Mukavien asioiden ajattelu ketju
Kirjoittakaa asioita joista teille on tullut hyvä fiilis.
Kommentit (83)
Kello tulee pian 11, mikä tarkoittaa yhteistä etälounasta miesystäväni kanssa. Olemme sekä etäsuhteessa että etätyöläisiä ja tavaksi on muodostunut soitella 11 aikoihin ja pitää lounastauko yhdessä. Illalla soitellaan sitten paremmalla ajalla, mutta tämä pikkutauko on aina yhtä mukava.
Kiitos kivasta ketjun aiheesta!
Vierailija kirjoitti:
Helteet.
👍🏼 Kesä 2024 tulee olemaan vuosisadan kuumin. Ihanat helteet alkaa toukokuussa ja niitä riittää syyskuulle.
Vierailija kirjoitti:
Kello tulee pian 11, mikä tarkoittaa yhteistä etälounasta miesystäväni kanssa. Olemme sekä etäsuhteessa että etätyöläisiä ja tavaksi on muodostunut soitella 11 aikoihin ja pitää lounastauko yhdessä. Illalla soitellaan sitten paremmalla ajalla, mutta tämä pikkutauko on aina yhtä mukava.
Kiitos kivasta ketjun aiheesta!
Aika surkea elämän korvike joku soittelu 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Et-keskustelupalstalla on vuosia toiminut ihana ketju nimeltä Mukavien asioiden kalenteri. Valitettavasti kaikki Et:n keskustelut poistetaan eikä sinne voi enää kirjoittaa. Tänään kirjoituksia voi vielä hetken lukea.
Toivon, että Et-ketjussa kirjoittaneet löytäisivät tähän ketjuun, jolla on lähes sama nimikin. Oli mukava sekä lukea että kirjoitella samanhenkisten ihmisten kanssa, jotka kuitenkin selvästikin olivat myös hyvin erilaisia ja erilaisilla kokemuksilla varustettuja. Yhteistä oli mm. ystävällisyys ja suvaitsevaisuus. Sai kirjoitella milloin mistäkin aiheista, välillä myös epämukavista, mutta ehkä pääosin kuitenkin mukavista.
Löytyisipä tähän ketjuun kirjoittajia esim. sieltä Et:n ketjusta ja ihan mistä vaan. :)
ET: mummot alkaa kuolla pois, ei niitä riitä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Et-keskustelupalstalla on vuosia toiminut ihana ketju nimeltä Mukavien asioiden kalenteri. Valitettavasti kaikki Et:n keskustelut poistetaan eikä sinne voi enää kirjoittaa. Tänään kirjoituksia voi vielä hetken lukea.
Toivon, että Et-ketjussa kirjoittaneet löytäisivät tähän ketjuun, jolla on lähes sama nimikin. Oli mukava sekä lukea että kirjoitella samanhenkisten ihmisten kanssa, jotka kuitenkin selvästikin olivat myös hyvin erilaisia ja erilaisilla kokemuksilla varustettuja. Yhteistä oli mm. ystävällisyys ja suvaitsevaisuus. Sai kirjoitella milloin mistäkin aiheista, välillä myös epämukavista, mutta ehkä pääosin kuitenkin mukavista.
Löytyisipä tähän ketjuun kirjoittajia esim. sieltä Et:n ketjusta ja ihan mistä vaan. :)
Meitä kirjoittajia on ja monta, mutta täällä saa kirjoittaa oudoista asioista , ei kaikesta vakavasta ja aidosta. Syytä en tideä mutta näin vaan on.
Tuntematon ihminen sanoi kadulla että mehän törmäämme joka päivä tässä samassa kohtaa, oli hauska koska olen itsekin miettinyt samaa useaan otteeseen :D Molemmat nauroi. Tuli ihan mieleen glitch in the matrix, aina samassa paikassa samaan aikaan
Vierailija kirjoitti:
Hämeenkatu on tosi kaunis ja ihmiset hymyilevät kävellessään siellä. Itsekin kuulun heihin. :D
Joo tämä on niin totta 🤣
Kissan lämpöinen ja pehmeä turkki saa aina hyvälle mielelle, kuten muutkin eläimet ja eläinvideot.
Eilen aamulla lintujen viserrys, tuli kevät mieleen ja tajusin että lähellä ollaan!
