Minkä ikäisenä huomasin ensimmäiset harmaat hiukset?
Huomasin järkytyksekseni ohimoillani muutamia hopeisia hiuksia, ikä 38 😬 En tajunnut että niitä voi tulla jo tässä iässä!
Kommentit (38)
Nypin aina mun poikaystävän yksittöiset harmaat hiukset, parasta viihdettä :D
N24
Olisinko ollut 23 v kun kampaaja kysyi saako nyppstä irti muutama harmaan hiuksen. 37-vuotiaana oli jo runsaasti harmaita ohimoilla. Nyt olen 44 ja harmaita on jo puoli päätä.
Appiukko on 76, eikä vielä yhtään harmaata. Olen kateellinen.
39v.
Saisi tulla enemmäkin, tykkään kovasti noista platinanvaaleista raidoista.
(Hiusten normiväri tumma ruskea).
Olen varmaan joku luonnon oikku. Ikää 71 eikä yhtään harmaata. 3tytärtä ja heillä on harmaita hiuksia. En ole koskaan värjännyt, kihartanut. Hyvin harvoin fönannut. Olisiko mitään tekemistä sillä että olen aina joka päivä syönyt mustikoita, puolukoita ja mustaviinimarjoja. Myös usein raakaa porkkanaa ja kalaruokia.
Jotain 50-vee.
Silloin alkoi ohimoilla olla yksittäisiä harmaita. Kampaaja vahvisti epäilykseni.
37 taisin olla. Olin ihan onnessani. Ensimmäinen valkoinen häpykarva pari vuotta myöhemmin oli toisaalta järkytys.
N41
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan joku luonnon oikku. Ikää 71 eikä yhtään harmaata. 3tytärtä ja heillä on harmaita hiuksia. En ole koskaan värjännyt, kihartanut. Hyvin harvoin fönannut. Olisiko mitään tekemistä sillä että olen aina joka päivä syönyt mustikoita, puolukoita ja mustaviinimarjoja. Myös usein raakaa porkkanaa ja kalaruokia.
Ruokavalio ei vaikuta. Geenit vaikuttaa.
Ei oo vielä näkynyt. N37.
Mieheltä 35 v löysin tänä vuonna ekat.
Olen 55-vuotias eikä minulla ole harmaita hiuksia. Olen tiiraillut ja tutkinut, etteikö tosiaan ole vielä. Minulla on "tummanvaaleat" hiukset, sellaiset maantienväriset, mutta näin kesäisin niissä on vaaleita ohuita raitoja. Mutta ei harmaita. En värjää hiuksia ollenkaan, lopetin sen 6-7 vuotta sitten. Ei minua haittaisi, jos tulisi harmaita, muttei haittaa vaikkei olekaan vielä. Kyllä sekin aika varmasti koittaa, ehkä ihan piankin.
Mulla oli n. 34-35 v iässä kovan stressin seurauksena. Nyt muutaman vuoden vanhempana niitä on vähän vähemmän mutta eivät lähteneet kokonaan vaikka elämäntilanne on tasaantunut.
33v ekat harmaat. Nyt on ikää 48v ja yhtäkkiä ilmaantunut oikein selvästi erottuva tupsukin ohimolle. Luulen, että pahasti liikatoiminnalle talvella mennyt kilppari aiheutti tämän äkillisen, voimakkaan harmaantumisen. Olen lukenut että kilpirauhassairaudet ennenaikaistavat harmaantumista.
30 vuotiaana huomasin ensimmäiset. Muutama kuukausi ennen oli kova stressi elämässä, pahempi kuin koskaan aikaisemmin. En tiedä, onko sillä jotain tekemistä asian kanssa.
Oikeasti ihmiset harmaantuvat aika aikaisin mutta ei sitä katukuvassa huomaa. Varmasti 80% naisistakin värjää alinomaa hiuksiaan. Siinä hämärtyy todellisuus.
28-vuotiaana otsalle alkoi ilmestyä harmaita. En värjää hiuksia (ollut jo 5 vuotta värjäämättä), eikä nuo oikein vielä erotu muiden hiusten seasta. Harmaat ei haittaa yhtään, vaikka näkyiskin enemmän.
N30
18 v löysin ensimmäisen. Kolmekymppisenä ohimot jo melko harmaat
Moni luulee, ettei ole harmaita, mutta eivät vaan näe eikä kampaaja niistä huomauttele, vaikka näkisikin. Itse olin värjäyttämässä tukkaani joskus 48-vuotiaana, ja kysyin kampaajalta näkyykö harmaata - sen verran näkyi, että ei vaikuttanut värjäykseen (ei tarvinnut harmaitapeittävää väriä siis olla) mutta en itse niistä mitään tiennyt. Vasta viisikymppisenä näin ensimmäisen peilistä, kun oli päälaella sojottamassa. Saa olla aika paljon harmaata, että se ns. näkyy.
Oho, oletpas vanhaksi elänyt tyhmä pissisteini, joka ei omaa vieläkään hyviä käytöstapoja :D