Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella todettiin eläinallergia, päätimme miehen kanssa muuttaa erillemme jotta voimme pitää koiran, emme eroa, kaikki pitää hulluina

Vierailija
22.07.2021 |

Koira on lapsellekin rakas eikä siitä luopuminen ole vaihtoehto. Joten poika asuu isänsä kanssa ja tyttö, eli koira,minun.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni rohkea ja aidosti eläinystävällinen päätös. Upea esimerkki muille!

Ei voi olla totta. Sanokaa että mä näen unta. Hyvin pahaa sellaista. Vai oliko tämä sarkasmia? 

Palstalla on velaenemmistö, joista monella lemmikkejä. Näkyynäissä näissä vastauksissa hyvin usein.

-ohis

Vierailija
42/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki eroperheiden lapsen kieroon kasvaneita kun eivät asu koko ajan kahden aikuisen kanssa? Entäpä perheet joissa toinen vanhempi tekee reissutöitä ja on viikot poissa?

Kuulostaa hyvältä ratkaisulta kun pystytte asumaan vielä noin lähekkäinkin.

No ei tietenkään, jos eron syytä ei sälytetä lapsen niskaan. Nythän se nimenomaan pikein alleviivataan, että ”koska sä olet allerginen, äiti valitsee koiran sun edelle ja me asutaan kahdessa paikassa”. Ap saa odotella terapialaskuja. Koira kuolee ennen lasta todennäköisesti, sit voi kysellä lapsensa perään ihan rauhassa.

Tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa unelmaratkaisulta näin uupuneen perheenäidin korviin. Olisipa ihanaa saada heivattua lapset isänsä kanssa eri huusholliin arkea viettämään. Valitettavasti minun tapauksessani ei auta edes koiran hankinta, sillä lasten isä on kuollut.

Vierailija
44/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤮 ja "tyttö, eli koira, minun" 🤮🤮

Se on elukka EI sun tytär!

Pölöinä pidän teitä minäkin 🤷

AIVAN sekapäistä touhua! Hän ja TYTTÖ!

Elukka laitetaan lapsen ehjän perheen edelle.

No jaa,saahan yksinhuoltajakorotuksen sitte joo...Hitto miten ihmiset on pimeitä!

Vierailija
45/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ne lapset pois kun vain eläin kiinnostaa.

Vierailija
46/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä ollut todella murtunut lapsi jos äitini olisi muuttanut koiramme kanssa pois. En olisi ymmärtänyt ja olisin syyttänyt tilanteesta itseäni. Hallaa olisi kyllä tehnyt pääkopalle ja pahasti.

Vierailija
47/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta. Sanokaa että mä näen unta. Hyvin pahaa sellaista. Vai oliko tämä sarkasmia? 

En ole tuo kommentoija mutta miksi ihmeessä tuo olisi sarkasmia? Sinun kommenttisi vaikuttaa enemmän tahattomalta komiikalta. On ymmärrettävää että kaikki eivät välitä eläimistä, mutta se ei tarkoita että apn perhe olisi sielultaan yhtä kylmä.

Se juuri tarkoitta, että on sielultaan kylmä, hylkää lapsensa ja jatkaa asumista koi... eiku tyttärensä kanssa.

Vierailija
48/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ehkä hyvältä. En pidä huonona ideana. Varsinkin jos poika ei ole enää kovin pieni, ymmärtää asiaa tai voit asua lähellä. Osa lapsista kyllä kaipaa äitiä kovasti, riippuu lapsesta.

... ja äidistä.

Vierailija
49/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 jatkaa

Itse miettisin ennemmin ratkaisua jossa rivitalon pihalle rakennettaisiin todella hyvä aitaus jossa lämmitettävä koppi ym. Koira viettäisi aikaa siellä ja lisäksi koiralle varattaisiin yksi huone asunnosta jossa koira voi oleilla sisällä. Lapsi ei käy tuolla huoneessa ja sitä siivotaan paljon ettei allergeenit siirry sieltä muualle.

Toinen toimiva vaihtoehto olisi kysellä löytyykö jostain läheltä ihmisiä jotka olisivat valmiita koiran yhteisomistukseen. Eli koira muuttaisi heille asumaan ja te lenkittäisitte koiraa päivittäin ja hakisitte leikkimään teidän pihalle.

Meillä on naapurin kanssa yhteiskoira. Me emme voi allergioiden takia ottaa itselle koiraa ja naapuri ei taas liikuntarajoitteidensa takia voi lenkittää koiraa. Tänäänkin on käyty jo tuon koiran kanssa lenkillä ja illalla käydään vielä toisen kerran. Leikitään koiran kanssa meidän pihalla ym. Kun tulee sisälle menon aika viedään koira naapuriin ja haetaan taas sieltä myöhemmin. Kumpikin nauttii koiran kanssa olemisesta ja koira saa tuplamäärän hellyyttä ja huomiota.

Vierailija
50/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v on vielä pieni.

Muista myös tämä mahdollisuus: hän miellyttää teitä sanomalla että tuo järjestely on ok koska ei halua pahoittaa kenenkään mieltä. Oikeasti ei halua että äiti muuttaa pois.