Tänään tuli mieleen mukava muisto, miten lapsena leikimme lähinaapurin vanhan mummun isossa pirtissä. Muut olivat hänen lastenlapsiaan, paitsi minä. Siellä tuvassa oli iso uuni, jonka ympäri pääsimme kiertämään.Tämä ihana mummo oli tärkeä ihminen lapsuudessani.Onneksi oli muitakin.
Minua ilahdutti, kun sain tietää, että vauva. fi -palstalla on jatkossa, ja kai jo nyt, enemmän työntekijöitä, joten heillä on mahdollisuus pitää huomattavasti paremmin keskusteluketjuja asiallisina, mikä on kaikkien lukijoiden ja kirjoittajien etu.
Kiitokset heille työpanoksesta ja palstan asiallisena pitämisestä. :)
Aamulla iso, kaunis kettu juoksi ohi puistossa. Luulin ensin koiraksi. Näytti hyvinvoivalta.
Tällaiset kohtaamiset ilahduttavat pitkään.
Eilen ilahdutti kun poikani teki meille hyvää ruokaa ja hoiti tiskit (astianpesukone rikki).
Suomalaiset ikääntyvät, joten kyllä täällä jatkossakin riittää mummoja (mummut, isoäidit, mummit jne.). On hyvä, että keskustelupalstoilla on myös vähän vanhempia ihmisiä, joilla on iän tuomaa viisautta. Papatkin (isoisät, vaarit, ukit jne.) ovat tervetulleita! :)
Itse en ole noiden peukutusten kannalla. Mielestäni olisi parempi, kun niitä ei olisi ollenkaan käytössä, sillä jotkut hyvät ja herkät kirjoittajat saattavat luopua kirjoittamisesta, jos heitä peukutetaan alas. Eikä ole myöskään mitenkään mieltä kohottavaa nähdä peukutuksia ylös silloin, kun viestissä on käytetty todella ilkeää ja asiatonta kieltä. Kannattaakin peukutuksen sijasta ilmoittaa sellaiset viestit asiattomiksi.
"Minä kuulen, kuink kukkaset kasvavat ja metsässä puhuvat puut. Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat ja toivot ja touot ja touot muut.(ote Eino Leinon runosta:Rauha).
Iloa päiväänne! :)
Se ei ole yltiöpositiivisuutta tai niitä vaaleanpunaisia silmälaseja, jos yrittää nähdä asioissa myös hyviä puolia, kun ne huonot puolet ovat joka tapauksessa liiankin helposti nähtävillä. Ikäviä ja raskaita asioita tulee tietoomme joka suunnalta, kuten lehdistä, tv-uutisista, keskusteluketjuista ym.
Monet luulevat, ettei myönteisyys tai kielteisyys vaikuta heihin, varsinkaan, jos se tapahtuu jossain kauempana kuin omassa elinpiirissä, mutta jo useiden tiedemiesten mukaan on olemassa ns. kollektiivinen tietoisuus (kollektiivinen alitajunta), johon me kaikki vaikutamme. Kollektiivinen alitajunta muodostuu kaikkien maailman ihmisten valinnoista, teoista, ajatuksista, tunteista, reaktioista jne.
Mitä useampi ihminen pystyy valitsemaan ystävällisyyden ja myönteisyyden, kun kohtaamme toisia ihmisiä, eläimiä tai vaikka luontoa, niin sitä paremmin vaikutamme kollektiiviin myönteisesti. Ja ehkä ihmiskunnalla on vielä toivoa saada aikaan parempi maailma kuin tämä nykyinen. Kun tuon kaiken syvästi tiedostaa, haluaa tietenkin valita ystävällisyyden. Olemmehan jo nähneet, mihin kaikki viime vuosikymmenien lisääntynyt riitely eri foorumeilla on maailmaa vienyt. Kukaan tervejärkinen ei halua sitä lisää.
Oi, olen alkanut totella sydäntäni
ja voi, miten se tuntuu hyvältä.
Aivan mahtavaa.
Minä todella teen juuri ne asiat
jotka sydämessäni haluan toteuttaa.
Toivon paljon iloisia juttuja tänne edelleen. Vaikka kilttejä vitsejäkin.
Hyvää illanjatkoa kaikille. T. Mummo
Ja siis ihana ketju; ei jaksa aina vaan negatiivisuutta, vaikka ei aina menekään hyvin :).