Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako naisen koulutus pariutumiseen?

Vierailija
22.07.2021 |

Onko esim. Lääkäri, juristinainen epäkiinnostavampi kuin hoitajana tai opettajana työskentelevä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä, että koulutettu nainen haluaa koulutetun miehen, joita on liian vähän liikenteessä. Siinä mielessä ei, että mies ottaa aina mieluummin itseään vähemmän koulutetun naisen, koska miehen ego ei kestä koulutetumpaa puolisoa.

Vierailija
22/45 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettua naista ei kiinnosta mies, jonka mielestä naisessa tärkeintä on tissit.

Hyvin sanottu. Miehet saavat aivan keskenään arpoa, ovatko tissi- vai pyllymiehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä mielessä, että koulutettu nainen haluaa koulutetun miehen, joita on liian vähän liikenteessä. Siinä mielessä ei, että mies ottaa aina mieluummin itseään vähemmän koulutetun naisen, koska miehen ego ei kestä koulutetumpaa puolisoa.

Kyllä mies nykyään kestää naisen koulutuksen ja aseman, koska näkee ympärillään pilvin pimein naisia asiantuntijoina. Naisista korkeassa asemassa on tullut normaalia. Miksi mieskin ei hyötyisi siitä lähipiirissään.

Vierailija
24/45 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen duunarinainen ja aina seurustellut toisen duunarin kanssa. Ei minua haittaisi vaikka mies olisi koulutetumpi, mutta jostain syystä en ole näihin törmännyt tai sellaiset eivät ole minusta kiinnostuneet. Ei edes tinderissä tai vastaavissa. Enkä tuo ilmi ammattiani profiilissa. Ja tyyliltäni olen ihan tavallinen, ulkonäöstä tuskin huomaa koulutustani. Minulla ei ole väliä mikä miehen ammatti on, toki toisen duunarin kanssa on helpompi ehkä, kun ymmärtää sen toisen työn ehkä paremmin. Lähinnä ihmetellyt, miten en vaan ole ikinä näihin koulutettuihin törmännyt, vaikka etenkin yhdessä työssäni näin eri ammattikuntia paljonkin.

Vierailija
25/45 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pariutuvat mieluiten samoista taustoista olevien ja samaa yhteiskuntaluokkaa olevien kesken. Koulutetut etsivät samanlaista seuraa, koska se koulutettu puoliso solahtaa helpommin heidän koulutettujen kavereidensa ja sukulaistensa sekaan ja elämäntyylikin on erilainen kuin duunareilla. Ei tule sitten sanomista lasten kasvatuksestakaan. Duunareille ei koulutuksella ole väliä, kun itselläkään ei sitä ole.

Vierailija
26/45 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai vaikuttaa, saman tasoisen korkeakoulutuksen saaneen kanssa on helppo keskustella kuin jonkun amiksen

käyneen.

Vierailija
27/45 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko esim. Lääkäri, juristinainen epäkiinnostavampi kuin hoitajana tai opettajana työskentelevä?"

Miksi oletuksesi on että noin päin?

Veikkaisin että jotkut miehet haluavat tienata enemmän kuin naisensa.

Vierailija
28/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan miehestä. Olin 21-vuotias, kun olin suorittanut kaksoistutkinnon, olin opiskellut yhdessä kansanopistossa ja sekä suorittanut toisen perustutkinnon amiksessa. Muistoja nettisivustoilta sinkkuajoiltani, kun olin 19 - 20-vuotias:

-yhden duunarimiehen mielestä olin liian koulutettu, emme koskaan sitten tavanneet

-yksi minua nuorempi yliopistolainen huudahti, että onneksi olen käynyt lukion! Lukio muka määrittelee ihmisen fiksuuden. En tuosta häntä dumpannut, vaan monesta muusta syystä. Yksi syistä oli se, että poika eleli reippaasti isänsä rahoilla, kun minä duunariopiskelijana hommasin omat rahani tekemällä duunarin töitä opiskelujen ohella, joten elämänkatsomuksemme ja -tyylimme olivat melko erilaiset.

-toinen yliopistolainen oli jatkamassa maisterivaiheeseen. Keskustelu netissä sujui todella hyvin, olin jo seuraavaksi kysymässä häntä treffeille, mutta ennen sitä hän ehti sanoa, ettei keskustelu tule jatkumaan, kun en ole koulutettu. Olin 19 tai 20!  No, hänen häviönsä.

Olin 21, kun löysin puolisoni. Hän on yliopistolainen, eikä ole koskaan välittänyt koulutuksestani. Olemme hyvin samanlaisia ihmisiä ja ei ole väliä tuloilla, kun on pienet menot. Tällä hetkellä tuloni ovat pienet, mutta viimeinkin saan tehdä duunarityötä, johon minulla on suuri intohimo. Ihminen on paljon muutakin kuin työnsä tai koulutuksensa. Toki silloin nuorempana hain useisiin eri koulutuksiin ja kouluihin, mutta olen aina ollut ihan ok kaikessa mitä teen, mutta harvoin paras. Kaiken lisäksi olen kiinnostunut niin monista asioista, etten oikein ole osannut keskittyä yhteen pääsykokeeseen, vaan olen onnistunut myös polttamaan itseni loppuun opiskelemalla, tekemällä töitä sekä hakemalla useampaan koulutukseen samanaikaisesti.

Olen niin monesti tuntenut itseni huonommaksi kuin muut, koska olen duunari. Pari kertaa joissakin tapahtumissa on jostain kumman syystä ollut yliopistolaisia, jotka keskustelevat sujuvasti kouluistaan ja työpaikoistaan, mutta sitten kun minulta kysytään elämäntilanteestani, niin kaikkien ylle laskeutuu kiusallinen hiljaisuus, kun reippaasti kerron nykyisestä työstäni. :D Selvästikään nämä ihmiset eivät edes osaa olla kohteliaita sanoakseen edes jotain. Sitä hieman ihmettelen, koska en kuitenkaan mitään niin perus työtä tee, josta ei kommenttia tai kysyttävää tulisi mieleen. Kaipa heidän mielestään työni sitten on tylsää.

Vierailija
29/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa tietysti. Mutta on myös aika vaikeaa elää perhe-elämää pienten lasten kanssa jos perheessä on kaksi uraa tekevää aikuista. Jompikumpi joutuu joustamaan kuitenkin. Tässä kohtaa voi helposti avioero tulla jos ei päästä sopuun työnjaosta. Harvemmin tätä nuorena ajattelee kun pariutuu mutta kannattaisi kuitenkin ajatella ja ottaa puheeksi.

Jos uran tekeminen tarkoittaa työnarkomaani uraohjusta on ero muutenkin edessä. Mitä tekee puolisolla, joka ei ole juuri koskaan kotona.

Meillä on 2 x DI ja työpäivän pituudeksi riittää ihan hyvin 8h.

Meillä on joustettu vuorotellen esim. lapsen sairastaessa.

Vierailija
30/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko esim. Lääkäri, juristinainen epäkiinnostavampi kuin hoitajana tai opettajana työskentelevä?"

Miksi oletuksesi on että noin päin?

Veikkaisin että jotkut miehet haluavat tienata enemmän kuin naisensa.

Se ei ole Suomessa kovin vaikeaa 🙄

Toisaalta pitää miehellä nyt sen verran hyvä itsetunto olla, että kestää vaimon paremman palkan.

Vierailija
31/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ottais koulutettua naista koska hän huitelee ties missä. lapset joutuu vieraiden kasvatettavaksi ja saavat mielenterveyongelmia. kodinhoito joudutaan ulkoistamaan jollekin firmalle. ruokailu menee epäterveelliseksi pikaruuaksi.

Vierailija
32/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ottais koulutettua naista koska hän huitelee ties missä. lapset joutuu vieraiden kasvatettavaksi ja saavat mielenterveyongelmia. kodinhoito joudutaan ulkoistamaan jollekin firmalle. ruokailu menee epäterveelliseksi pikaruuaksi.

Et osaa itse tehdä mitään? Vai huiteletko itsekin ties missä?

Vierailija
33/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestäisi kyllä mutta akateemiselle naiselle ei tunnu mikään kelpaavan

Vierailija
34/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa itse tehdä mitään? Vai huiteletko itsekin ties missä?

juuri näin. 

Vierailija
35/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutettua naista ei kiinnosta mies, jonka mielestä naisessa tärkeintä on tissit.

Hyvin sanottu. Miehet saavat aivan keskenään arpoa, ovatko tissi- vai pyllymiehiä.

Aikamoista itsepetosta naisilta.

Itse kysymykseen sanon, että pääosin ei vaikuta ellei sitten nainen ole elämäntapatyötön tai jotain..useinmiten oikeat akateemiset pariutuvat akateemisten kanssa ja ihan tutkitusti.

mies53v

Vierailija
36/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kurssitodistusta enkä mitään muutakaan päästötodistusta kumppanikseni ota, minä valitsen ihmisen.

Vierailija
37/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä kuinka paljon parempi ihminen minusta tulee nyt kun pääsin amkkiin sisälle. 😂

T. Duunari 30v

Vierailija
38/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kurssitodistusta enkä mitään muutakaan päästötodistusta kumppanikseni ota, minä valitsen ihmisen.

Akateemiset ihmiset ovat hieman erikoisia (kovien alojen) viihtyvät varmaan keskenään paremmin kuin amiksen kanssa.

mies53v

Vierailija
39/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä kuinka paljon parempi ihminen minusta tulee nyt kun pääsin amkkiin sisälle. 😂

T. Duunari 30v

AMK ei tuota akateemista oppiarvoa. Olishan tämän heittänyt kohta joku toinenkin😉

mies53v

Vierailija
40/45 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Duunari 30v

AMK ei tuota akateemista oppiarvoa. Olishan tämän heittänyt kohta joku toinenkin😉

mies53v

Juu, arvasin et seuraavaks aletaan kiistellä siitä onko AMK korkeakoulutusta vai ei, etunenässä “akateemiset” 😂 Muutenkin amis=kouluttamaton. Ootte te hulvattomia.

T. Duunari 30v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi