Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt äkkiä APUA! millä KUUKAUTISVERITAHRAT pois lakanoista!

Vierailija
30.07.2014 |

Olen se sama joka kyseli eilen, mutta vain oman lapsen muodossa kun en kehdannut suoraan sanoa. Siis olen nuori nainen, jolla sattu pikkunen vahinko, eli kaverilta lainassa olleisiin lakanoihin (just kun muutin...) niin sattu menee kuukautisten aikana verta. Kaveri haluais nyt ne lakanat takasin, koska on ihan uudet!

Olen tässä koittanut sitä yhtä eilistä vinkkiä. Laitoin lakanan KYLMÄÄN veteen likoomaan ja sinne sekaan nesteellistä omoa, jonka pitäisi kuulemma hyvin veri tahratkin irrottaa. Olen hinkannut pesusienellä sitä lakanaa erittäin kovasti kohta puoli tuntia ja ei MITÄÄN vaikutusta! veri vähän haalistunut, mutta edelleen SELVÄT TAHRAT lakanoissa! Kaveri hakee huomenna lakanansa, joten aikaa vain huomiseen päivään.

En kehtaisi millään sanoa kaverille että olen tuhrinut nuo lakanat. :(( kerta ne oli vielä uudetkin. Joten, mitä siis teen?? nyt ihan oikeasti sitten sitä APUA, eikä mitään naureskelua!

Kiitän!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmään veteen pitää laittaa paketillinen suolaa ja liottaa siinä. Sen jälkeen pestään tahranpoistoaineen kanssa normaalisti pyykkikoneessa.

Vierailija
2/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviiniin tehoaa ainakin, että laittaa hieman kostean tahran päälle reilusti suolaa ja antaa odottaa jonkun aikaa. Sitten huuhtelee. Toimisikohan se tuohonkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippua.

Vierailija
4/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanishilla lähtee, sitä siis pesuaineen kanssa. Ainakin meillä lähti petarista.

Vierailija
5/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappisaippuaa laittaisin itsekin.

Vierailija
6/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostaan uudet samanlaiset lakanat ja pidä ne tahriintuneet itsellä

Vierailija
7/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmässä vedessä liotuksen jälkeen pesukoneeseen. Voit yrittää vielä ennen koneeseen laittoa laittaa tahranpoistoainetta, esim. Beckman. Jos Tabort-nimistä on vielä markkinoilla, älä käytä sitä, jää vain kahta kauheammat jäljet. Voithan ostaa hänelle uudet lakanat.

Vierailija
8/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaverille uudet lakanat!

Vierailija
9/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin tulossa ehottamaan sappisaippuaa. Minkäväriset ovat? Jos ihan valkoinen niin kloritilla vois kokeilla

Vierailija
10/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ne pesukoneeseen. Kylmä vesi irrottaa pahimmat pois mutta kone pesee puhtaaksi.

Vierailija
11/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tarhat haalistuu kyllä ajan kanssa itsestään, pesuissa jne. Eli jos pidät ne lakanat itsellä niin ei kannta heittää roskiin kuitenkaan vaikkei nyt heti saa tahroja pois

Vierailija
12/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihan rehellisesti, mitem kävi ja lupaa ostaa uudet. Rohkeasti vaan olet jo iso tyttö'

Vierailija
13/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese lakanat koneessa kylmällä vedellä. Kylmä vesi irroittaa veritahrat.

Vierailija
14/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla pesukone? Laita lakanat 40-60 asteen pesuun. Jos ovat valkoiset, laita mukaan valkaisevaa pesuainetta. Vaikka aina sanotaankin, että veri lähtee kylmällä vedellä, niin oman kokemuksen mukaan kuukautisveri on erilaista. Ainakin omat valkoiset lakanat ovat puhdistuneet täysin pesukoneessa. Samoin olen pessyt petauspatkan suojaa koneessa ja vastaavat tahrat ovat lähteneet.

Vierailija
15/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat ei paljoa maksa n 20 eu ja saat uuden lakanan. 

Vierailija
16/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sappisaippuasta en oo kuulukkaan, joten tällä hetkellä mulla ei sitä oo. Ja suolaa ei oo myöskään tällä hetkellä... Kylmässä vedessä liottamista koitin, pesukonetta en osaa kunnolla käyttää, kun ei ole tarvinnut ennen pahemmin pyykkiä pestä ja nyt en uskalla alkaa sen kanssa sähläilemään...

Olen myös miettinyt tuota, että reilusti kertosin miten kävi ja sitten tarjoisin vastapalvelukseksi vaikka puhtaat lakanat. Hävettää silti...

Kuinka monelle teille käy tällästä? mä en tajua miks multa aina vuotaa ohi..... samaa käy housujen kanssa yms..... sit nekin on aina ihan pilalla.....! :(

Vierailija
17/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritahrat on tosi vaikeita saada pois. Tosiaan, kyllä kylmä vesi+suola tai sappisaippua saattaa auttaa. Silti kuulostaa siltä, että lakanat eivät enää puhtaaksi lähde. Joten tosiaan osta kaverille uudet ja pidä itse ne entiset. Ei se kotona ole niin tarkkaa, jos jotkut tahrat eivät lähde lakanoista pesussa. Kunhan ovat muuten puhtaat. 

Vierailija
18/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanishista sekoitat vähäisen veden kanssa tahnan, jota hierot tahroihin. Sitten 90 asteen pesu tavallisen valko -tai kirjopesuaineen kanssa ja mukaan koneeseen mitallinen vanishia. Näin lähti  lakanat puhtaaksi kuukausi sitten :). Kylmällä vedellä lähtee tuore veri, ei jo kuivunut!

Vierailija
19/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kikkailuja... Aina on kaikki tahrat ja veret lähteneet ihan normaalisti pyykätessä ihan normaalilla pesuaineella. Voiko koneissa olla niin paljon eroja, että paskemmat koneet ei yksinkertaisesti saa tahroja irti?

Vierailija
20/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis et ole edes yrittänyt pesukoneessa... Voi tsiisus...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän