Mukavien asioiden ajattelu ketju
Kirjoittakaa asioita joista teille on tullut hyvä fiilis.
Kommentit (83)
Ajatelkaas, ennen vanhaan kun lähdettiin kotoa johonkin käymään, kuten esim. kauppaan, naapuriin tai kylään, niin laitettiin luuta ulko-oven pönkäksi eikä ovea lukkoon ollenkaan. Vielä 70-luvulla meidän mummolassa oli tämä käytäntö. On ollut Suomi aika erilainen paikka siihen aikaan. Onkohan tuo tapa ollut koko Suomen alueella?
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas, ennen vanhaan kun lähdettiin kotoa johonkin käymään, kuten esim. kauppaan, naapuriin tai kylään, niin laitettiin luuta ulko-oven pönkäksi eikä ovea lukkoon ollenkaan. Vielä 70-luvulla meidän mummolassa oli tämä käytäntö. On ollut Suomi aika erilainen paikka siihen aikaan. Onkohan tuo tapa ollut koko Suomen alueella?
Noin tehtiin vielä 1980-luvulla Pohjanmaalla. Oi niitä aikoja!
Onpa hyvä mieli. Olin ystäväni kanssa kolmen päivän kylpylälomalla, puolihoito oli. Molempina aamuina kävimme vesijumpassa, nautimme porealtaista, uimme ja muutenkin liikuimme paljon. Kävin jalka- ja kasvohoidossa sekä hieronnassa. Koko keho on nyt hemmoteltu. Ruoka oli hyvää, kuten lomaseurakin. Ihanan rentouttava reissu. Mummeli kiittää lasten lahjakortista.
Minulle tulee mukava olo vaikka täällä Turussa on ihan lumikaaos päällä. Niin täydelliset pulkkakelit että ajattelin lähteä viikonloppuna pulkkamäkeen ja ehkä vähän ilta-aikaan, niin ei jyrää ketään lapsia sieltä rinteestä :)
Eilen olin ihan paniikissa kun aloin miettiä unohdinko perunat hellalle niin että olin napsauttanut virran päälle. Ilman vettä, vesi vedenkeittimessä. Pinkaisin kauppaan sen verran mielijohteesta ja ajatuksissani. Tilannetta ei varsinaisesti helpottanut lumikaaos kun harpoin painavan laukkuni kanssa luminietosten keskellä polkuja pitkin, bussivuoroa olisi pitänyt odottaa puoli tuntia ja laskin ehtiväni samassa ajassa jalan. Jokin lapsuuden trauma tuossa aktivoitui (alkoholisti-isä kotona tai poissa josta olin kroonisesti huolissani). Epätietoisuus tuntui yhtä piinaavalta ja näin jo palokunnan silmissäni pihalla.
Pääsin viimein kotiin (keikkaan meni parisen tuntia) ja lysähdin helpotuksesta kun pelkoni osoittautui turhaksi. Sen jälkeen menin suihkuun pesemään kauhun ja lumessa rämpimisen hiet pois.
Vierailija kirjoitti:
Pihalla loikki iso sammakko. Kohta myös loikki ihan pieni sammakko. Sain napattua kuvan.
Faijalla meni rupikonna viettämään talviunia liiteriin. Se oli kiva. Itse näin eilen kolme hirveä. Olivat ylittämässä metsätietä ja yksi niistä jähmettyi keskelle tietä. Meikäläinen hivuttautui askel askeleelta lähemmäs ja pääsin ehkä 35 metrin päähän. Kettui haukkui yöllä pellolla viime viikolla. Se oli hieno show. Ensimmäinen kerta minulle.
Tänään ilahduin kun sain eräältä ihanalta tuttavaltani aamulla paistetun gluteenittoman kuivakakun.Ystävällisiä ihmisiä on joukossamme edelleen. Haluan keksiä jotain kivaa vietävää ystävälleni seuraavaan tapaamiseemme.
Nauru on joka paikassa tuntuva hyvänolontunne, joka näkyy pääasiassa yhdessä kohdassa.
-H.W. Shaw
Kun oli 5-vuotias, äitini aina kertoi minulle, että onnellisuus on elämän avain. Kun menin kouluun, siellä kysyttiin, että mikä minusta tulee isona. Vastasin, että onnellinen. He sanoivat, etten ymmärtänyt tehtävänantoa. Minä sanoin, että he eivät ymmärrä elämää.
John Lennon
"Sananlaskut ovat aina latteuksia ennen kuin on omakohtaisesti kokenut niiden totuuden."
Aldous Huxley
Käärijä. Ikävä viime kevään viisuhuumaa.
Hei, jos olette katsoneet jonkun hyvän komedian, niin laittaisitteko tänne sen nimen. Kiitos.
Sanotaan, että nauru parantaa. Monilla olisi nauramiselle tarvetta.
Itsellänikin on kipuja, joten rentoutuminen hyvän komedian parissa olisi hyväksi. :)
Kevät on kohta ja alan jo suunnitella parveke kukkia. Uusia vaatteita pitää etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vietin kesäisin aikaa mummolassa Savossa 70-luvulla. Kun lähdettiin kylään tms., luuta pantiin merkiksi ovelle ettei olla kotona.
Oi, kun ikävöin mummoani, hän oli ihana ja rakasti minua yli kaiken.
"Mitä kirurgin ovessa lukee? Ma-Su auki." :)
Lumessa leikkivät lapset (muistan miten hauskaa oli itse lapsena leikkiä lumessa), kaunis auringonpaiste- joinain päivinä pian voi tuntua että on kesä jos sulkee silmät. Kun lumi rapisee jalkojen alla, eikä ole liian kylmä.
Taivaalla lentävät linnut, harakat jotka pomppivat maassa. Hyvät elokuvat.
Kun löytää lisää hyvää musiikkia soittolistalle. Vapaapäivä jona ei tarvitse mennä mihinkään vaan puuhata rauhassa omia juttuja ja nukkua niin pitkään kun tahtoo.
Se miten raikkaalta ilma tuoksuu kovan sateen jälkeen. Järvessä uiminen kesällä ja marjojen syöminen, jäinen juoma kuumana kesäpäivänä. Kauniit puutarhat ja kukat, ruusujen tuoksu.
Hiljaiset yöt, jolloin ei ole vielä syksy, mutta ei ihan kesäkään, väliaika.
Ajelut autolla jonnekin tuohon aikaan jonkun kanssa, kaupungin valot.
Olipa ihana päivä, kun yksi lapsistamme, tällä kertaa kuopus, kävi katsomassa meitä varttuneita vanhempiaan.<3
Mahtavaa, kun kovat pakkaset ovat ainakin hetken aikaa poissa. Kiva, kun ei palele. :)
Olen alkanut huomaamaan treenieni tuloksen<3
Miksikä kutsutaan erittäin pahaa virhettä Pauligin tehtaalla? Juhla Mokaksi.
Vaari ja Onni-poika pelasivat jalkapalloa. Vaari hävisi. Häntä etsitään yhä.
Mitä eroa on mustilla ja vihreillä viinirypäleillä? Musti on koira