Mies suuttuu jos pyydän apua vauvan kanssa
Meillä on suuritarpeinen 6kk vauva. Yksin ei viihtyy ollenkaan, vain muutama minuuttia. Sitten alkaa itku. Sellainen säälittävä itku että sydämeni murtuu. Minä koen valtava syyllisyytä jos vauvani itkee, pakko ottaa syliin ja lohduttaa.
Siksi pyytän miestäni ottaa vauvamme syliin, esim. minun ruokailuajaksi noin 10-15min, että saan syödä rauhassa tai jos käyn pesulla. Meillä on vain ulkosauna, vetta ja puita on haettava itse. Eli aika hankala vauvan kanssa.
Mieheni sanoo että laita sänkyyn, tai laita vaunuihin, ei haittaa jos tuo itkee, keuhkot vahvistuu. Ja muuten, miten vanhana aikana ihmiset pärjäneet jos heillä olisi vaikka 5 lasta.
Minä vain en ymmärä, mikä paha siinä on jos pyydän miesta auttamaan nain pienessa asiassa.. Minä hoidan vauvamme päivät ja yöt, imetän, pesen kaikki kotimme likapyykkeiä, tiskaan ja siivoan, eli teen perus asiat mitä täytyy tehdä. Olen hyvin vaatimaton.
Mies vain hermostuu ja meille tullut jo useita riitoja tästä. Molempia olemme yli 30v ja tämä vauva on meidän iltatähti. Mieheni on työtön, eli hänellä ei ole 3 vuorotyötä eikä erikoista kiirettä tai menoa.
Eli mitä neuvoksi, olenko minä oikeasti hullu sairas akka jos kaipaan päivittain pienta apua.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:37"]
Sun mies ei ole ns perus suomalainen mies tai isä, se on sika paremmassa vaatteessa, ja koska sinä lienet junalla, koneella tuotu, niin luulet, että miehesi on ns peruskamaa... No, EI OLE.
Toivottavasti sulla on tuttuja täällä Suomessa, pyydä heiltä apua, ja eroa. Sympätiaa voit saada täältä...
[/quote]
Ei ollut tarkoitus loukata tai arvioida. Vain ymmärtäisin jos joku erillinen uskonto ei salli miesten puutuvan kotitöihin tai vauvan hoidon. Mutta hän on tavallinen suomalainen ukko. Ei mitään erikoista. Hänen kaverit ja perheen jasenet mielelaan auttavat, mutta en halua vaivata heitä.
[/quote]
sitten sä kärsit vaan, jos kerran et muuta voi. usko pois, miehelle puhuminen ei auta. olet jo yh, eli jatka sillä tiellä, noin pienen kanssa ei sitten edes tarvitse haaveilla hyvästä ja rauhallisesta ruokailuhetkestä, ei edes normaaliperheessäkään jatkuvasti, satunnaisesti kyllä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:27"]
Ja miten ylipäätään suostut elämään tuollasissa olosuhteissa missä ainoa pesupaikka on ulkosauna ja vedet ja puutkin pitää vielä itse kantaa ja ukko vaan makaa?!
[/quote]
Suihkutilat pitää korjata, siksi nyt on tälläistä. Niin minun on itse huolehdittava saunan lämmityksestä ja vedestä, muuten pääsen vain keskellä yöllä jos odotan miesten hoitavan. Hyvin kun suostuu lasta vahtimaan, eli pika pika pesukäyhti minulla on. Itse ihmittelin, miksi hän on muuttunut niin pahoin.
[/quote]
Kyllä sen miehen pitää alkaa nyt huolehtia vauvasta ja arkisista asioista. Ei sinun kuulu yksin hoitaa vauvaa ja kotia ja vielä saunanlämmityksiä, uskomatonta että tuollasia miehiä edes on!
En mitenkään puolustele tuollaista mulkero ukkoa mutta itse huomasin että miehen on helpompi olla lapsen kanssa vasta varsinaisen vauva-ajan jälkeen. Sillon kun lapsi liikkuu ja touhuilee isän on jotenkin helpompi viettää aikaa hänen kanssaan. En kyllä tiedä onko sinun tilanteessasi näin. Kuulostaa että miehesi on joko täysi pissipää tai masentunut työttömyyden myötä.
Voi voi, miehelläsi on selkeästi ongelmia mielenterveytensä kanssa - onko näin ollut pitkään? Ilman hoitoa teillä ei parane varmasti yksikään asia. Ovatko miehen sukulaiset huomanneet saman asian? Mies ei ole sinulle ja vauvalle tuossa tilassa hyvää seuraa, joten nyt ajattelisin ensin vauvaa ja sinua itseäsi, ja lähtisin talosta toistaiseksi. On ihan sama mitä muut ajattelevat, sillä ei ole mitään väliä! Miehen vanhempien kanssa voit yrittää järjestää miehen keskustelemaan ammattiauttajalle, sinun tehtävä on kirjoittaa jutut ylös ja toimittaa ne hoitavalle taholle. Etsi itsestäsi nyt leijonaemo ja tee jotakin muuta kuin kirjoitat täällä ja ymmärrät miestä.
Mies on tainnut matkustaa aikakoneella ainakin sata vuotta menneisyydestä tähän aikaan. Ap, jätä se turha mies, sinä et häntä tarvitse yhtään mihinkään. Muuta vauvan kanssa kerrostaloon, niin saat hoidettua itsesi ja vauvasi siellä vallan mainiosti.
En tajua käsitettä "mies auttaa lapsen hoidossa". Meillä se on vaan yksinkertaisesti hoitanut omia lapsiaan.
