Miksi käytätte ikivanhoja, rumia ja vinoja silmälaseja?
Näyttää olevan joku äitien vitsaus sellaiset "eioikeinminkäänmalliset", parhaat päivänsä nähneet, kulahtaneet silmälasit :P
Kunnolliset lasit piristää ilmettä paremmin, kuin mikään meikki tai muu kikkailu.
Kommentit (66)
Helppoa teillä, joilla riittää optikon näöntarkastus. Me silmäsairaat tarvitaan lääkärin näöntarkastus ja silmälasien lisäksi se maksaa. Ja ne kehykset on halvat, mutta mun linssit maksaa, ja kalliiksi tulee lääkärikäytni ja silmälasit.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:12"]
Ja nykyään silmälasit ei edes maksa juuri mitään.
[/quote]
ei niin, jos ottaa peruslinssit ja -kehykset. Mut monitehot heijastamattomina ja ohennettuina maksaa ihan hirveesti. Siihen vielä kivat merkkikehykset, niin hintaa onkin jo 600-800 euroa.
Ennen sai silmälasit vähentää verotuksessa!
Kävin muutama vuosi sitten leikkauttamassa silmäni, koska laskin että tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuin lasit. Viimeiset lasit maksoivat 800 €. Muutenkin kyllästyin olemaan aina rillit vinossa, huurussa tai vesitipoissa sateella.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:13"]
Kävin muutama vuosi sitten leikkauttamassa silmäni, koska laskin että tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuin lasit. Viimeiset lasit maksoivat 800 €. Muutenkin kyllästyin olemaan aina rillit vinossa, huurussa tai vesitipoissa sateella.
[/quote]
Parhaassa tapauksessa leikkauksen jälkeen on loppuikänsä silmät poikkeuksellisen valonarat eikä pääsekään eroon laseista, kun näkö heikkenee uudestaan. On näitä julkkisnaisia, jotka ovat kehuneet leikkauksellaan ja muutaman vuoden päästä on taas ollut rillit nenällä.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:12"]Ja nykyään silmälasit ei edes maksa juuri mitään.
[/quote]
Mä en saa mistään silmälaseja alle 500 euron, työttömälle se on iso raha.
joo, 2001 on lasit hankittu ja vielä pelittää. Piilarit kovassa käytössä. Koska rahaa ei ole
Silmälasit omilla voimakkuuksillani ja pakollisilla ohennetuilla linsseillä maksaa noin 400 euroa, siis tarjouskehyksillä. Eli käytän näitä vanhoja ja vinoja laseja niin kauan kuin näillä näen, koska tuollaisen rahasumman laittaminen laseihin veisi päivittäisen taloudenpidon todella tiukalle.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:22"]
[/quote]
Parhaassa tapauksessa leikkauksen jälkeen on loppuikänsä silmät poikkeuksellisen valonarat eikä pääsekään eroon laseista, kun näkö heikkenee uudestaan. On näitä julkkisnaisia, jotka ovat kehuneet leikkauksellaan ja muutaman vuoden päästä on taas ollut rillit nenällä.
[/quote]
10 vuotta aikaa leikkauksesta, ei valonarkuutta, ei hämäränäköön vaikutusta. Lääkäri sanoi, että joskus päälle viisikymppisenä voi saada taas lukulasit mutta ei välttämättä. Nekin on kuitenkin halvempia kuin nuo entiset eikä tarvitse aina käyttää. No, viisikymppisiinkin on vielä yli 10 vuotta, joten katsellaan sitä sitten.
[/quote]Olisikin ihanaa päästä laseista eroon, mutta esim. minulle sanottiin suoraan, että näin isoa likinäköä ja hajataittoa ei saada millään pois :(
Heti menisin kiljuen vaihdattamaan lasini, mutta kotiäitinä tuo raha on nyt aika tiukassa, ennenkuin PÄÄSEE töihin. Sitten kun on muutaman kuukauden painanut duunia, niin talous ehkä alkaa olla balanssissa ja siinä mallissa, että tohtii mietiä niitä silmälaseja.. jos ei tule muuta akuuttia sitä ennenn, hah!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:12"]
Ja nykyään silmälasit ei edes maksa juuri mitään.
[/quote]
En sanoisi yli tuhatta euroa (neljä vuotta sitten) "ei juuri mitään".
Terv -9.5 ja -7.5 sekä +1.5 ja +1.5 diopteria ja hajataittoisuuden korjaukset päälle.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:14"]
Kävin just tilaamassa uudet lasit ja aurinkolasit vahvuuksilla. Hinta 1100.
[/quote]
Ja kukaan ei ihaile että vautsi kun sinulla ovat merkkilaukun hintaiset silmälasit.
johan on taas yleistämistä!!! itse ostin äskettäin uudet lasit, peräti kolmet kun oli sellainen tarjous. vinossa kyllä voivat olla, taaperon jäljiltä..
Täällä näköjään kaikki muutkin sokeat paikalla kertomassa halvoista silmälaseista. Se on aika lailla sama vaikka tyrkyttäisivät ilmaisia sankoja niin kauan kuin suurin osa lasien hinnoista muodostuu linsseistä. Voihan sitä vaihtaa vaikka joka viikko jos parillakympillä lähtee merkkikehykset, mutta itsellänikin hinta huitelee siinä tonnin huikkeilla. Olisi kyllä mukavaa jos voisi vaikka verotuksessa vähentää tai jotain, kun ainakaan omasta elostani ei tule mitään ilman laseja.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 16:29"]
Useimmista ihmisistä on mukavaa näyttää omasta ja muidenkin mielestä miellyttävältä
[/quote]
Miten niin? AV on täynnä aloituksia, joissa moititaan (yleensä naisten) pukeutumista, hiuksia, meikkejä, vartalonmuotoa jne. ja niissä kaikissa väitetään, että suurin osa ihmisistä on rumia. Näin ollen väite, että "useimmat haluavat näyttää miellyttävältä" ei voi pitää paikkansa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:59"]
Olisi kyllä mukavaa jos voisi vaikka verotuksessa vähentää tai jotain, kun ainakaan omasta elostani ei tule mitään ilman laseja.
[/quote]
Minä en uskaltaisi ilman laseja edes lähteä kodistani ulos (kolmas ylin kerros, ei hissiä). Yölläkin viskaan lasit päähäni, kun käyn vessassa. En halua ottaa riskiä, että kompastuisin maton reunaan. Tai kokkaaminen ilman laseja (no, uuniluukkua avatessa lasit ovat aina poissa päästä, tietenkin), mitenkähän vaikeaa se olisi? En halua kokeilla.
51
Mä olen löytänyt luotto-optikon, mistä saan silmälasit (sis. kehykset ja ohennetut linssit heijastamattomuuskäsittelyllä) hintaan 10-50 euroa. :) Mulla aika vahvat miinuslinssit ja paha hajataitto. No, noilla hinnoilla olen ostanut jo paritkymmenet lasit!
Käyttekö jossain Instrumentariumissa vai missä on noin kallista?
Täällä myös yksi puolisokea, joka mielellään ostaisi silmälaseja useammin, mutta kun se hinta! Ei ne pokat nyt kalliita ole, mutta ne linssit. Minulla on noin -9 lasit, ja sen lisäksi paha hajataitto, joten viimeksi pelkät linssit maksoivat yli 500 euroa kappale. Niihin on pakko ottaa kaikki mahdolliset ohennukset, jotta mahtuisivat edes jotenkin sankoihin. Lisäksi lasien on oltava melko pienet, sillä näissä näkyisissä isoissa laseissa linssin ulkoreuna olisi ohennettunakin yli sentin paksuinen. Ei muutenkaan ole mitenkään hehkeä olo, kun silmät näyttävät lasien takaa sellaisilta pieniltä rusinoilta.
Ap, jos maksat minulle uudet lasit, niin hankin sellaiset heti :)