Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Husin Lehtonen: tartuntamäärät eivät enää kuvaa koronatilanteen vakavuutta

Vierailija
22.07.2021 |

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5c98ec7d-ae39-4756-a698-bc686ec5…

Nyt sen sanoo jo huipputason ammattilainenkin; sairaalassa hoidossa olevien määrä ratkaisee, ei tartuntamäärät.

Vaikka tartuntamäärät ovat taas nousseet eivät sairaalassa olevien määrät ole nousseet samassa suhteessa. Korona on muuttumassa ärhäkästä kausiflunssasta taviskausiflunssaksi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lasten puolesta nyt.

Itsellä kaikki läheiset on saaneet 1-2 rokotetta, mutta lapset eivät tietenkään. Olen tosi huolissani, kun tauti nyt päästetään leviämään aika vapaasti, että miten paljon rokottamattomia lapsia päätyy sairaalahoitoon ja tai saa pysyviä oireita taudista.

Ei ole oikein mitään mahdollisuutta suojata alle 12-vuotiaita tartunnalta, jos laumasuojaa ei ole/tule. Käytännössä siis laumasuojattomuuus tarkoittaa sitä, että kaikki saamme tartunnan jossain vaiheessa, mutta oireet on rokotuksen ansiosta vain lievät.

Vierailija
22/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en tule pistosta lapsilleni antamaan. Itse olen ottanut, mutta heillä on koko elämä edessä. Miten voisin elää sen kanssa, jos rokotteesta paljastuukin joku vakava haittavaikutus (vrt. sikapiikki). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään lasten puolesta nyt.

Itsellä kaikki läheiset on saaneet 1-2 rokotetta, mutta lapset eivät tietenkään. Olen tosi huolissani, kun tauti nyt päästetään leviämään aika vapaasti, että miten paljon rokottamattomia lapsia päätyy sairaalahoitoon ja tai saa pysyviä oireita taudista.

Ei ole oikein mitään mahdollisuutta suojata alle 12-vuotiaita tartunnalta, jos laumasuojaa ei ole/tule. Käytännössä siis laumasuojattomuuus tarkoittaa sitä, että kaikki saamme tartunnan jossain vaiheessa, mutta oireet on rokotuksen ansiosta vain lievät.

Turhaan olet huolissasi koska siitä on jo tilastodataa ettei korona ole lapsille kausiflunssaa kummempi asia.

Vierailija
24/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en tule pistosta lapsilleni antamaan. Itse olen ottanut, mutta heillä on koko elämä edessä. Miten voisin elää sen kanssa, jos rokotteesta paljastuukin joku vakava haittavaikutus (vrt. sikapiikki). 

Miten sitten elät sen kanssa, jos lapsesi saa long covidin tai vaurioita taudista loppuiäkseen?

Vierailija
25/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona jää uudeksi kausi-influenssaksi sekä siitä kehittyy uusi sähköallergia/CFS jonka syyksi kaikki lorvikatarri-oireet jatkossa selitetään.

Vierailija
26/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 12-vuotiaina lapsesi voivat jo itse päättää sen ottavatko rokotteen.

Vierailija
27/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sydän- ja verisuonitaudit tappaa joka viikko kymmeniä ihmisiä Suomessa, pitää lopettaa täysrasvaisten makkaroitten ja juustojen myynti koko Suomessa ja maailmassa. Voi myös tarttua jos joku tarjoaa niitä jossain. Ei pidä väheksyä! Elämä on arvokas, bunkkeriin.

Vierailija
28/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sydän- ja verisuonitaudit tappaa joka viikko kymmeniä ihmisiä Suomessa, pitää lopettaa täysrasvaisten makkaroitten ja juustojen myynti koko Suomessa ja maailmassa. Voi myös tarttua jos joku tarjoaa niitä jossain. Ei pidä väheksyä! Elämä on arvokas, bunkkeriin.

Enemmän maskeja päähän, lisää polkupyöräilyä ja sähköautoja, sekä sosiaalista etäisyyttä lihatiskiin että sydän ja verisuonitaudit katoaisivat Suomesta!

Vierailija
29/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi huonoa vaihtoehtoa: rokote tai taudin sairastaminen. Enemmän silti tällä erää huolettaa tauti ja sen jälkiseuraukset.

Vierailija
30/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullisena ja valistuneena ihmisenä olen myös sitä mieltä, että tästä lähtien aina ja kaikkialla kaiken aikaa kaikkien pitää käyttää sakon uhalla F3-maskia, koska vanhuus on vaarallinen tila ja kaikkien pitää suojella toisiaan (heitä). Hengityselimet piiloon kuten kondomit munien suojaksi. Paras rapa suojata on ehkäisy, vaarojen minimointi. Mainoslause voisi olla: oletko sinä se, joka et halua turvata oman vanhempasi eläkeikää? Tai omien lastesi?!

Vierailija
31/31 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimmät kriteerit, joita rajoitusten ja tilanteen suhteen tulisi Lehtosen mukaan arvioida, ovat kuolleisuus, työkyvyttömyys, long covid -tapaukset ja sairaalahoitoa vaativat tartunnat