Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni vihaa isääni, mitä tehdä?

Vierailija
05.09.2014 |

Heillä on ollut vuosia sitten erimielisyyttä (isäni oli oikeasti paskamainen enkä häntä puolusta, itse olen antanut anteeksi mutta mieheni ei). Nyt mieheni ei suostu enää osallistumaan mihinkään perhejuhlaan tai mihinkään missä isäni on. Sitten suku ihmettelee että missä mieheni on ja minä joudun tosi ikävään välikäteen. Kukaan muu ei tiedä todellista syytä.

Mitä ihmettä voin tehdä?! Miehen kanssa ollaan tästä puhuttu vaikka kuinka paljon mutta hän ei jousta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

asenna ask toolbar

Vierailija
2/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlissa voit sanoa niin kuin asia on, että miehesi ei tule toimeen isäsi kanssa ja siksi ei ole paikalla. Sinun ei tarvitse valehdella ja salata asiaa koska se ei ole sinun häpeäsi. Kun alat valehdella ja keksiä tekosyitä, saat keksiä niitä koko lopun ikääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kolmosta. Selittely ja salailu on ihan hemmetin rasittavaa. 

Ja tuleepahan siitä kiinnostavaa säpinää ja puheenaihetta tylsiin sukujuhliin! Ei avoimuus ole pahasta. Turhaan yritetään piilotella näitä mitättömiä pikku salaisuuksia.

Vierailija
4/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi päättää miehesi puolesta, että nyt meidän on aika antaa anteeksi. Et ole lojaali miehellesi. Jos sinulla on joku hyvä syy puolellasi, sinun asiasi on selittää se niin, että mieskin sen ymmärtää. Mutta koska pelkäät suvun mielipidettä, luultavasti myös astut miehesi varpaille. Kukaan ei ole onnellinen, jos oma rakas puoliso pitää tärkeämpänä suvun kuin puolison tunteita. Ja vielä niin paljon tärkeämpänä, että on valmis mitätöimään ne. Koska olet valmis mitätöimään omasi, odotat sitä myös rakastamaltasi ihmiseltä. Älä tee niin. Voi olla, että mies ei niinkään ole nyt järkyttynyt edes isäsi toiminnastasi kuin sinun.

Vierailija
5/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsi pakottaa tulemaan toimeen keskenään. Parempi mieli miehelläsikin kun ei tarvi väkisin katsella ihmisiä joista ei pidä. Toki jos haluat pitää kulissit pystyssä niin kiireet töissä ja työmatkailu on aina seurapiireissä hyväksyttäviä "kiireitä".

Vierailija
6/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:31"]

Et sinä voi päättää miehesi puolesta, että nyt meidän on aika antaa anteeksi. Et ole lojaali miehellesi. Jos sinulla on joku hyvä syy puolellasi, sinun asiasi on selittää se niin, että mieskin sen ymmärtää. Mutta koska pelkäät suvun mielipidettä, luultavasti myös astut miehesi varpaille. Kukaan ei ole onnellinen, jos oma rakas puoliso pitää tärkeämpänä suvun kuin puolison tunteita. Ja vielä niin paljon tärkeämpänä, että on valmis mitätöimään ne. Koska olet valmis mitätöimään omasi, odotat sitä myös rakastamaltasi ihmiseltä. Älä tee niin. Voi olla, että mies ei niinkään ole nyt järkyttynyt edes isäsi toiminnastasi kuin sinun.

[/quote]

Tää on niin totta.

Vierailija
7/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäsi pahoitellut tuota vanhaa juttua tai pyytänyt anteeksi? Sekin voisi auttaa. Minusta miehesi pitäisi kyllä hyväksyä anteeksipyyntö, jos se on vilpittömästi esitetty.

Jos isäsi ei ole pyytänyt anteeksi, voisi sen tehdä edes sinun vuoksesi, koska olet tässä tilanteessa se syytön kärsijä.

