Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä huomasin ensimmäiset harmaat hiukset?

Vierailija
21.07.2021 |

Huomasin järkytyksekseni ohimoillani muutamia hopeisia hiuksia, ikä 38 😬 En tajunnut että niitä voi tulla jo tässä iässä!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpas nuorena harmaantuneita.

Minä huomasin ekat harmaat vahingossa seistessäni jossain loisteputkin valaistussa wc-tilassa 55-56 -vuotiaana. Nyt olen 64 v, ja harmaita on pikkuhiljaa tullut lisää. Yleisvaikutelma on kuitenkin edelleen se vaalea pähkinänruskea. Harmaat huomaa vasta, kun rupeaa syynäämään. 😁

Nyt on tullut erikoisuutena päälaelta törröttävät uudet, lyhyemmät karvat, jotka ovat järjestään valkoisia. Niitä välillä nypin muutaman, ihan siistimmän ulkoasun takia.

Äitinikin alkoi harmaantua vasta näillä kymmenillä. Hänellä oli tummanruskeat hiukset, joten niissä harmaat erottuivat paremmin.

Oho, oletpas vanhaksi elänyt tyhmä pissisteini, joka ei omaa vieläkään hyviä käytöstapoja :D

Vierailija
22/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nypin aina mun poikaystävän yksittöiset harmaat hiukset, parasta viihdettä :D

N24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko ollut 23 v kun kampaaja kysyi saako nyppstä irti muutama harmaan hiuksen. 37-vuotiaana oli jo runsaasti harmaita ohimoilla. Nyt olen 44 ja harmaita on jo puoli päätä.

Appiukko on 76, eikä vielä yhtään harmaata. Olen kateellinen.

Vierailija
24/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v.

Saisi tulla enemmäkin, tykkään kovasti noista platinanvaaleista raidoista.

(Hiusten normiväri tumma ruskea).

Vierailija
25/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan joku luonnon oikku. Ikää 71 eikä yhtään harmaata. 3tytärtä ja heillä on harmaita hiuksia. En ole koskaan värjännyt, kihartanut. Hyvin harvoin fönannut. Olisiko mitään tekemistä sillä että olen aina joka päivä syönyt mustikoita, puolukoita ja mustaviinimarjoja. Myös usein raakaa porkkanaa ja kalaruokia.

Vierailija
26/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 50-vee.

Silloin alkoi ohimoilla olla yksittäisiä harmaita. Kampaaja vahvisti epäilykseni.

Vierailija
27/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 taisin olla. Olin ihan onnessani. Ensimmäinen valkoinen häpykarva pari vuotta myöhemmin oli toisaalta järkytys.

N41

Vierailija
28/38 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan joku luonnon oikku. Ikää 71 eikä yhtään harmaata. 3tytärtä ja heillä on harmaita hiuksia. En ole koskaan värjännyt, kihartanut. Hyvin harvoin fönannut. Olisiko mitään tekemistä sillä että olen aina joka päivä syönyt mustikoita, puolukoita ja mustaviinimarjoja. Myös usein raakaa porkkanaa ja kalaruokia.

Ruokavalio ei vaikuta. Geenit vaikuttaa.

Vierailija
29/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vielä näkynyt. N37.

Mieheltä 35 v löysin tänä vuonna ekat.

Vierailija
30/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias eikä minulla ole harmaita hiuksia. Olen tiiraillut ja tutkinut, etteikö tosiaan ole vielä. Minulla on "tummanvaaleat" hiukset, sellaiset maantienväriset, mutta näin kesäisin niissä on vaaleita ohuita raitoja. Mutta ei harmaita. En värjää hiuksia ollenkaan, lopetin sen 6-7 vuotta sitten. Ei minua haittaisi, jos tulisi harmaita, muttei haittaa vaikkei olekaan vielä.  Kyllä sekin aika varmasti koittaa, ehkä ihan piankin. 

Vierailija
31/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli n. 34-35 v iässä kovan stressin seurauksena. Nyt muutaman vuoden vanhempana niitä on vähän vähemmän mutta eivät lähteneet kokonaan vaikka elämäntilanne on tasaantunut.

Vierailija
32/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v ekat harmaat. Nyt on ikää 48v ja yhtäkkiä ilmaantunut oikein selvästi erottuva tupsukin ohimolle. Luulen, että pahasti liikatoiminnalle talvella  mennyt kilppari aiheutti tämän äkillisen, voimakkaan harmaantumisen. Olen lukenut että kilpirauhassairaudet ennenaikaistavat harmaantumista.

Vierailija
33/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotiaana huomasin ensimmäiset. Muutama kuukausi ennen oli kova stressi elämässä, pahempi kuin koskaan aikaisemmin. En tiedä, onko sillä jotain tekemistä asian kanssa.

Vierailija
34/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihmiset harmaantuvat aika aikaisin mutta ei sitä katukuvassa huomaa. Varmasti 80% naisistakin värjää alinomaa hiuksiaan. Siinä hämärtyy todellisuus.

Vierailija
35/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-vuotiaana otsalle alkoi ilmestyä harmaita. En värjää hiuksia (ollut jo 5 vuotta värjäämättä), eikä nuo oikein vielä erotu muiden hiusten seasta. Harmaat ei haittaa yhtään, vaikka näkyiskin enemmän.

N30

Vierailija
36/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 eka haiven otsalle.

Vierailija
37/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 v löysin ensimmäisen. Kolmekymppisenä ohimot jo melko harmaat

Vierailija
38/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee, ettei ole harmaita, mutta eivät vaan näe eikä kampaaja niistä huomauttele, vaikka näkisikin. Itse olin värjäyttämässä tukkaani joskus 48-vuotiaana, ja kysyin kampaajalta näkyykö harmaata - sen verran näkyi, että ei vaikuttanut värjäykseen (ei tarvinnut harmaitapeittävää väriä siis olla) mutta en itse niistä mitään tiennyt. Vasta viisikymppisenä näin ensimmäisen peilistä, kun oli päälaella sojottamassa. Saa olla aika paljon harmaata, että se ns. näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi