Kadehditko teinityttöjä?
Käsi sydämelle ja rehellisyyttä peliin: kadehditko teinityttöjä? Heidän nuoruuttaan? Hyvää vartaloa? Huomiota ja palvontaa, jota saavat miehiltä? Sitä kuinka heillä elämä ja virheet ovat vielä edessäpäin?
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:41"]En näe yhtään asiaa joka olisi teineillä paremmin, mikä on ehkä jo vähän surullista.
[/quote]
Kroppa ainakin on.
Mulle teini-ikä oli vaikeaa aikaa, itsensä ja oman paikkansa etsimistä ym. Oma tyttäreni on juuri teini-iän kynnyksellä ja enemmänkin pelkään miten hän siitä selviää. Itse olin lapsellisen näköinen teini-iässä, joten ei pojatkaan ihailleet.
En kadehdi, mutta ihmetyttää miten paljon kauniita nuoria ihmisiä nykyään on. Tytöt pidempiä ja hoikempia, sellaisia gasellisääriä. Pojat lihaksikkaita, tyylikkäästi pukeutuneita. Kun itse olin nuori, kaikilla oli levikset, ruutupaidat ja finnejä naamassa. Hyvännäköiset ihmiset olivat harvassa. Onko tämä vain kuvitelmaani vai onko joku muu huomannut saman? :)
Kadehdin eläkeläisiä. En tajua miten tulen jaksamaan työelämässä vielä 20 vuotta. Olen tosi väsynyt :/
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:46"]En kadehdi, mutta ihmetyttää miten paljon kauniita nuoria ihmisiä nykyään on. Tytöt pidempiä ja hoikempia, sellaisia gasellisääriä. Pojat lihaksikkaita, tyylikkäästi pukeutuneita. Kun itse olin nuori, kaikilla oli levikset, ruutupaidat ja finnejä naamassa. Hyvännäköiset ihmiset olivat harvassa. Onko tämä vain kuvitelmaani vai onko joku muu huomannut saman? :)
[/quote]
Sinusta on vain tullut vanhemmiten pedo.
Tavallaan. Se huolettomuus oli ihanaa. Sai vaan bailata illasta aamuun ja elämä oli vielä edessä. Sai huomiota, näytti aina hyvältä ja sai tehdä melkein mitä vaan ei ollut vastuuta. Ah. Mutta kääntöpuolella oli epävarmuutta. Tuli riitoja typeristä asioista, olin kovin pinnallinen. Kaverien mielipiteet vaikutti kaikkeen omaan päätöksentekoon. Nyt olen itsenäisempi ja elämä tasaisempaa (lue myös tylsempää).
näitä on hassua lukea itse näin 17-v täyttävänä.:) pistää miettimään asioita eri näkökulmilta! laittakaa lisää tulemaan..:)
No en tod. Luojan kiitos se elämänvaihe on takana. Aika aikaa kutakin.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:46"]
En kadehdi, mutta ihmetyttää miten paljon kauniita nuoria ihmisiä nykyään on. Tytöt pidempiä ja hoikempia, sellaisia gasellisääriä. Pojat lihaksikkaita, tyylikkäästi pukeutuneita. Kun itse olin nuori, kaikilla oli levikset, ruutupaidat ja finnejä naamassa. Hyvännäköiset ihmiset olivat harvassa. Onko tämä vain kuvitelmaani vai onko joku muu huomannut saman? :)
[/quote]
taitaa olla vaan kuvitelmaa :) voi toki olla että nykyajan muoti saa ihmisen näyttämään paremmalta. mutta taidat nähdä nyt vaan tuntemattoman ihmisen ulkonäön, kun omassa nuoruudessasi näit ihmisen, jossa oli myös v-mäisiä luonteenpiirteitä. muistan, että nuorempana tuntemattomat näytti hyviltä, mutta omat koulukaverit ei niinkään.
vastaus ap:n kysymykseen: en kadehdi. syy taitaa olla, että olen töissä ja elän elämää mihin ei teineillä ole mahdollisuutta. oma elämäni on parempaa mitä teininä oli. voisin kadehtia, jos olisin sellaisessa paikassa töissä, missä nuoret naiset saa paljon huomiota miehiltä ja en olisi tavallaan iän myötä saavuttanut mitään. mitä tuohon hyvävartaloisuuteen tulee, niin käyn kuntokeskuksessa missä on paljon nuoria naisia, ja olen ihmetellyt melkein päinvastaista, eli että kuinka harvassa on ne vartalot, jotka on kahdehtimisen arvoisia. nuorempana tunsin paljon enemmän kateutta muiden vartaloista. nuori on toki nuori, mutta olen huomannut nyt, että harvalla nuorellakaan on mitenkään erityisen hyvä ulkonäkö.
ainoa mikä itseä tällä hetkellä harmittaa, on että jos tietyt asiat teininä olisi olleet toisin, omassa elämässäni olisi asiat vielä paremmin.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:19"]
8 jatkaa...
Mutta katselen kyllä kaiholla parikymppisiä kaveriporukoita kaupoissa, laivalla, laskettelurinteissä, uimarannoilla jne. Se oli kivaa aikaa. Nyt nähdään kyllä, mutta onhan siinä eroa.
[/quote]
itsellä ei edes ole tätä aikaa ikävä :) taitaa johtua siitä, että minulla ei ole ollut kiire hankkia velvollisuuksia kuten omaa taloa jne.
En mä erityisesti tyttöjä kadehdi, mutta pienellä haikeudella ajattelen nuoria ihmisiä ylipäätään. En niinkään teinejä mutta vähän vanhempia, opiskelijaikäisiä. Sitä miten heille on maailma avoin, useimmat heistä ei ole vielä urautuneet mihinkään tiettyyn juttuun. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka! :)
Toisaalta omaa nuoruuttani en kaipaa; sen osan elämästäni olen jo suorittanut ja paljon siitä oppinut. Nuoruusvuodet tekivät minusta osaltaan sen mikä nyt olen.
Opiskelen nyt aikuisikäisenä yliopistossa ja on aivan ihanaa kun ympärillä on niin paljon nuoria, fiksuja ihmisiä! Sekä miehiä että naisia. He osaavat kyseenalaistaa ja keskustella, ovat kiinnostuneita maailmasta jne.
Nuoret ovat usein myös kauniita ihmisiä, on heitä kiva katsella. :) Silti, kuten tässä ketjussa on aikaisemmin kirjoitettu, olen minäkin tyytyväisempi vartalooni ja ulkonäkööni ylipäätään nyt kuin silloin nuorena kun oli oikeasti nätti! :D
En kadehdi muuta kuin joskus silloin kun näen niitä iloisia teiniporukoita joissa sekaisin tyttöjä ja poikia, vaikka rannalla ja pelailevat jotain ja näyttää kuin amerikkalaiselta teinisarjalta. :D Ei mulla ikinä ollut sellaista. Mutta kauneutta, vartaloita yms en kadehdi, nuoret vaan on niin kauniita ja rypyttömiä ja hyvä heille. :) Ilolla seuraan omien lasten kasvua ja toivon että saavat elää hauskan nuoruuden.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:51"]näitä on hassua lukea itse näin 17-v täyttävänä.:) pistää miettimään asioita eri näkökulmilta! laittakaa lisää tulemaan..:)
[/quote]
Annatko pillua?
Olin teininä todella epävarma ulkonäöstäni ja itsestäni muutenkin, jännitin kauheasti kaikkia mahdollisia tilanteita ja minulla oli paha syömishäiriö. Nyt 27-vuotiaana olen ihan hyvässä, koulutustani vastaavassa työpaikassa, osaan pukeutua, meikata ja laittaa hiukseni parhaita puoliani korostaen. Vartalooni olen saanut naisellisempia muotoja, mutta olen silti edelleen pienikokoinen (havaintojeni mukaan aika monet teinit ovat minua isompia ja löysempiä).
