Mikä auttais jatkuvaan makeanhimoon?
Kommentit (15)
Ei välitä siitä, kyllä se ohi menee.
Totaalilakko.... Muu ei mulla auttanut. Kun selviää kahdesta viikosta, niin ei haluakkaan enää sokeria!! Uskomatonta mutta totta. Noin olen päässyt eroon sokerikoukusta! Se tunne on mahtava! ( ja kun ekan kerran menee sortumaan suklaaseen tms niin helposti retkahtaa lisää... Sokeri on mulle kuin huume...ja niin on monelle muullekin :( )
Tuo lakko voisi toimiakin.
Jos et siihen pysty, niin korvaa karkit joillakin muilla naposteltavilla, esim. viinirypäleet, rusinat, muut kuivatut hedelmät, hedelmälastut, pähkinät, tuoreet marjat, hedelmät ja vihannekset, itsetehty terveellinen ja vähäsokerinen mehujäätelö, sorbetti ta yogurttijäädyke, terveellinen raakasuklaa (itsetehty), tms.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 05:28"]
Jos et siihen pysty, niin korvaa karkit joillakin muilla naposteltavilla, esim. viinirypäleet, rusinat, muut kuivatut hedelmät, hedelmälastut, pähkinät, tuoreet marjat, hedelmät ja vihannekset, itsetehty terveellinen ja vähäsokerinen mehujäätelö, sorbetti ta yogurttijäädyke, terveellinen raakasuklaa (itsetehty), tms.
[/quote]Näitä ei todellakaan kannata ottaa karkin korvikkeeksi: "viinirypäleet, rusinat, muut kuivatut hedelmät, hedelmälastut,", mutta muut oli jees.
Google auttaa! :)
http://www.keventajat.fi/hyvinvointi/ruoka/makeanhimo-vaivaa-mika-avuksi
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 05:28"]
[/quote]
Ei makeanhimo lähde makeaa syömällä.
13: Minulla makeanhimo lähtee makeaa syömällä. Sen jälkeen tekee taas mieli jotain suolaista (leikkeleet, juustot). :) Aikuisiällä tosin harvemmin iskee enää makeanhimoa. Karkkia, suklaata, jäätelöä ja limpparia tulee ostettua vain muutaman kerran vuodessa. Lapsena ja teininä himoitsin niitä, mutta aikuisiällä ei enää kiinnosta, sillä niitä pystyy nyt omalla rahalla ostamaan niin paljon kuin huvittaisi syödä. Enemmän arvostan esim. laadukasta, herkullista ruokaa - ravintolassa herkuttelua.
Mulla toimi vähähiilihydraattinen dietti, 2viikkoa olin etten syönyt mitään makeaa Ym. Nyt on karkit pysyny karkkipäivässä kerran viikossa
Syö kasviksia tai niin iso annos ruokaa ettei makeaa mieli tee.