Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin harva tajuaa manipuloijien metkuja?

Vierailija
22.07.2021 |

Tunnen muutaman henkilön, joita maallikko voisi kutsua ehkä narsisteiksi. Yhteistä heille on se, että he ovat hyvin suosittuja, verkostoituneita ja taitavia sosiaalisesti sekä manipuloivat jatkuvasti. Manipulointi on heille suorastaan sisäsyntyisen oloista, eivätkä ehkä tee sitä edes tahallaan, vaan se tulee ns. selkärangasta. He saattavat vähitellen tiputella epämukavan kuuloisia valheita kiusaamisen kohteestaan ja vääristelevät oikeitakin asioita siten, että kiusaamisen kohde joutuu epäedulliseen valoon. Miksi kukaan ulkopuolinen ei tajua sitä kuviota ennen kuin itse päätyvät saman henkilön uhreiksi?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi sivujuttu on sellainenkin, että heillä saattaa olla joku osin sairaan rajalla oleva kiinnostuksen kohde, kuten raaimpien rikosdekkareiden pakonomainen katselu tai lukeminen, Alibin tai minfon ym. intensiivinen lueskelu, kuolleiden eläinten täyttäminen tai niiden luurankojen keräileminen ym. Alan olla jotenkin kypsä tämän lajityypin ihmisiin, joita elämässäni olen kohdannut ihan läheisissä suhteissa paljon.

Mitäs pahaa noissa on?

Noissa ei ole itsessään mitään pahaa, mutta sattumalta ne tunnekylmimmät ihmiset harrastavatkin jotain creepympää. Keskivertoihminen ei mielellään esim. nylje eläimiä tai täytä niitä. Myös todella raaoista rikostapauksista kiinnostuminen ja niihin liittyvien kuvien lähes pakonomainen katselu kertoo siitä, että ainakaan eivät koe niitä epämukaviksi.

Ihminen tappoi ennen oman ruokansa ja se oli ihan fine, osaa tekee niin edelleen ja se on fine. Rikokset ja ihmisen mieli on kiinnostava aihe mistä sä voit tietää miltä siitä toisesta tuntuu niitä kuvia katsella? Katsoohan ihmiset kauhuelokuviakin eikä sitä pidetä mitenkään outona. Kyse on mielenkiintoista joitain aiheita kohtaan mutta ehkä juuri noiden asenteiden vuoksi moni ei edes kehtaa sanoa että tykkää jostain creepymmästä jos heti aletaan analysoimaan asiaa kieroon...

Näyteltyä ja aitoa ei voi verrata. Normaali empaattinen ihminen ei voi katsoa aitoja kohtauksia. Jos voit, sinulla ei ole empatiaa etkä ole terve. Ei liity mitenkään creepiys-asteikkoihin eikä tarvitse analysoida sen enempää.

Vierailija
42/44 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja sitten nämä narsistit näkevät myös heti, jos joku ei ole heidän pompoteltavissaan, ja aloittavat hovinsa kanssa vihakampanjan tällaista ihmistä kohtaan. Kokemusta on.

Sama täällä. Mielestäni nämä hännystelijät ovat jopa halveksittavampia kuin itse psykopaatit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipuloijalla isot verkostot, siellä on hyvä levitellä ikävää ihmisestä josta ei pidä, tai joka ei suostu hänen manipuloitavaksi.

Vierailija
44/44 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä haluaa lähtökohtaisesti uskoa toisista hyvää ja ovat sokeita selkeille varoitusmerkeille.  Kyynikot taas epäilevät kaikkia. Itse olen melkoisen tiukka, lähipiiriin ei ole epärehellisillä pääsyä ja esimerkiksi, jos myyjä alkaa laskemaan päivänselvää luikuria myydäkseen jotain,  teen täyskäännöksen ja menen toiseen liikkeeseen. Toisia ei tunnu "myyntipuheet" haittaavan lainkaan.