Koiran pois lähdöstä pääsee aikanaan yli. Äidin ei.

Vierailija
51/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki eroperheiden lapsen kieroon kasvaneita kun eivät asu koko ajan kahden aikuisen kanssa? Entäpä perheet joissa toinen vanhempi tekee reissutöitä ja on viikot poissa?

Ainakin ne lapset ovat, jotka luulevat eron olevan heidän oma syynsä. Näin tässäkin tapauksessa ero on selitetty lapselle hänen syykseen. Ihan pimeää vanhemmuutta.

Vierailija
52/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, jos eron syytä ei sälytetä lapsen niskaan. Nythän se nimenomaan pikein alleviivataan, että ”koska sä olet allerginen, äiti valitsee koiran sun edelle ja me asutaan kahdessa paikassa”. Ap saa odotella terapialaskuja. Koira kuolee ennen lasta todennäköisesti, sit voi kysellä lapsensa perään ihan rauhassa.

Lemmikki on monelle lapselle todella tärkeä, tässäkin ap sanoi että lapsi on kasvanut koiran kanssa. Mitkä traumat lapselle jää kun koirasta hankkiudutaan eroon lapsen takia? "Koska sä olet allerginen niin tapetaan tämä sun paras ystävä". Nimenomaan, koira kuolee ennen lasta, sen jälkeen voivat palata taas normaaliin asumisjärjestelyyn.

Vierailija
53/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kärsii enemmän teidän ”erosta” kuin koirasta luopumisesta.

Itsekin kahden koiran omistaja

Hänen on aika oppia elämän realiteetit.Ap

Vaikuttaa siltä ap, että koirasi on sinulle rakkaampi kuin lapsesi.

Vierailija
54/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ne lapset pois kun vain eläin kiinnostaa.

Eli isän pitäisi luopua lapsestaan, koska lapsen äitiä ei lapsi kiinnosta?

Eikö tällä mene juuri oikein, kun vanhempi, joka on aidosti kiintynyt lapseensa, jää asumaan lapsensa kanssa, ja se, jota lapsen paras ei kiinnosta, muuttaa koiran kanssa muualle?

Vierailija
55/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ratkaisu, hatunnosto ap:lle. Jos eläimen ottaa, siitä pidetään huoli loppuun saakka. Koiran elinikä on jokatapauksessa niin lyhyt että tuo on vaan väliaikainen ratkaisu.

Ja lapsi voi tosiaankin vielä siedättyä. Mulla on paha koira-allergia mutta mulla on aina ollut koira/ koiria. Omaan koiraan siedättyy muutamassa kuukaudessa, vieraista koirista saan allergiaa.

Mitä te tämmöisiä totena huutelette? Eivät kaikki totu eivätkä siedäty omiin eikä vieraisiin. Yks kaveri otti väkisin koiran ja toitotti, että se rotu ei allergisoi, että hyvin voi ottaa, ja siinähän sitä siedättyy ja hän ei ole koskaan kuullutkaan, ettei joku siedättyisi omalle koiralle (?!?!?!). Itse allergisena sanoin, että älä, hullu, ota koiraa, kun olet niin monelle asialle allerginen sinäkin. Otti koiran. No miten kävi? Puolessa vuodessa jätkä oli ihan ummessa. Kysyin, miten on koiran kanssa mennyt niin totesi ihan neutraalisti että "pikkuhiljaa tulin alergisemmaks ja nyt oon niin pahasti allerginen ja annan koiran pois". Teki mieli sanoa mitäs minä sanoin... En sanonut.

Vierailija
56/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on ihmiset tarttuneet provoon.

Vierailija
57/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pidä vaan. olen ylepä puutteistani mutta mieheni rakastaa minua ja suorastaan jumaloi. koira on minulle tärkeä. Ap

Jumaloi? Toivottavasti joku pitää myös sitä pientä poikaa tärkeänä.

Vierailija
58/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikki on monelle lapselle todella tärkeä, tässäkin ap sanoi että lapsi on kasvanut koiran kanssa. Mitkä traumat lapselle jää kun koirasta hankkiudutaan eroon lapsen takia? "Koska sä olet allerginen niin tapetaan tämä sun paras ystävä". Nimenomaan, koira kuolee ennen lasta, sen jälkeen voivat palata taas normaaliin asumisjärjestelyyn.

Lapsi on 8v, koira 5v. Eli jos koira elää suunnilleenkaan normaalimittaisen elämän, lapsi on jo täysi-ikäinen, tai ainakin lähellä sitä, kun koira kuolee.

Vierailija
59/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette yksinkertaisesti lääkitse lastanne? Ei nykyään kukaan hankkiudu eläimistä eroon jonkun allergian takia, vaan allergia vaan pidetään kurissa lääkityksellä. Jossain tietysti löytyy vanhoja kääkkälääkäreitä jotka änkyränä määräävät koiran lopetettavaksi, täysin turhaan.

Vierailija
60/89 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pidä vaan. olen ylepä puutteistani mutta mieheni rakastaa minua ja suorastaan jumaloi. koira on minulle tärkeä. Ap

Kuinkahan tylsää pitää ihmisellä olla ? Ettei muuta huvia keksi kuin keksiä tänne satu tarinoita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan