Lapselle nimeksi REBEKKA/REBECCA?
Olen pohtinut tytöllemme nimeä ja törmäsin Rebekkaan. Tytön perhe on ateistinen, joten onko liian uskonnollinen nimi? Ja entä tuo kirjoitusasu? Mitä teille tulee Rebekasta mieleen?
Kommentit (41)
Jos tytön perhe on ateistinen niin mites sinun perheesi?
Pekaksi sitä tullaan sanomaan koulussa..tai Repeksi. En ainakaan antaisi tuollaista nimeä.
Mun mielestä kiva nimi. Rebekka, ei c:llä. Jotenkin sellainen "ei tästä maailmasta -nimi", mutta ei se uskonnolliseltakaan tunnu.
Kaunis nimi, olen tuntenut yhden Rebekan jota tosiaan sanottiin Repeksi, hauska lemppari :) Kaunis ja perinteinen heprealainen nimi. Voisin antaa omalle tyttärelleni nimeksi, k:llisena: Rebekka.
Fanaattisena Sinkkuelämää - fanina mulle tulee ensimmäisenä mieleen Charloten ja Treyn seksiterapia-istunnot jossa Charlotte nimesi toosansa Rebeckaksi :D (kirjoitusasusta en tosin ole 100% varma :))
Suosikkinimi, en vaan ole minäkään saanut päätettyä että koolla vai ceellä. Ehkä koolla kuitenkin. Mitä se nyt haittaa jos lempinimi on Repe tai Pekka?
Nätti nimi vahvoista konsonanteista huolimatta. Mulle tulee nimestä mielikuva nätistä tummasilmäisestä ja ruskeahiuksisesta tytöstä. Rebekka on mielestäni kivempi, koska on luontevampi kirjoitusasu Suomessa.
Kahdella cc:llä niin on tarpeeksi kansainvälinen. Rebecca on hyvä nimi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:43"]
Suosikkinimi, en vaan ole minäkään saanut päätettyä että koolla vai ceellä. Ehkä koolla kuitenkin. Mitä se nyt haittaa jos lempinimi on Repe tai Pekka?
[/quote]
Becky, Peggy on ne normaalit lempinimet mun tietääkseni.
Mun mielest Jenna on kyll parempi!!!!
Tulee mieleen Hitchcockin synkkä Rebecca-leffa 40-luvulta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:43"]
[/quote]
[/quote]
En usko, että noi englanninkieliset lempinimet on kuitenkaan kovin yleisesti käytössä suomalaisilla Rebekoilla ja Rebecoilla.
Liian hieno suomalaiselle duunarille!
Liian sivistynyt nimi suomalaiselle
Sama se millä kirjoitusasulla nimen annat, se lausutaan Suomessa kuitenkin RePekka. Maistele tuota ja totea, että joku nimi ehkä parempi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:43"]
[/quote]
[/quote] Mitkä normaalit? Ei suomessa ole vakiintuneita diminutiiveja nimistä, joten lempinimi voi olla mikä tahansa, joskus se muodostuu sukunimestäkin. Sitä paitsi Becca on ihan yleinen lempinimi Rebecalle anglosaksisissa maissa, niinpä moni hämmästeleekin sitä että Pekka on suomessa miehen nimi. Olen tavannut montakin Hannaleenaa, Hannastiinaa jne. joiden lempinimi on Hanski tai Hansu. Ihan kauheeta?
Amishityttönen, pitkät kiharat hiukset ja suuret hämmästyneet silmät. Ensimmäinen mielikuva.