Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaamisen vastustajat

Vierailija
30.07.2014 |

Mikä siinä mättää? Ruokavaliohan on äärimmäisen terveellinen, kasviksia tulee syötyä enemmän kuin yksikään keskiverto suomalainen normaalisti, kukaan ei takuulla syö normaalilla ruokavaliolla kiloa päivässä koska osa lautasellisesta korvataan perunalla/pastalla/riisillä, rasvat ei ole teollisia vaan luonnollisia, einekset on täysin poissuljettu ja ruoka on todella puhdasta, viljoissa ei ole yhtään mitään, mitä ei saisi kasviksilla ja marjoilla korvattua. En keksi mitään huonoa sanottavaa karppaamisesta jos se tehdään oikein eli ei vedetä älyttömiä määriä pekonia, munia, voita ja kermaa, mitä yleensä ihmiset luulee että karppaaminen on.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä ketoosi on karppaajien keskuudessa?

Vierailija
2/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan ihmisestä paljonko on pudotettavaa ja kuinka tiukille haluaa sokerit vetää, itse en ole koskaan ollut ketoosissa, sokerit pysyy 30-50g/pv, vloppuisin saattaa mennä enemmän, mutta koskaan ei yli 70g, ketoosikaan ei ole keholle vaarallinen tila vaikka niin luullaan, monet on ketoosissa vuodenkin ja kaikki arvot ym ihan priimaa, itse en ole nähnyt sille tarvetta kun paino putoaa näinkin ja kyllähän se rajoittaisi kasviksiakin ja marjojen syöntiä aika paljon

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi on vaarallinen tila.

Vierailija
4/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:00"]

[/quote]

eikä ole vaan ihan luonnollinen tila silloini, kun ollaan rasvapolttoisia sokeripolttoisen sijaan.

Vierailija
5/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse karppaamista, sillä syön paljon kasviksia, voita, ruisleipää päivittäin, herkkuja ja karkkeja pari kertaa viikossa ja olen hoikka. Jos terveyteni hyötyisi karppauksesta jotenkin, voisin kokeilla.

Vierailija
6/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se karppaus, vaan ne karppaajat kun vituttaa.

Vierailija
7/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harva sitä itse karppausta vastustaa, vaan karppaajien asennetta. Karppaajien mukaan heidän ruokavalionsa on ainoa oikea, eikä muita ruokavalioita tulisi kenenkään noudattaa:

1. On vain yksiruokavalio, karppaus. Älä pidä muita ruokavalioita. 
2. Älä lausu positiivisessa hengessä hiilihydraatin nimeä. 
3. Älä pidä hiilaripäiviä. 
4. Kunnioita rasvaa ja proteiinia 
5. Älä tapa elimistöäsi sokerilla.
6. Älä hairahdu viljoihin. 
7. Älä varasta toisen ihmisen perunaa. 
8. Älä lausu negatiivista todistusta karppauksesta. 
9. Älä tavoittele lähimmäisesi hiilariherkkuja.

10. Älä tavoittele pastaa, pullaa, karamellia, äläkä mitään, mikä ei ruokavalioon kuuluu.

Vierailija
8/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:02"]

[/quote]

eikä ole vaan ihan luonnollinen tila silloini, kun ollaan rasvapolttoisia sokeripolttoisen sijaan.

[/quote]

Onko aivoissa sokerivaje vai miksi kirjoitusvirheet?

Vierailija
9/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hypotermiakin on luonnollinen tila.

Vierailija
10/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketoosi on lääketieteen kannalta täysin normaali fysiologinen tila. Ketoosi soveltuu siten yleisesti kaikille terveille aikuisille. Ketogeeninen dieetti, eli dieetti, jonka tarkoitus on ylläpitää ketoosia, on jopa hyväksytty hoitomuoto epilepsiaan. Ketogeenisellä dieetillä on havaittu positiivisia vaikutuksia useisiin vakaviinkin sairauksiin. Sitä on esitetty jopa syövän hoitomuodoksi sillä perusteella, että syöpäsolut käyttävät ravinnokseen hiilihydraatteja, mutta ne eivät kykene hyödyntämään kunnolla ketoaineita.

Vierailija
11/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:04"]

[/quote]

[/quote]

Onko aivoissa sokerivaje vai miksi kirjoitusvirheet?

[/quote]

ookko kuullu puhelimesta ja vaikeuksista kirjoittaa sillä liikkuvassa joukkoliikennevälineessä?

Vierailija
12/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:05"]

ketoosi on lääketieteen kannalta täysin normaali fysiologinen tila. Ketoosi soveltuu siten yleisesti kaikille terveille aikuisille. Ketogeeninen dieetti, eli dieetti, jonka tarkoitus on ylläpitää ketoosia, on jopa hyväksytty hoitomuoto epilepsiaan. Ketogeenisellä dieetillä on havaittu positiivisia vaikutuksia useisiin vakaviinkin sairauksiin. Sitä on esitetty jopa syövän hoitomuodoksi sillä perusteella, että syöpäsolut käyttävät ravinnokseen hiilihydraatteja, mutta ne eivät kykene hyödyntämään kunnolla ketoaineita.

[/quote]

Kenen hyväksymä? Lähde?

Vierailija
13/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:05"]

[/quote]

Ja tämä kirjoitus lainaus mistä/ asiantuntijataho?

Vierailija
14/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi karppaajat ei saa valistaa ihmisiä syömään terveellisemmin, niiiiiiiiiiin moni voisi  paremmin kun edes kokeilisi, tod.näk sille tielle jäisi. En mä ainakaan ole noin fanaattinen, syön minäkin joskus jotain mikä ei ruokavalioon kuulu, viikonloppunakin pizzaa ja karkkia, ei mun elämä siihen kaadu kunhan viikot karppaan, ehkä ne ketokarpit on noin niuhoja mutta mä en. Ja jos joku kysyy multa neuvoa että miten laihtuis niin tottakai suosittelen tätä koska tiedän sen kokemuksesta että se toimii, mulle on ihan sama miten muut syö, mutta jos asia tulee puheeksi ja kysytään niin mulla on tässä reilun puolen vuoden aikana tullut niin paljon tietoa terveellisesti syömisestä että tottakai jaan sen tiedon eteenpäin että toisetkin voisi hyvin ja oppisivat syömään terveellisesti. Eikä karpatakseen tarvitse ollakaan ylipainoinen, se on ihan järkevä elintapa kunhan löytää sen määrän hiilaria missä paino pysyy samassa jos se on tarkoitus

ap

Vierailija
15/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajien kiihko ihmetyttää. Miksi heidän on vaikea hyväksyä, että on olemassa ihmisiä, jotka voivat syödä leipää, perunaa ja jäätelöä osana terveellistä ruokavaliota ilman lihomista.

Vierailija
16/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kuntovinkki.com/ketoosi-elimiston-luonnollinen-rasvanpolttotila/

kyllä minä hyväksyn muidenkin ruokavaliot, mutta jos puhutaan TERVEELLISYYDESTÄ niin leipä, peruna, jäätelö ja herkut ei ole terveellisiä kenellekään vaikka niistä ei lihoisikaan

ap

Vierailija
17/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:11"]

no miksi karppaajat ei saa valistaa ihmisiä syömään terveellisemmin, niiiiiiiiiiin moni voisi  paremmin kun edes kokeilisi, tod.näk sille tielle jäisi. En mä ainakaan ole noin fanaattinen, syön minäkin joskus jotain mikä ei ruokavalioon kuulu, viikonloppunakin pizzaa ja karkkia, ei mun elämä siihen kaadu kunhan viikot karppaan, ehkä ne ketokarpit on noin niuhoja mutta mä en. Ja jos joku kysyy multa neuvoa että miten laihtuis niin tottakai suosittelen tätä koska tiedän sen kokemuksesta että se toimii, mulle on ihan sama miten muut syö, mutta jos asia tulee puheeksi ja kysytään niin mulla on tässä reilun puolen vuoden aikana tullut niin paljon tietoa terveellisesti syömisestä että tottakai jaan sen tiedon eteenpäin että toisetkin voisi hyvin ja oppisivat syömään terveellisesti. Eikä karpatakseen tarvitse ollakaan ylipainoinen, se on ihan järkevä elintapa kunhan löytää sen määrän hiilaria missä paino pysyy samassa jos se on tarkoitus

ap

[/quote]

Saa toki valistaa. Natsit saavat minun mielestäni valistaa rotuopista, Westboron Babtistikirkko ainoasta oikeasta uskonnosta. Valistaa saa, mutta valistetut saavat pitää valistajaa rasittavana idioottina, jonka pitäisi hankkia harrastus.

Vierailija
18/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:18"]

kyllä minä hyväksyn muidenkin ruokavaliot, mutta jos puhutaan TERVEELLISYYDESTÄ niin leipä, peruna, jäätelö ja herkut ei ole terveellisiä kenellekään vaikka niistä ei lihoisikaan

ap

[/quote]

Millä perusteella leipä ja peruna eivät olisi terveellistä. Joillekin jopa jäätelö on terveellistä, ellei mikään muu maistu esim. syövän takia.

Vierailija
19/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:53"]

En keksi mitään huonoa sanottavaa karppaamisesta jos se tehdään oikein eli ei vedetä älyttömiä määriä pekonia, munia, voita ja kermaa, mitä yleensä ihmiset luulee että karppaaminen on.

[/quote]

Myös valtaosa karppaajista tuntu luulevan näin.

Vierailija
20/75 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:18"]

ap

[/quote]

Tässähän se karppaajien ehdottomuus tuli taas jälleen kerran esille: sinun mielestäsi leipä, peruna ja herkut eivät koskaan voi olla terveellisiä. Unohdit täysin syömisen vaikutuksen henkiseen hyvinvointiin. Suurelle osalle ihmisistä rajoitettu ruokavalio ei toimi ja saattaa aiheuttaa ylimääräistä stressiä. On henkisen hyvinvoinnin kannalta taatusti parempi syödä pari leipäpalaa päivässä, jos niin haluaa tehdä kuin stressata siitä, että pitää jättää elämästä pois ne asiat, joista nauttii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme