Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on keskenmeno mutten pääse hoitoon

Vierailija
29.07.2014 |

Ystävällisesti tiedustan, onko monikin teistä onnistunut selväpäisenä odottamaan kolme viikkoa vuotojen ja kipujen alkamisen jälkeen, sitten käynyt ostamassa raskaustestin ja sillä tavoin todennut keskenmenon? Tämä on ohjeistus HUSissa. Akuutti, melko runsas vuoto raskausviikolla 8 ei kuulemma edellytä jatkotoimenpiteitä tai tutkimuksia. Oon varmaan aika outo ja kermaperse mutta musta tuntuu kohtuuttomalta jäädä odottelemaan tässä tilanteessa ilman tietoisuutta tilanteesta. Yksityisellekö pitää mennä nykyään kaikki akuutitkin asiat hoidattamaan?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani ap puolestasi. 

Maksatte veroja Suomeen ja pitää sitten odotella kotona että jos vaikka tulisi kovat kivut kun kohtu tulehtui.

Olen muuttanut aikaa sitten ulkomaille ja täällä ei kyllä tuollainen puoskarointi tulisi kyseeseen.

Vierailija
42/51 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt kaikki viestit enkä ihmettele enää minkä vuoksi suomalaiset on yleisesti ottaen aika k-päitä. Ei minkäänlaista myötätuntua. Nähtävästi vielä toiset naiset ja äidit asialla.

Lähtekääpä sieltä jonnekin muualle vähäksi ainaa ja huomaatte kuinka kylmä ja vihamielinen maa se on. Ja päälle sosialistimeininki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 00:37"]

Johan olisi naiset kuolleet kaikki ennenaikaan jos joka keskenmeno olisi ollut sairaalahoitoa vaativa. Keskenmenot ovat niin tavallisia, että sellaiseen törmää miltei jokainen useamman kerran raskaana ollut nainen. Eikä sitä tosiaan voi hoitaa millään, vasta h.22 jälkeen aletaan harkitsemaan vosiko jotain tehdä raskausden jatkamiseksi.

[/quote]

siis kyllähän niitä naisia ennen kuolikin tosi paljon ennen keskenmenoihin ja synnytyksiinkin. he eivät vain ole enää keskuudessamme kertomassa kokemuksistaan.

Vierailija
44/51 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
45/51 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/51 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa ainakin tutkivat raskauden aikaiset vuodot ja kivut huolella. Neuvolalääkäriin pääsee aina yleensä viikon sisään ja esim. Vuoto ja kipu tilanteissa voi mennä päivystykseen tyksiin ja laittavat siitä naistentaudeille/gynelle suoraan ultraan. Itse olen viime metreillä raskaana ja kärsinyt alamahakivuista ja heti on ultrattu seuraavana päivänä jne. Tiedän myös keskenmenotapauksia ja tyksissä hoidettu niin, että ottavat heti ultraan, että nähdään onko kyseessä keskenmeno ja sen mukaan toimitaan. Aika kummalta kuulostaa toi hussin touhu.

Vierailija
47/51 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika syvältä täällä moni kommentti, ei voi muuta sanoa!

Ymmärrän sinua, ap, tosi hyvin! Ei voi kärvistellä kotona kolmea viikkoa ja miettiä, onkohan tämä nyt keskenmeno vai ei. Yksi ultraus ei voi olla niin kallis, etteikö sitä voisi tehdä kaikissa vuototapauksissa, joissa nainen itse haluaa asian tarkistettavan.

Itse olen aina halunnut päästä ultraan. Kahdesti lääkäri laittanutkin lähetteen oma-aloitteisesti, kerran piti vaatia kunnolla. Ei mun pää ainakaan kestä sellaista epätietoisuutta! Onnea teille, joilla kestää, mutta älkää vaatiko sitä kaikilta.

Vierailija
48/51 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan päässyt mihinkään hoitoon keskenmenon yhteydessä tyksissä. Käskettiin vaan odotella tulehdusoireita. Loppuraskauden vuodot kai tutkitaan kaikkialla herkemmin.

On totta, että lasta ei voi pelastaa ja keskenmenoon ei siinä mielessä ole hoitoa. Keskenmeno on kuitenkin hurjan rankka kokemus ja "äiti" tarvitsisi ehdottomasti hoitoa. On kurja, ettei tähän löydy resursseja. Ne, jotka kirjoittavat tänne ylimielisesti pään silittelystä tai resurssien hukkaamisesta eivät ole joko kokeneet keskenmenoa tai ovat jo unohtaneet sen valtavan surun, mikä siihen liittyy. Jaksamista ap:lle ja kaikille muillekin keskenmenon kokeneille!

Vierailija
49/51 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:56"]Turussa ainakin tutkivat raskauden aikaiset vuodot ja kivut huolella. Neuvolalääkäriin pääsee aina yleensä viikon sisään ja esim. Vuoto ja kipu tilanteissa voi mennä päivystykseen tyksiin ja laittavat siitä naistentaudeille/gynelle suoraan ultraan. Itse olen viime metreillä raskaana ja kärsinyt alamahakivuista ja heti on ultrattu seuraavana päivänä jne. Tiedän myös keskenmenotapauksia ja tyksissä hoidettu niin, että ottavat heti ultraan, että nähdään onko kyseessä keskenmeno ja sen mukaan toimitaan. Aika kummalta kuulostaa toi hussin touhu.

[/quote]

Kyllähän viimeisillään raskaana olevaa ultrataan ja tutkitaan helpommin kuin ihan alkuraskaudessa olevaa. Myöhemmin vauva voidaan todennäköisemmin pelastaa, jos on hätä. Alkuvaiheessa ei vain valitettavasti voi mitään tehdä, vaikka se pahalta tuntuukin, km tulee jos on tullakseen.

Vierailija
50/51 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hoitoa mielestäsi tarvitset? Noin varhaisessa vaiheessa oleva km niin nehän on vaan runsaammat menkat. Alkio ja istukka ovat niin pieniä, että tuskin tarkemmin tutkimatta niitä erotat. Sairaalahoitoa voi tarvita myöhemmällä km 12>

Vierailija
51/51 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota surun hoitoa ei voisi tarjota keskenmenon kokeneen lähipiiri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi