Lue keskustelun säännöt.
Aralle ja hennolle 7v tytölle harrastukseksi ratsastaminen?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:47"]
Mikähän tässä nyt lopultalkin on ongelma? Onko lapsi aluaan halunnut ratsastamaan vai äitikö sinne halusi? Tuli mieleen curling-mamma. Entä jos tyttö saisi ihan itse sanoa, mitä haluaa. Tuntuu, ettei halua pahoittaa äidin mieltä ja haluaa siksi jatkaa ratsastusta. Voisin kuvitella pikemminkin tytön esim. kavataidekerhoon.
[/quote]
Just...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:25"]
Tyttö on nyt käynyt pari kertaa ratsastamassa ja haluaa itse jatkaa, mutta ei ole kuitenkaan itsenäisesti saanut sitä ponia ohjattua mihinkään suuntaan. Poni vaan pysähtyy eikä tee mitään. Mietin, että tarviiko se ronskimpia otteita, mutta mun tyttö on niin kovin arka ja pikkuinen.
Ap
[/quote]
Ei ole kyllä siitä kiinni, tai siis voi olla että tyttösi käyttää voimaa liian vähän nyt mutta ei kukaan terve 7-vuotias ole niin hento ettei pystyisi tarpeeksi voimaa käyttämään. Tarvii vaan tottumusta ja harjoittelua. Rohkaiskaa tyttöä, älkääkä vain kertoko epäilyksiänne liiasta hentoudesta hänelle. Itsekin aloitin ratsastuksen tuossa iässä ja olin luokan pikkuisin rääpäletyttö. Hyvin se onnistui, tosin itselläni alkuvaikeutena oli arkuus eli pelkäsin ravaamista ja laukkaamista, kesti pitkään että uskaltauduin niihin. Ohjaajan taluttamana mentiin 3 kertaa pidempään kuin muut.