Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB kirppisläiset, posti kusettaa koko ajan. Kenen vastuulla valittaa?

Vierailija
28.07.2014 |

Olen törmännyt nyt KOLME peräkkäistä kertaa siihen, että olen lähettänyt vaatteen, punninnut ja ottanut mitat ja lähettänyt ostajalla. Joka kerta ostaja on joutunut hakemaan postista lisämaksua vastaan. Olen valittanut postiin ja saanut postimerkkejä väärin perittyjä maksuja vastaan. 

JA taas! yksi toppi kirjekuoressa! paino 100 g ja ostaja on joutunut hakemaan sen postista, maksikirjeenä. Vaikka ei ollet todellakaan sen kokoinen vaan ihan kirjeen standardit täyttävä. Ja ostaja valittaa minulle. Eikä ole tajunnut postissa itse valittaa... Kenen vastuulla on jatkuvasti selvitellä asiaa? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen kirjeen pitää olla puristamatta alle 3 cm paksu. Ei riitä, että menee tunkemalla 3 cm aukosta. Tietysti kirjeen lunastajan pitää pyytää virkailijaa osoittamaan lisämaksun peruste.

Vierailija
2/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan käydä postissa postittamassa, niin ei tule ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vastuulla joka kirjeen postista hakee. Kysyköön heti miksi pyydetään lisämaksua.

Vierailija
4/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:31"]

[/quote]

Minä olen tehnyt noin: lähetys lähtee kirjeenä, paino 98 g ja postimerkin sijaan leimaus. Ja kas, vastaanottaja ilmoittaa, että eipä riittänyt postimaksu, on maksikirje. Lisääkö ne kirjeisiin jotain turvottavaa?

Vierailija
5/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellalta on rahat loppu :)

Vierailija
6/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene postiin ja lähetä se sillaln että virkailijan nenän edessä laitat sen mitasta läpi.

Vierailija
7/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:37"]

[/quote]

Minä olen tehnyt noin: lähetys lähtee kirjeenä, paino 98 g ja postimerkin sijaan leimaus. Ja kas, vastaanottaja ilmoittaa, että eipä riittänyt postimaksu, on maksikirje. Lisääkö ne kirjeisiin jotain turvottavaa?

[/quote]

Missään nimessä ei pitäisi mennä noin. Jos kirje on postin kautta lähetetty, postitäti/setä tarkistanut millä merkeillä menee, niin silloin se ei vaan voi toisessa päässä muuttua maksikirjeeksi. Postissahan ne länttää niihin ne omat merkit, eli selviää kyllä vastaanottajallekin, että postissa lähetetty, ei postilaatikon kautta.

Vierailija
8/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota videokuvaa kun laitat mitasta läpi. On se nyt perkele.

Muutenkin boikotoin postia niin paljon kuin voin.

Vierailija
9/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää!

Vierailija
10/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolme kertaa lähettänyt kuvat ja mitat kirjeestä ja aina saanut rahat takaisin, mutta en aina jaksa tapella. Viimeksi kirjeen kokoinen ja painoinen, mutta Keminmaan posti veloitti hakijalta postipaketin hinnan..... Ja kirjeessä oli kaksi t - paitaa... Ei edes maksikirjeenä vaan POSTIPAKETTI joka maksaa 10 e. Sain rahat takaisin, mutta silti aina pitää valittaa... 

Nyt oli kirjeessä yksi toppi ja lähetin kirjeenä ja silti piti vastaanottajan maksaa lisää 2.90 e. Ei jumalauta, en jaksa enää. Tämä on niin JÄRJESTÄLMISTÄ KUSETUSTA postilta

kumman vastuulla on, lähettäjän vai vastaanottajan?

Vierailija
11/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:42"]Olen kolme kertaa lähettänyt kuvat ja mitat kirjeestä ja aina saanut rahat takaisin, mutta en aina jaksa tapella. Viimeksi kirjeen kokoinen ja painoinen, mutta Keminmaan posti veloitti hakijalta postipaketin hinnan..... Ja kirjeessä oli kaksi t - paitaa... Ei edes maksikirjeenä vaan POSTIPAKETTI joka maksaa 10 e. Sain rahat takaisin, mutta silti aina pitää valittaa... 

Nyt oli kirjeessä yksi toppi ja lähetin kirjeenä ja silti piti vastaanottajan maksaa lisää 2.90 e. Ei jumalauta, en jaksa enää. Tämä on niin JÄRJESTÄLMISTÄ KUSETUSTA postilta

kumman vastuulla on, lähettäjän vai vastaanottajan?

[/quote]

Postin.

Vierailija
12/19 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb kirppiksen lähettäjät ja vastaanottajat ovat yleensä teinejä, jotka eivät tiedä oikeuksiaan. Jos lähettäjä on mitannut ja punninnut paketin ja se on standardin mukainen ja vastaanottaja suostuu maksamaan lisämaksun ilman valitusta ja yrittää vaatia maksua lähettäjältä niin kumpi on väärässä?

Vierailija
13/19 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti posti harjoittaa järjestelmällistä KUSETUSTA, koska minullekin on käynyt näin kolme kertaa peräkkäin. Lähetän postissa t-paidan, kirjekuoressa, paino alle 200 g ja joka kert vastaanottaja joutuu hakemaan sen postista maksikirjeenä.... Miten yksi t- paita voi muuttua matkalla yli 3 cm paksuiseksi?

aina olen saanut rahat takaisin, mutta mielestäni on vastaanottajan vastuulla valittaa asiasta, vaatia punnitusta ja mittausta. Mutta kun ei osaa hoitaa asiaa niin minä lähettäjänä olen joutunut aina valittamaan

Vierailija
14/19 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:37"]

[/quote]

[/quote]

ne kusettaa sellaista joka ei tiedä oikeuksiaan.... Mulla on kuvat ja itellan vastaukset, kohta menee jakoon Facebookiin, jos se auttaisi

Vierailija
15/19 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keminmaan posti teki 2 cm paksuisista kirjeestä postipaketin.... M. Viitala oli virkailijan nimi. Lähettäjä oli 12 vuotias joka ei osannut sanoa vastaan

Vierailija
16/19 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan. Tavallinen kirje muuttuu maksikirjeeksi ja vastaanottaja joutuu maksamaan lisää - jos ei tajua vaatia mittausta ja punnitusta...

Vierailija
17/19 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on myöhästellyt koko kesän. Liikaa vaadittu, että saa paketit päivässä perille. Postille on normaalia, että keskiviikkona lähetetyt paketit ovat maanantaina perillä.

Vierailija
18/19 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että ap vaihtaa postikonttoria, koska tuo nykyinen ei ilmeisesti osaa lähettää noita paketteja oikein. Todennäköisemmin se vika on noin, kuin että kaikki vastaanottavat postit ovat ammattitaidottomia. Tai sitten ap valittaa sinne lähetyspostiinsa. 

Vierailija
19/19 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä pakettien lähettäjänä ja vastaanottajana, joten postin vaihto ei auta. Ja viimeisintä toppi en edes vienyt postiin vaan lähetin itse. Ja tiedän tasan tarkkaan mitat, jotka tavallinen kirje vaatii. Yksi toppi ei voi olla yli 3 cm paksu joka on siis maksikirjeenä raja.

ja tyhmä vastaanottaja suostui maksamaan hinnan ja nyt valittaa että lähetyskulut ovat enemmän kuin sovittiin... Mitä hittoa meni maksamaan ja sitten valittaa minulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi