittotutorialeja ja oppia laittautumaan.
- Netistä voi poimia ihan älyttömiä määriä vinkkejä myös pukeutumisen suhteen.
Toista oli hikisellä 90-luvulla :P
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:46"]
En kadehdi, mutta ihmetyttää miten paljon kauniita nuoria ihmisiä nykyään on. Tytöt pidempiä ja hoikempia, sellaisia gasellisääriä. Pojat lihaksikkaita, tyylikkäästi pukeutuneita. Kun itse olin nuori, kaikilla oli levikset, ruutupaidat ja finnejä naamassa. Hyvännäköiset ihmiset olivat harvassa. Onko tämä vain kuvitelmaani vai onko joku muu huomannut saman? :)
[/quote]
taitaa olla vaan kuvitelmaa :) voi toki olla että nykyajan muoti saa ihmisen näyttämään paremmalta. mutta taidat nähdä nyt vaan tuntemattoman ihmisen ulkonäön, kun omassa nuoruudessasi näit ihmisen, jossa oli myös v-mäisiä luonteenpiirteitä. muistan, että nuorempana tuntemattomat näytti hyviltä, mutta omat koulukaverit ei niinkään.
[/quote]Mä väitän, että nykyään teinit on oikeasti paljon paremman näköisiä, kuin esim. 90-luvulla.
- Vaatteet on halvempia ja niitä on saatavilla useista paikoista. Nettikaupoista voi tilata ihan mihin tahansa perähikiällekin hyvännäköisiä vaatteita.
- Meikkejä ja ihonhoitotuotteita on tarjolla rutkasti enemmän.
- Kuntosaleja on ihanjokapaikassa.
- Netissä voi katsella meikkaus- ja hiustenlaittotutorialeja ja oppia laittautumaan.
- Netistä voi poimia ihan älyttömiä määriä vinkkejä myös pukeutumisen suhteen.
Toista oli hikisellä 90-luvulla :P
[/quote]
Puhumattakaan 70- ja 80 -luvuista. Olet täysin oikeassa :D
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:19"]ei mulla vaan ole aknea, eikä epävarmuutta, eikä liian laihaa kroppaa (kiitos salitreenin), en ole lauta..:) oma tulevaisuus tosin vähän epäselvyyden peitossa, ainakin opiskelujen suhteen.:) toivon, että saisin viettää koko tulevaisuuden nykyisen poikaystäväni kanssa, tällähetkellä yli 2v yhdessä.:) siihen tähtäämme:)
t. se aiempi pian 17.v
ps. en anna pillua
[/quote]
Voivoi, setää himottaa. Tule sylkkyyn.
52 jatkaa.
Tavallaan kadehdin nykyajan teinejä juuri siitä syystä, että näyttävät hyvältä. Olis ihana katsella omia teiniaikojen kuvia, joissa näyttää kauniilta. Mä en näyttänyt.. Rumat vaatteet, ruma tukka, rumat rillit ja rumat meikit.
Onneks voi sentään katsella nykyisiä kuvia, joissa en olekaan enää rumilus.
En. Olen onnellinen, että sitä epävarmuutta ja kaikkea ei tarvitse kokea enää uudelleen. Siksi toisekseen hyvä vartalo mulla vieläkin on. Ei teinitytön vartalo vaan simpsakan aikuisen naisen hoikka vartalo.