Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellään kokemusta asioinnista lastenpsykiatrian poliklinikalla?

Vierailija
29.07.2014 |

Mahdollisesti sinne tulossa lähete, jännittää, pelottaa mutta samalla tulee helpotuksen huokaus, jos vihdoinkin apua voisi saada. Onko kellään kokemusta asiasta? Erään etelä-suomalaisen kaupungin poliklinikasta puhun, en vielä mainitse mikä, mutta jos sattuu niin, että joku muu saman mainitsee, niin sitten. Onko osaavia työntekijöitä, ottavatko tosissaan, kohtelevatko kauniisti? Onko näistä kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsellesi eikä sinulle? Itse olin nuorena lasten- ja nuorisopsykiatrian osastolla avohoidossa - toisin sanoen kävin juttelemassa psykologille siellä. Olin niin vanha, ettei vanhempiani ilman suostumustani kutsuttu mukaan hoitoon, enkä suostunut, kun en kokenut sille tarvetta. Tässä Etelä-Suomalaisessa yksikössä henkilökunta oli kuitenkin oikein ihanaa, osaavaa ja avuliasta, eivätkä syyllistäneet yhtään myöskään vanhempiani ongelmistani.

Tsemppiä! Avoimin mielin vaan eteenpäin ja valmiina ottamaan apua vastaan. Kuitenkin totta kai tuntosarvet pystyssä, että jos jotain epäkohtia alat huomaamaan, otat ne kunnioittavan ystävällisesti esille henkilökunnan kanssa. Pidät vaan keskusteluyhteyden avoimena (mutta jos kyseessä on lapsesi hoito, hyväksyt myös sen, että kaikkia lapsesi sanomisia siellä ei välttämättä sinulle kerrota, hänellä on oikeus myös yksityisyyteen terapiasuhteessa, riippuen ehkä tosin iästä)

Vierailija
2/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat yhteistyökumppaneitani. Työskentelen lastenpsyk. parissa, mutten polilla.

Täällä etelässä potilaita on paljon, koulun alettua tulee ruuhkaa. Todennäköisesti saatte joko jakson säännöllisiä käyntejä tai perhetyöhön ohjauksen. Jos tilanne äitynyt pahaksi, lähetteen osastojaksolle.

Ammattilaisia ovat, mutta lapset vaihtuvat tiuhaan ja alkutapaamiset ovat liukuhihnamaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, lapsi on vielä pieni, mutta toki yksityisyys on tärkeää mutta pääasia olisi, että voisi kertoa sen, mikä mielessä on. Helpotti kuulla mielipiteesi henkilökunnasta, kiitos. Ja lähete lapselle, ei mulle. Kaiken avun otan vastaan, lapselleni parasta mahdollista haluan, huoli on kova.

ap

Vierailija
4/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta olettaisi että  koska he ovat ammatti ihmisiä niin he osaavat käyttäytyä niinku ammattilainen tekee. 

Vierailija
5/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus om, että tuon sektorin työntekijöiden ammattitaito vaihtelee valtavasti. Toivottavasti pääsette osaavan henkilökunnan käsiin

Vierailija
6/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki, alkaako K:lla?

Vierailija
7/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemus Tampereen lastenpsykan polilta ja kokemus oli erinomainen. Väki oli asiantuntevaa ja asiallista, tutki lapsen huolella ja pitkään mutta lähti heti tutkimusten alussa jo siitä, että jo tutkimusten aikana voidaan lasta alkaa auttaa.  Oasivat keskustella lapsen kanssa vaikeidta asioista tätä ahdistamatta. Kaikki ongelmat otettiin tosissaan. Olivat lapsn ja perheen puolella. Lapsen saama hyöty oli suuri, vaikka varsinainen hoito siirtyi sitten diagnoosin jälkeen kelan maksamaan kuntoutukseen ja yksityiselle psykologiasemalle. 

Vierailija
8/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ala K:lla. Ehkä kerään vielä rohkeutta paikkakunnan kertomiseen.

ap

Vierailija
9/9 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko paikkakunnan nin joku voi kertoa kokemuksia, ei kukaan siitä sua tunnista.