Hiv-positiivisia palstalla? ensioireet?
Jos palstalla on hiv-positiivisia, millaisia teidän ensioireenne ovat olleet? Huolestuttaa kun nyt suojaamattoman seksin jälkeen on ollu kurkkukipua ja turvonneet nielurisat jo yli kuukauden :( kurkkukipu alkoi noin päivän seksin jälkeen. Ihottumaa tms ei kyllä ole ollut mutta silti pelkään ihan hirveästi! Menen kyllä testeihin mutta ainakin pari viikkoa pitäisi kai vielä odottaa :(
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:07"]
Miksi ihmiset ei vaan itse viitsi googlettaa...ärsyttää. moni asia selvisi paljon nopeammin sillä tavalla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:53"]
Kävit kuitenkin testeissä? Tuo vaan kuulostaa erikoiselle, että naimisiin menon jälkeen et ole miettinyt asiaa. Avioliittoko sen mahdollisen hivin poisti? Jos, kävit testeissä, niin ei siinä mitään. Mutta...??
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 09:13"]
Voi ap, mulla oli samat huolet 90-luvulla... Sitten tuli näitä brittejä, bulgarialaisia, portugalilaisia ja muita "hoideltua" lomamatkoilla. No ei - onneks - tullut sitten taudin tautia kuitenkaan. Ei edes klamydiaa. Vuosia pelkäsin hiviä, nyt naimisissa useamman vuoden, niin ei tule mietittyä tuota.
[/quote]
[/quote]
Itse ajattelin samaa. Varmaan liittyy siihen, että kun ihminen menee naimisiin hänestä tulee pyhä ja puhtoinen ja kaikki vanhat seksitaudit katoavat, koska onhan ihminen silloin naimisissa.
Yllättävän monet luopuu kortsusta ilman mitään testejä kun suhde muuttuu pysyväksi. Ihan kuin pysyvä suhde mitätöisi aikaisempien pysyvien suhteiden aikana saadut mahdolliset tartunnat.
Herpes simplex, epstein barr, strep. Ja kyllä, jotkut saavat hivistä kurkkukivun ensioireeksi myös.
Mitä lääkäri sanoi kun kurkisti kurkkuun? Ainakin pitäisi voida sanoa onko virus tai bakteeri.
Onko nielusta otettu sp-tauti näytteet?
Kuuluuko hiv oireisiin kielen sammas? Tietääkö joku?
Ensioireina tulee kai myös kuumetta ja ihottumaa eli pelkän kurkkukivun takia tuskin kannattaa yöuniaan menettää, vaikka testissä kannattaa toki käydä. Mutta pitkäkestoista kurkkukipua voi aiheuttaa niin moni muukin virus :)