Tsemppiä, suku on pahin, been there, done that...

Vierailija
8/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa mitä heidän välillään tapahtui?

Vierailija
9/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:25"]

Sukujuhlissa voit sanoa niin kuin asia on, että miehesi ei tule toimeen isäsi kanssa ja siksi ei ole paikalla. Sinun ei tarvitse valehdella ja salata asiaa koska se ei ole sinun häpeäsi. Kun alat valehdella ja keksiä tekosyitä, saat keksiä niitä koko lopun ikääsi.

[/quote]

Tai sitten sanot, että sinä et tähän asiaan sekaannu ja käsket kysyjien kysyä itse asiaa mieheltäsi. Saa sitten mies ihan itse selittää asian jos joku siitä häneltä kysyy.

Mutta pääasia, että sinä et valehtele ja salaile asiaa ja "suojele" miestäsi valehtelemalla asiasta muille.

Vierailija
10/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että pitäisi kertoa totuus, mutta jos niin teen menee minun välit isääni. En jaksa selittää enempää mutta tiedän tämän.

Ap

Vierailija
11/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:35"]Onko isäsi pahoitellut tuota vanhaa juttua tai pyytänyt anteeksi? Sekin voisi auttaa. Minusta miehesi pitäisi kyllä hyväksyä anteeksipyyntö, jos se on vilpittömästi esitetty.

Jos isäsi ei ole pyytänyt anteeksi, voisi sen tehdä edes sinun vuoksesi, koska olet tässä tilanteessa se syytön kärsijä.

Tsemppiä, suku on pahin, been there, done that...
[/quote]

On pahoittelut, mieheni vain on jäärä eikä anna anteeksi. En minäkään antaisi jos appeni tekisi saman minulle. En kuitenkaan tässä selitä enempää.

Ap

Vierailija
12/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:37"]

Tiedän että pitäisi kertoa totuus, mutta jos niin teen menee minun välit isääni. En jaksa selittää enempää mutta tiedän tämän. Ap

[/quote]

Menisivätkö välit vaikka sanoisit vain sen, että nuo kaksi eivät tule toimeen keskenään, syytä voitte kysyä osapuolilta itseltään?

Vierailija
13/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että pitäisi kertoa totuus, mutta jos niin teen menee minun välit isääni. En jaksa selittää enempää mutta tiedän tämän. Ap

[/quote]

Ei sinun tarvitse yksityiskohtiin mennä, riittää, että sanot tuon ettei miehesi tule toimeen isäsi kanssa tai että sinä et sekaannu asiaan, kysykää mieheltäni. Ei sen enempää tarvitse kellekään sanoa. Isäsi on todella herkkähipiäinen isä jos tuollaisesta pillastuu. Sinuna antaisin pillastua koska ei todellakaan ole sinun hommaasi valehdella ja keksiä tekosyitä. 

Vierailija
14/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

no jos isäpappas on noin m*lkku, niin ehkä miehelläsi on ihan hyvät syyt vihata sitä!

Vierailija
15/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No jos et kykene sanomaan noita ehdotttuja asioita ja haluat jatkaa valehtelua miellyttääksesi isääsi, niin mitä tässä enää keskustellaan kun muita vaihtoehtoja ei ole. Vaihtoehtosi on: a) jatkaa valehtelua, b) sanoa niin kuin sinulle on tässä triidissä jo useampaan otteeseen ehdotettu. 

Vierailija
16/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi miehesi pitaisi antaa anteeksi jos isasikaan ei niin ole tehnyt?

Vierailija
17/17 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:47"]

[/quote]

Miksi miehesi pitaisi antaa anteeksi jos isasikaan ei niin ole tehnyt?

[/quote]

Niinpä. Jos ap haluaa nöyristellä ja valehdella ettei isi vaan suutu niin ap tehköön niin mutta miestään hän ei voi pakottaa antamaan anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi