Kuoleeko hoikat täysin terveinä?
Ihmetyttää tämä ylipainoisia kohtaan syydetty sairausriskisyyttely. Ei jokaisella ylipainoisella ole kolmea eri perussairautta. Ei edes sitä yhtä.
Kommentit (45)
Mulla on astma, reuma ja verenpainetauti.
Olen hoikka.
Hoikka ja normaalipainoinen elää aktiivisen elämän jossa oman kehon kanssa on hyvä elää, tehdä töitä, harrastaa, urheilla, harrastaa seksiä jne ilman että lölleröt on tiellä ja pistää puuskuttamaan ja hikoilemaan. Vaatteet näyttää paremmilta jne. Lisäksi hoikkana pysyminen toimii supertehokkaana keinona pysyä kauemmin terveenä.
Kyllä. Hoikat eivät sairasta koskaan. Hoikilla ei myöskään ole mitään muita ongelmia. Hoikat ovat täydellisiä, rikkaita ja virheettömän kauniita.
Eihän ylipaino mitään sairauksia aiheuta. Syöty ruoka sairastuttaa. Laihakin voi syödä itsensä sairaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ylipaino mitään sairauksia aiheuta. Syöty ruoka sairastuttaa. Laihakin voi syödä itsensä sairaaksi.
Tarkasta tietosi! Ylipaino altistaa todella monille perussairauksille.
"Laiha läski" voi olla, eli on hoikka mutta lihasmassaa vähän ja rasvaa suhteessa paljon. Sellaisille tulee tyypin 2 diabetes helposti. Jos syö paljon ja pitkän aikaa kaikenmaailman luontaistuotekaupan pillereitä ja litkuja, saattaa saada niiden epämääräisistä aineosista syövän vatsaan tai virtsarakkoon tai munuaisiin. Tai maksaan. Aivohalvaus on myös yksi hoikkien kuolinsyy.
Laihaläskiys ei ole lähellekään niin paha kuin lihavuus.
Sairauksia tulee hoikillekin, mutta kyllä normaalipainoisen, urheilullisen ihmisen toimintakyky nyt vaan on parempi kuin lihavan tai ylilaihan. Jaksaa touhuta, on energiaa muuhunkin kuin välttämättömään, pystyy liikkumaan ketterämmin... Vanhana kyse on ihan siitä, pääseekö itse ylös sängystä. Jos ei jalat kanna, vaikea pärjätä kotona, vaikka pää pelaisikin. Kuka haluaa laitoshoitoon. Sitä paitsi verenpaine, kolesteroli, korkeat sokerit altistavat myös dementialle. Siitäkin on kyse.
Pientä ylipainoa vaarallisempaa on esimerkiksi tupakointi ja alkoholinkäyttö.
Älä huoli. Olen aina ollut tosi hoikka. Urheilen. Ja syön terveellisesti. En tupakoi enää. Enkä käytä alkoholia juuri koskaan. Minulla on paljon allergioita, suolistosairaus ja hitonmoisia nivelkipuja. Moni, kun kuulee noi, niin sanoo: ei uskoisi, koska näytät niin hyvinvoivalta. Meilläkin on omat murheemme.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Hoikat eivät sairasta koskaan. Hoikilla ei myöskään ole mitään muita ongelmia. Hoikat ovat täydellisiä, rikkaita ja virheettömän kauniita.
Pää ei kestä kun ei syö kunnolla tulee pöpi ennen aikojaan.
Olen laiha ja minulla on krooninen sairaus, johon voi liittyä monia liitännäisvaivoja kuten sydän- ja verisuonisairauksia. Sairastuin, vaikka elämäntapani ovat hyvät. Sairauteni etenemistä voi hidastaa elämäntavoilla. On myös tärkeää, että verenpaine, kolesteroli ja sokerit pysyvät hallinnassa. Tilanteeni olisi paljon huonompi, jos olisin ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Sairauksia tulee hoikillekin, mutta kyllä normaalipainoisen, urheilullisen ihmisen toimintakyky nyt vaan on parempi kuin lihavan tai ylilaihan. Jaksaa touhuta, on energiaa muuhunkin kuin välttämättömään, pystyy liikkumaan ketterämmin... Vanhana kyse on ihan siitä, pääseekö itse ylös sängystä. Jos ei jalat kanna, vaikea pärjätä kotona, vaikka pää pelaisikin. Kuka haluaa laitoshoitoon. Sitä paitsi verenpaine, kolesteroli, korkeat sokerit altistavat myös dementialle. Siitäkin on kyse.
Otan vain tähän tummentamaani kohtaan kantaa. Hoikka ystäväni oli tulossa kylään luokseni eikä minulla ollut autoa eikä joukkoliikennevälineet kulkeneet kylää pidemmälle. Kysyin etukäteen jaksaako kävellä puolitoista kilometriä, koska olisin varautunut taksilla, jos ei kykene. Kovasti vakuutti kykenevänsä ja tekevänsä sitä kaiken aikaa. Tuumasta toimeen; hain kävellen ystäväni bussiasemalta ja matka jalkaisin kohti päämäärää alkoi. Sen matkan aikana kuuntelin yli viisi kertaa kuinka ystäväni kyseli milloin olemme perillä ja joko pian olemme. Kyllä se kunto on hyvin paljolti myös kiinni siitä kuinka itse lihaksistamme huolta pidämme: oli ketteryys kaukana tuosta matkasta.
Olen hoikka, mutta minulla on huono fyysinen kunto ja ei maailman terveellisimmät elämäntavat. En usko että terveenä kuolen.
Hoikka anorektikko, hoikka narkkari, tupakalla hoikkana...?
Olen hoikka ja terve. Jos tänään kuolisin, vaikkapa nyt onnettomuudessa, kuolisin terveenä. Jos sairastuisin vakavasti, minä en voisi yrittää parantaa sitä elintapamuutoksilla. Elintavoissani ei kertakaikkiaan ole mitään parannettavaa. Mutta sairastua voin silti, ja jokainen meistä kuolee. En tajua aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Hoikka ja normaalipainoinen elää aktiivisen elämän jossa oman kehon kanssa on hyvä elää, tehdä töitä, harrastaa, urheilla, harrastaa seksiä jne ilman että lölleröt on tiellä ja pistää puuskuttamaan ja hikoilemaan. Vaatteet näyttää paremmilta jne. Lisäksi hoikkana pysyminen toimii supertehokkaana keinona pysyä kauemmin terveenä.
Hoikkakin saattaa syödä todella ravintoköyhästi ja aiheuttaa itselleen elintapasairauksia.
Ei tietenkään, voihan niilläkin olla vaikka syöpä