Pyydät nyt jonkun sukulaisen auttamaan, vaikka anopin, soita anopille illalla että tulisko se hetkeks vauvan kanssa kun mies ei suostu ja sinun täytyisi päästä pesulle.
Naisen homma on hoitaa kotia ja vauvaa vain silloin kun mies on palkkatöissä ja siitä huolimatta miehen täytyisi tehdä illalla jotain kotihommiakin ja viettää aikaa vauvan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:03"]Kiitos. Ap täällä. En minäkään tiedä miks pitää aina pyytää, miksi mies ei tarjoo omaaloiteisesti apuansa. Tänään hän sanoi että hän ottaa vauvaa vasta silloin kuin hän haluu, eikä saa pakottaa. Ja koko kylä nauraa minusta kun en pärjää. Jos minulla on nälkä tai muita tarpeta, niin se on minun ongelma, syö kun pääset syömään. Mieheni on muuten ihan perus suomalainen, eikä mikä erikois tai muumalainen.
Meidän vauva on hirmu iloinen ja tykkää seurasta, leikkimisesta, nauraa ja hymyilee. Mutta yksinä se ei viihty, sen itku on sietämätön. En liioittele.
Jos vaikka huolehdin miehistäni tai hylätän niin se ei autaa. Asiat vain pahenee päivästä päiväin.
[/quote]
Minkä maan kansalainen olet itse noin alunperin?
Ei varmaan thaimaalainen, oon nähnyt suomalaisukot jotka on thaimaalaisten kanssa osallistuu lasten hoitoon ja ne naiset vaikuttaa jämäkiltä..ehkä venäläinen? Saaks täällä arvailla..
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:03"]
Kiitos. Ap täällä. En minäkään tiedä miks pitää aina pyytää, miksi mies ei tarjoo omaaloiteisesti apuansa. Tänään hän sanoi että hän ottaa vauvaa vasta silloin kuin hän haluu, eikä saa pakottaa. Ja koko kylä nauraa minusta kun en pärjää. Jos minulla on nälkä tai muita tarpeta, niin se on minun ongelma, syö kun pääset syömään. Mieheni on muuten ihan perus suomalainen, eikä mikä erikois tai muumalainen.
Meidän vauva on hirmu iloinen ja tykkää seurasta, leikkimisesta, nauraa ja hymyilee. Mutta yksinä se ei viihty, sen itku on sietämätön. En liioittele.
Jos vaikka huolehdin miehistäni tai hylätän niin se ei autaa. Asiat vain pahenee päivästä päiväin.
[/quote]
Nyt se kuuluisa kysymys: MIKSI teit lapsen tuollaisen ihmisen kanssa?
Hei, tee niin että muutaman päivän sanot selvästi miehelle, että nyt on sellainen hetki kun haluaisit että hän on vauvan kanssa puoli tuntia tai lämmittäisi sitä vettä nyt. Jos mies ei suostu, niin parin päivän päästä alat soittaa niille sukulaisille ja ystäville tasan niissä samoissa tilanteissa, että hei tulisitteko auttamaan vauvan kanssa hetkeksi, että saan vedet lämmitettyä tai syötyä tai saunottua. Et sano miehelle mitään siitä että anoppi tai kaveri on tulossa.
Kun aikanaan tulee puhetta, että hetkinen missäs se isä on, miksei hoida, niin sanot suoraan että olet pyytänyt eilen ja edellispäivänä häntä auttamaan tässä samassa tilanteessa, mutta hän ei ole ehtinyt auttaa. Ja kiittelet runsaasti avusta, sanot että tähän asti olet jaksanut yksin vauvan hoitaa, mutta nyt alkaa tuntua että apua ja hengähdystaukoa välillä kaipaat.
Jos mies sanoo, että et saisi niitä sukulaisia vaivata ja soitella niille, niin sanot että on pakko koska hänestä ei ole apua. Saattaa olla että mies nolostuu sukulaisten ramppaamisesta, ja alkaa mieluummin itse hoitaa. Tai sitten anoppi tai joku päättää pitää puhuttelua hänelle. Tai sitten mies ei siltikään tajua muuttaa käytöstään, mutta saatpa ainakin sinä apua.
En asuis päivääkään tuollaisen kakaramaisen "miehen" kanssa! Ihmettelen eniten tässä tätä "Mies ei AUTA vauvanhoidossa". Siis oikeesti! Se vauva on teidän molempien PUOLIKSI! Ei lapset ole äidin, vaan YHTEISIÄ! Ymmärrätkö?
Ja koska molemmat olette kotona, menee sekä kotityöt että vauvanhoito PUOLIKSI!
Äläkä väitä että miehes on normaali. Tiedän kyllä tuollaisia vätyksiä mutta aika harva erehtyy nykyään sellaisen kanssa lisääntymään. Ja jos erehtyy, niin itseään ja lastaan kunnioittava nainen häipyy muihin maisemiin.
T. Viiden " vaativan " vauvan synnyttänyt nainen, jonka mies on omasta tahdostaan ja rakkaudesta perhettään kohtaan hoidellut kanssani yhdessä lapset ja kodin aina kotona ollessaan. ( Käy töissä välillä)
En lukenut aiempia viestejä, joten voi tulla toistona: Miksi pyydät miestäsi hoitamaan omaa lastaan? Eikö nykysin tarvitse isin muuta hoitaa, kuin se siittäminen?
Et saa olla vaatimaton !
Lähe vauvan kanssa vaikka vanhemmille. Huomaat , että elämä helpottuu, ku ei tarvi huolehtia 2 ihmisestä samaan aikaan , vasn hoidat vain vauvan!