Mies suuttuu jos pyydän apua vauvan kanssa
Meillä on suuritarpeinen 6kk vauva. Yksin ei viihtyy ollenkaan, vain muutama minuuttia. Sitten alkaa itku. Sellainen säälittävä itku että sydämeni murtuu. Minä koen valtava syyllisyytä jos vauvani itkee, pakko ottaa syliin ja lohduttaa.
Siksi pyytän miestäni ottaa vauvamme syliin, esim. minun ruokailuajaksi noin 10-15min, että saan syödä rauhassa tai jos käyn pesulla. Meillä on vain ulkosauna, vetta ja puita on haettava itse. Eli aika hankala vauvan kanssa.
Mieheni sanoo että laita sänkyyn, tai laita vaunuihin, ei haittaa jos tuo itkee, keuhkot vahvistuu. Ja muuten, miten vanhana aikana ihmiset pärjäneet jos heillä olisi vaikka 5 lasta.
Minä vain en ymmärä, mikä paha siinä on jos pyydän miesta auttamaan nain pienessa asiassa.. Minä hoidan vauvamme päivät ja yöt, imetän, pesen kaikki kotimme likapyykkeiä, tiskaan ja siivoan, eli teen perus asiat mitä täytyy tehdä. Olen hyvin vaatimaton.
Mies vain hermostuu ja meille tullut jo useita riitoja tästä. Molempia olemme yli 30v ja tämä vauva on meidän iltatähti. Mieheni on työtön, eli hänellä ei ole 3 vuorotyötä eikä erikoista kiirettä tai menoa.
Eli mitä neuvoksi, olenko minä oikeasti hullu sairas akka jos kaipaan päivittain pienta apua.
Kommentit (36)
No, ehkä sun kannattaa opetella elämään yksinhuoltajana, eli vauva reppuu ja touhuamaan.
Ehkä lakkaat huoltamasta miestä ja keskityt vauvan tarpeisiin. Jos miehesi ei ole aivoton k-pää, miltä hän toki vähän viestisi perusteella vaikuttaa, viestisi menee parissa päivässä perille ja muutos tapahtuu.
Kauanko miehesi on ollut työtön? Vanhana aikana ei todellakaan pärjätty ellei ukko käynyt töissä.
Tosi kurjaa. Miehessäsi on jokin vika jos ei halua omaa vauvaansa pidellä, yritä saada miehesi ymmärtämään että jos hän haluaa olla osana lapsen elämää on hänen itse luotava lapsensa kanssa suhde. Vetoa lapsen ja hänen suhteeseen jos hän ei halua sinua auttaa.
Nyt hoidat vaan vauvan, ukko laittakoon itse omat ruokansa. Jos valittaa, sanot ettet ehdi kun hoidat vauvan täysin yksin. Minä heittäisin tuollaisen vätyksen ovesta ulos, käsittämätöntä käytöstä.
En kyllä tajua miksi edes pitää PYYTÄÄ apua vauvan hoitamiseen. Miksi mies ei ole ISÄ ja huolehdi siitä omasta lapsestaan ilman eri aneluja.
Lakkaa olemasta KOTIORJA!
Mitä vittua se mies tekee päivät pitkät jos on työtönkin vielä kaiken lisäksi????
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:04"]
En kyllä tajua miksi edes pitää PYYTÄÄ apua vauvan hoitamiseen. Miksi mies ei ole ISÄ ja huolehdi siitä omasta lapsestaan ilman eri aneluja.
Lakkaa olemasta KOTIORJA!
Mitä vittua se mies tekee päivät pitkät jos on työtönkin vielä kaiken lisäksi????
[/quote]
erittäin hyvin sanottu!
Miehesi on siinä oikeassa, että lapsi ei mene hajalle, vaikka joutuu itkemään, jos itkun syynä on tylsyys. Suuritarpeisilla vauvoilla on aika usein äiti, joka ylläpitää myyttiä siitä, että lapsi on jotenkin vaativa. Muiden hoidossa vauva osoittautuu normaaliksi tapaukseksi, joka vain on totutettu siihen, että ei tarvitse itse keksiä itselleen viihdykettä.
Kiitos. Ap täällä. En minäkään tiedä miks pitää aina pyytää, miksi mies ei tarjoo omaaloiteisesti apuansa. Tänään hän sanoi että hän ottaa vauvaa vasta silloin kuin hän haluu, eikä saa pakottaa. Ja koko kylä nauraa minusta kun en pärjää. Jos minulla on nälkä tai muita tarpeta, niin se on minun ongelma, syö kun pääset syömään. Mieheni on muuten ihan perus suomalainen, eikä mikä erikois tai muumalainen.
Meidän vauva on hirmu iloinen ja tykkää seurasta, leikkimisesta, nauraa ja hymyilee. Mutta yksinä se ei viihty, sen itku on sietämätön. En liioittele.
Jos vaikka huolehdin miehistäni tai hylätän niin se ei autaa. Asiat vain pahenee päivästä päiväin.
Mikä vanhempi se sellainen on, joka hoitaa lastaan vain, kun itse haluaa. Aika surkea luuseri tuntuu miehesi olevan, otan osaa. Miksi teet yksin kotityöt, jos miehesikin on kotona? Mitä miehesi tekee?
Mitäs jos sinäkin hoitaisit vauvaa, vasta kun haluat, eikä sua sais pakottaa?
Mitä tuollasella miehellä tekee joka ei edes omaa lastaan hoida? Ja miten ylipäätään suostut elämään tuollasissa olosuhteissa missä ainoa pesupaikka on ulkosauna ja vedet ja puutkin pitää vielä itse kantaa ja ukko vaan makaa?!
Ap täällä. Mies hoitaa talon tarpeta, puita, autohuoltajuus, mutta ne eivat ole ajasta kiini. Eli hän saa rauhassa nukkua, syödä, kaljalla käydä, ihan mitä vain.
Minä ymmärän että nyt minä en käy töissä, eli minun työpaikka on koti ja vauvani, turha valittaa. Mutta miten toinen voi nauttia kuin näkee että toinen tarvitsee apua. Suututtaa ja itkettää.
Sun mies ei ole ns perus suomalainen mies tai isä, se on sika paremmassa vaatteessa, ja koska sinä lienet junalla, koneella tuotu, niin luulet, että miehesi on ns peruskamaa... No, EI OLE.
Toivottavasti sulla on tuttuja täällä Suomessa, pyydä heiltä apua, ja eroa. Sympätiaa voit saada täältä...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:27"]
Ja miten ylipäätään suostut elämään tuollasissa olosuhteissa missä ainoa pesupaikka on ulkosauna ja vedet ja puutkin pitää vielä itse kantaa ja ukko vaan makaa?!
[/quote]
Suihkutilat pitää korjata, siksi nyt on tälläistä. Niin minun on itse huolehdittava saunan lämmityksestä ja vedestä, muuten pääsen vain keskellä yöllä jos odotan miesten hoitavan. Hyvin kun suostuu lasta vahtimaan, eli pika pika pesukäyhti minulla on. Itse ihmittelin, miksi hän on muuttunut niin pahoin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:37"]
Sun mies ei ole ns perus suomalainen mies tai isä, se on sika paremmassa vaatteessa, ja koska sinä lienet junalla, koneella tuotu, niin luulet, että miehesi on ns peruskamaa... No, EI OLE.
Toivottavasti sulla on tuttuja täällä Suomessa, pyydä heiltä apua, ja eroa. Sympätiaa voit saada täältä...
[/quote]
Ei ollut tarkoitus loukata tai arvioida. Vain ymmärtäisin jos joku erillinen uskonto ei salli miesten puutuvan kotitöihin tai vauvan hoidon. Mutta hän on tavallinen suomalainen ukko. Ei mitään erikoista. Hänen kaverit ja perheen jasenet mielelaan auttavat, mutta en halua vaivata heitä.
No millä perusteella miehesi ei hoida kotia ja vauvaa, ei hänkään käy töissä? Auton hoitamisen vertaaminen vauvaan on naurettavaa! Älä anna kenenkään uskotella itsellesi, että kodin ja vauvan hoito ovat vain naisen vastuulla! Nyt eletään 2010-lukua, ei 1950-lukua! Jessus, millaisia "isiä" sitä vielä löytyy...
Voi ei :( Nyt otat ja huolehdit vain vauvasi ja sinun tarpeista... Kaikessa. Pyykkäyksessä, ruokahuollossa, siivouksessa....Tarkoitan myös seksissä! Mies huolehtikoon omistaan. Eli jos sinulla ei jo ole hyvää vibraattoria niin hankit sellaisen. Tyydytät itsesi niin, että miehesikin sen huomaa. Jos alkaa lässytys masturboinnistasi tai erehtyy seksiä pyytämään, niin kerrot, että huolehdit yksin niin vauvan kuin omistasikin tarpeista ja miehelle luonnollisesti lankeaa vain omista tarpeistaan huolehtiminen. Kerrot, ettet ennätä kolmen ihmisen tarpeita hoitamaan. Ehkä ennättäisit miestäkin huomioimaan jos sinun ei tarvitsisi yksin kaikkea tehdä kahden ihmisen puolesta.
Anteeksi kun sanon näin, mutta valitettavasti miehesi kuulostaa pahemman sortin loiselta. Olet nyt yhden lapsen ja yhden miehen yksinhuoltaja...
Toivottavasti et koe olevasi miehen armoilla, loukussa. Kyllä sä voit lähteäkin.
Et ole. Mulla on ollut samanlainen vauva, joten tiedän mitä tuo on. Meillä oli vähän tuota samaa, paitsi että mies teki kyllä muut kotityöt. Mutta tiesin miehen hyväksi ja hänestä tuli todella hyvä, hellä ja ymmärtäväinen isä, vaikka se mahdottomalta näyttikin.
Lapsen hyvinvoinnin perusta on jaksava vanhempi. Eli jos et näe potentiaalia miehessä. Lähde. Pyydä apua muualta joka tapauksessa.