Tyttärentytär pääsi yliopistoon ja nyt ostin heille (poikaystävä sai paikan myös) kolmion asunnoksi!
Ihana juttu, löydettiin tosi kiva kolmio lähellä yliopistoa! Kyllä tämä tästä.
Kommentit (35)
Hienoa, että pystyt auttamaan nuoria. Kannattaa muistuttaa pojantytärtä, että tekevät avioehdon. Liitot kariutuvat usein ja olisi kurjaa, jos poika veisi erossa puolet sukulaisellesi hankkimastasi asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että miljönääri tappaisi aikaansa Vauva-palstalla.
Mikään miljonääri tarvitse edes olla siihen, että omistaa muutamat sijoitusasunnot. Olemme sisarusteni kanssa kaikki hieman paremmin toimeentulevia ja kaikilla meistä on 1-2 sijoitusasuntoa oman asunnon lisäksi ja niistä velkoja reilusti. Etenkin jos ei asu Turku-Tampere-Helsinki niin ei se nyt ihmeitä vaadi että saat 100-200k laitettua sijoitusasuntoon, etenkään jos olet 50+. Siskollani (40-vuotias) on nyt kaksi sijoitusasuntoa pk-seudulla ja oma asunto eikä ole miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa ei ois ees paha rasti. Jostain pohjos-Oulun lähiöstä homekorsu
Uudehko rivitalo, 75,5 m2, vasta rempattu.
En ole miljonääri, olen aikoinani myynyt ison talon kun lapset lähti maailmalle, sitten olen perinyt molemmat isovanhempani ja nyt vanhempani. Kotina minulla on velaton kolmio ja yksin asun, juuri jäin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot tästä täällä? Tämä ei ole sinun oma somesi. Mikä on se yleinen pointti, joka viestissäsi on tarkoitettu herättämään keskustelua? Onnekas tyttäresi tai rikkautesi? Vai tyttäresi riippuvaisuus äidistä aikuisenakin? Vai lelliminen? Vai uusrikkaan tarve kehuskella rikkaudellaan?
Jos olet trolli, mitä halusit sanoa? Tuon viimeisen? Vai halusitko huvitella herättämällä köyhien kotiäitien kateuden. Tiedätkö mitä: hanki elämä, ihan oma ja tyydyttävä.
Postauksessa on kyse isovanhemmasta ja tyttärentyttärestä.
Ei siellä tytär seikkaile, se on omaa mielikuvituksesi tuotetta. Tai sitten et vaan viitsi lukea kunnolla.
Ei muuta pointtiani millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
En ole miljonääri, olen aikoinani myynyt ison talon kun lapset lähti maailmalle, sitten olen perinyt molemmat isovanhempani ja nyt vanhempani. Kotina minulla on velaton kolmio ja yksin asun, juuri jäin eläkkeelle.
Ymmärrän. Noin se varallisuus kertyy kivasti perittynä, ei tarvitse itse hikoilla. Hyvä kun laitat kiertämään.
Mutta edelleen kysyn, miksi tunnet tarvetta kertoa siitä tällä palstalla, jossa käyvät ihmiset usein kamppailevat isojen taloudellisten huolten kanssa? Lapsiperheköyhyys nääs. Mene muualle brassailemaan rahoillasi!
Suurin osa suoraan lukiosta päässeistä vaihtaa alaa. Kumppanikin voi nuorella vaihtua. Nykyään tuossa iässä vasta etsitään itseään.
Ja mene muualle kerskailemaan hyväntekijyydelläsi. Hyvät teot menettävät teränsä kun niillä tekijä kehuskelee.
Kiva, kun mummo torppasi nuorilta muutamia tukia, kun osti heille asunnon. Jos on vain tytön nimissä, niin poitsu saa tuet, mutta tyttis poroporvarina ei.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan! Oppivat ottamaan vastuuta ja tienaamaan elantokustannuksensa itse. Miehelläni oli sama juttu. Ei oo valmistunut vielä 40 vuotiaana. Liian helpoksi kun tehdään asiat voi mukavuuden halu voittaa.
Ja sinulta jäi se peruskoulun päättötodistuskin saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Noin se varallisuus kertyy kivasti perittynä, ei tarvitse itse hikoilla. Hyvä kun laitat kiertämään.
Mutta edelleen kysyn, miksi tunnet tarvetta kertoa siitä tällä palstalla, jossa käyvät ihmiset usein kamppailevat isojen taloudellisten huolten kanssa? Lapsiperheköyhyys nääs. Mene muualle brassailemaan rahoillasi!
Varmaan kannustusmielessä eli ei ole pakko elää lapsiperheköyhyyttä, voi valita toisin. Meillä lapset sai asua opiskeluajan maksutta isän omistamissa asunnoissa, saattoivat säästää omaa asuntoa varten ja ostaa heti valmistuttuaan oman asunnon. Korona-aikana pankit suorastaan tyrkyttää lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan! Oppivat ottamaan vastuuta ja tienaamaan elantokustannuksensa itse. Miehelläni oli sama juttu. Ei oo valmistunut vielä 40 vuotiaana. Liian helpoksi kun tehdään asiat voi mukavuuden halu voittaa.
Sinäkö hänet nyt sitten elätät?
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun mummo torppasi nuorilta muutamia tukia, kun osti heille asunnon. Jos on vain tytön nimissä, niin poitsu saa tuet, mutta tyttis poroporvarina ei.
Nuoret toki ovat mummolla vuokralla. Asuntoa tuskin ostettiin poikaystävän nimiin.
Eihän täällä muita olekaan jos näitä juttuja uskoo.