Sukututkimus kiinnostaa, mutta...
...miten ihmeessä jatkan sitä?
Latasin koneelleni MyHeritage-ohjelman ilmaisen version ja sen henkilömäärä alkaa olla täynnä (max. 250h). Pitäisi päivittää maksulliseen versioon mutten tiedä uskallanko. Siinä mietityttää muutama asia...
Se maksetaan vuosittain mutten halua antaa mitään korttitietojani ettei vain siitä tule "suoraveloitusta". Ja entä jos vuoden päästä haluankin lopettaa tilauksen niin häviävätkö kaikki tietoni / koko sukupuuni taivaan tuuliin? Mitä jää jäljelle lisenssin maksamisen päättymisen jälkeen?
Tuollaisten ulkomaisten ohjelmien sopimukset voivat olla täynnä "pikkupränttiä" joka pitäisi kai osata löytää jostain ja ymmärtääkin oikein.
Muuten tuo ohjelma tuntuu hyvältä ja voisin maksaakin siitä mutta olen kyllästynyt kaikkiin "kestotilauskauppiaisiin" joista ei pääse irti.
Kommentit (2)
Itse olen tehnyt "sukututkimusta" ihan vain wordilla, mutta aiheesta on ihan hyviä keskustelupalstoja netissä. Joten googlaa vähän ja käy vaikka kysymässä noilta palstoilta kokemuksia ja suosituksia.
Ja eihän mikään tieto häviä jos tulostat sen paperille tai tallennat omalle koneellesi sähköisenä.
Siinäpä se. Siksi päädyin Sukujutut-ohjelmaan. Helppokäyttöinen, tietoja helppo printafa ja jakaa. Suosittelen.