Mistä apua jos välillä uuvuttaa olla lapsen kanssa?
Mitään tukiverkkoja meillä ei ole, isovanhemmat eivät ole koskaan hoitaneet lasta edes viittä minuuttia vauvana.
Minulla ei ole koskaan omaa aikaa, mies häippäsi eikä sitä kiinnosta olla lapsensa kanssa. Olen yrittänyt pitää lasta hoidossa mutta hän reagoi siihen niin voimakkaasti että aika kotona muuttui todella raskaaksi, tauottomaksi huudoksi ja itkuksi ja nukkumattomuudeksi. Päiväkotikin suositteli että pidän lapsen vielä jonkin aikaa kotona, koska en työttömänä välttämättä tarvitse hoitopaikkaa juuri nyt.
Lapsi on todella rakas ja tykkään viettää aikaa hänen kanssaan, mutta tuntuu että oman jaksamisen takia edes joskus tarvitsisi myös vähän omaa aikaa. Neuvola tarjosi vain jotain perhetyöntekijää juttelemaan mutta he ei kuulemma hoida lasta vaan juttelee tai antaa jotain neuvoja kotitöihin tms. Olen kuitenkin hyvä laittamaan ruokaa ja leipomaan ja tiskit ja pyykit ym hoidan joka päivä eli en sellaista apua tarvitse
Mistä vastaavassa tilanteessa olevat olette saaneet apua?
Pääosin yksin on työnsäkin hoidettava ja opinnotkin suoritettava, vaikka vaikeimmilla aloilla voi mennä se 18v ennen kuin saa paperit ulos.