Tyypit, jotka puhuvat päälle ja...
... sitten paasauksensa jälkeen sanovat "niin, olitko sä sanomassa jotakin?"
Olenko ainut, kenen mielestä tuo on jotenkin äärettömän ärsyttävää? Sen päälle puhumisen vielä kestän, sehän voi olla tahatonta ja usein onkin. Tuolla tavallahan henkilö vain myöntää, että huomasi puhuvansa toisen päälle ja jatkoi silti. Varsinkin jos ollaan isossa porukassa, niin heti tulee kamala paine sanoa jotakin fiksua, kun tämä toinen henkilö on kääntänyt kaikkien huomion toiseen ihmiseen. Ei siinä kehtaa sitten olla sanomatta mitään.
Kaikkein ärsyttävintä tuossa on se, että onhan tuo periaatteessa kohteliasta, joten hankala tuosta on toiselle sanoa tai suuttua.
Kommentit (6)
Miksi sinun pitkä tarinasi pitäisi kuunnella hiljaa loppuun? Ei se ole mitään luonnollista kommunikointia. Meidän kaveripiirissä kaikki puhuvat toistensa päälle ja isoon ääneen. En osaa kuvitella miltä tuntuisi olla porukassa, jossa hiljaa kuunnellaan toisten monologeja.
Suomalaiset on vähän yliherkkiä keskeyttämiselle ja päällepuhumiselle. Toista se on etelän maissa, siellä jumalauta otetaan se puheenvuoro. Se OTETAAN!!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:20"]
Olenko tosiaan ainut? ap
[/quote]
Et. Minä lakkaan puhumasta tuollaisten moukkien seurassa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:20"]
Olenko tosiaan ainut? ap
[/quote]
Luojan kiitos! Luulin olevani ihan ainut, joka ärsyyntyy tästä näennäisen "kohteliaasta" tavasta. Menen vielä useimmiten tuollaisessa tilanteessa ihan lukkoon, kun pitäisi äkkiä sanoa jotakin ja kaikki toljottavat. ap
Et. Minä lakkaan puhumasta tuollaisten moukkien seurassa.
[/quote]
On tuttu juttu. Olenpa päätynyt epäilemään sitä, että käytänkö äänihuuliani liian säästeliäästi tai että muistanko, mitä minun piti sanoa tuolle toiselle, jahka puheenvuoron saan - kuulemma useammalla päällepuhujalla on ollut pelko siitä, että unohtaa sen 'punaisen langan', mikäli ei nyt saata loppuun puheenvuoroaan...