Kasvoihin on tullut parin vuoden sisällä hieman juonteita (silmien ympäristön ja otsan ilmeryppyjä) ja mahan kohdalle hieman löysää, ja nämä voisin mielelläni vaihtaa "teinimmän" näköiseksi, mutta muuten olen kaikin puolin tyytyväisempi. Teininä sai kyllä paljon huomiota, mutta kaikki huomioijista eivät välttämättä olleet kovin laadukkaita tapauksia. Nykyään saa myös huomiota, ei ehkä niin suuressa määrin, mutta todella fiksuilta ja tyylikkäiltä miehiltä, ei siis paha juttu tämäkään!
Nykyään täytyy panostaa hieman enemmän ihonhoitoon, sillä toivon, ettei minun tarvitsisi rupsahtaa vielä ihan lähivuosina. Siihen malliin olen saanut kuitenkin huomiota myös ihan itseäni huomattavasti nuoremmiltakin pojilta, että tämän en usko olevan kovin suuri riski.
En kadehdi tippaakaan. En kaipaa niitä epävarmuuden vuosia. Toki, jos voisin palata siihen aikaan tällä elämänkokemuksella, niin sen tekisin ilomielin! N37
En kadehdi! Olen elänyt villi ja vapaan nuoruuden ja selvisin hengissä:). Nyt omia nuoria ja heidän kavereita seuratessaan toivon että kaikki selviäisivät aikuisuuteen hyvillä muistoilla ja suuremmitta vaurioitta!
Mulla oli aika kurja teini-ikä itsellä, olin aika syrjitty ja yksinäinen. Nykyään 28-vuotiaana asiat on paremmin. Ja kun vähänjin aikaa kuuntelee teinien juttuja, niin ei tuu ikävä. Tuntuu että silloin ollaan vielä todella itsekkäitä ja mietitään hirveesti sitä, miltä näyttää muiden silmistä. Ei uskalleta erottua laumasta. Nykyisin mulla on paljon kavereita joiden kanssa välitetään toisistamme ja osataan olla oikeasti ystäviä.
Ulkonäöstä voisin sanoa, että tietenkään ei haittais jos esim iho näyttäis aina yhtä hyvältä kuin teininä, mutta ei sitä voi kadehtia kun tietää että kaikki ihmiset vanhenee ja kaikilla on se oma aikansa olla siloposkinen lapsi ja nuori :) Eikä ne kaikki teinitkään niin kauniita ole, ihan tavallisen näköisiä monet.
Emn kadehdi, ajattelen että onneksi muo ajat ovat ohi. ja että nuokin tulee vielä oppimaan elämästä kaikenlaista...Itsekin olin hyvin itsepäinen teini, joka ei voinut uskoa kenenkään hyviä neuvoja..
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:32"]Mulla oli aika kurja teini-ikä itsellä, olin aika syrjitty ja yksinäinen. Nykyään 28-vuotiaana asiat on paremmin. Ja kun vähänjin aikaa kuuntelee teinien juttuja, niin ei tuu ikävä. Tuntuu että silloin ollaan vielä todella itsekkäitä ja mietitään hirveesti sitä, miltä näyttää muiden silmistä. Ei uskalleta erottua laumasta. Nykyisin mulla on paljon kavereita joiden kanssa välitetään toisistamme ja osataan olla oikeasti ystäviä.
Ulkonäöstä voisin sanoa, että tietenkään ei haittais jos esim iho näyttäis aina yhtä hyvältä kuin teininä, mutta ei sitä voi kadehtia kun tietää että kaikki ihmiset vanhenee ja kaikilla on se oma aikansa olla siloposkinen lapsi ja nuori :) Eikä ne kaikki teinitkään niin kauniita ole, ihan tavallisen näköisiä monet.
[/quote]
Kyllä minä niitä ainakin himoitsen. Upeita pakkauksia useimmat.
En näe yhtään asiaa joka olisi teineillä paremmin, mikä on ehkä jo vähän surullista.