Millaisia munakkaita teette?
Kommentit (16)
Ihan mitä tahansa voi laittaa sekaan vain mielikuvitus rajana.
Monipuolinen ateria. Tykkään esim. tonnikala, sipuli, tomaatti, juusto.
Ja sitten sekoittaen puoliksi maitoon, ei pelkkään veteen. Tulee täyteläisempää.
Heitän sekaan mitä kaapista löytyy. Yleensä leikkelekinkkua, juustoa, tomaattia, paprikaa.
Ensiksi paistan pekonit erikseen ja siihen munaplättar päälle. 👌
Kananmunaa ja kermaa sekaisin, hyydytetään miedolla lämmöllä.
Vaihtoehtoisesti palvikinkkua tai nakinpaloja ja sipulia pannulle, paistetaan munakkaan sekaan. Mies laitaa katkaravutkin tällä ohjeella, mutta mä jätän omat rapuni psistamatta, ylikypsänä ne on ällöjä.
Teini tekee texnmex-jauheliha-juusto-uunimunakasrullan.
1 kokonainen muna sekoitettuna pelkkä munan valkuainen, hiukan kermaa. Täytteeksi, mikäli tarvetta pieneksi pilkottua tomaattia ja tuoreita yrttejä,myös feta juusto murennettuna sopii. Paistamiseen ghee eli kirkastettu voi.
Vatkataan kulhossa 4 munaa . Ripaus suolaa . Loraus maitoa. Sekoitetaan. Persiljaa silppuna tai pinaattia. Oikeaa voita pannulla. Kypsennellään hitaasti ja hartaasti. Irrotellaan hiukan. Metalli lasta silti hyvä vaikka raapii. Reilusti voita. Kun alkaa olla kypsää laitetaan päälle 3-4 tomaattiviipaletta . Antaa olla hetken. Levy siinä 4 ollut. Leikataan 4 osaan siirretään lautasille ja puristetaan tuoretta sitruunaa päälle. Merisuola tuo sävyjä jos on. Otetaan paahtoleipä viipale ja sen päälle voi siirtää jos ei suoraan syö. Syödään hiljalleen ja kiitollisena. Kiitos Jeesus amen. Tipujakaan ei haluttaisi tappaa saati syödä mutta tähän on maailmamme mennyt. Sopii myös hapanleivälle ilman sitruunaa. Anna meille taas anteeksi syntimme kyllä me tiedämme mitä teemme.
Sushissa on paistettua munaa merilevän kanssa . Se keltainen . Kiinalaiset paistaa. Prisma.
Perusvihannesta, grillimakkaraa pannuĺle paloiteltuna paistumaan, kipossa munat, paprikajauhe, mustapippurirouhe sekä suola sekasin ja paistuneiden makkarapalojen päälle kypsymään.
Jos ei muita syömässä, teen muuten samoin mut makkarat vaihdan pilkottuihin meetvursteihin.
Pilkon aina nakkei pannulle ja pläjäytän siihen pari munaa päälle.
Mun suosikki on raejuustomunakas. Pitää kypsyttää hauduttamalla hitaasti, muuten hajoaa helposti.
Tänään just laitoin kanttarelli-nakkimunakasta. Usein just upotetaan noita nakkeja siihen, niitä kun aina on koiran lääkkeen antoa varten. Tuoreherkkusieniä myös usein.
Mä laitan soijarouhetta ja tofua. Vege kun olen.
Sisko pilkkoi grillattuja pekoniherkkusieniä munakkaan sekaan. Oli kyllä hyvää.yllätyin
Kolestroolipommeja