Vituttaa miehen toiminta kesäbonusten kanssa!
Osti itselleen kalliin monensadan euron rannekellon Vaikka olimme sopineet että kaikko ylimääräinen säästetään tulevia lapsihankintoja varten.
Ja nyt ei muka ymmärrä miksi raivostuin ja inttää vaan lapsellisesti vastaan.
Kuka edes nykyään käyttää rannekelloa.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:24"]Ymmärrän sua. Mun mies osti monen tonnin kellon, kun itse kihnutin olemattomilla tuloilla äitiysrahalla. Mun pussista maksettiin lasten (kaksoset tuli) vaatteet ym. Ei paljon naurattanut, kun ukko tuli Kiinan työmatkalta uusi kello ranteessa. Joo, sain mäkin hajuveden. Kiva kun toi. Hänellä on aina ollut tiettyä itsekkyyttä hankinnoissaan ja ei yhtään ajattale mihin mun rahat riittää. Meillä eletään vähän eri sosiaalisella tasolla. Hän käy tekemässä ulkomaanmatkoja, minä en. Hänellä on kuntosalikortti ja pelaa tennistä. Hänellä on katumaasturi, mulla Honda... Ja tottakai hänellä on osakkeita, mulla ei. Edelleenkin maksan kaikki lasten vaatteet, harrastukset. Muu menee sit aikalailla puoliksi.
[/quote]
Hondallakin on katumaastureita. Eli toisin sanoen mies ei suostu elättämään sinua. Oletko tehnyt mitään työllistymisesi eteen? Luulen että miestäsi vituttaa joku sinun tienaamisessa/rahankäytössä kun käy itsekseen lomamatkoilla.
[/quote]
Öö... Missä sanottiin etten olisi jo töissä? Olenpa hyvinkin ja auto tarvitaan, kun kyyditän lapset.
Meillä siis menee niin, että kulut puoliksi + mulle vaatetus ja harrastukset. Hankin vähemmän. Mun kaikki rahat menee mitä tulee. Miehellä on rahaa matkustella, ostaa useamman tonnin kelloja (ranteeseen tuli toinenkin aikarauta eikä todellakaan mitään Kors kökköä), harrastaa.
Mua tässä kuuluisi vit@ttaa, kun joudun maksamaan kaiken. Mutta ei täältä mitään mukaansa saa. Mielellään sitä lapsiinsa satsaa.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:24"]Ymmärrän sua. Mun mies osti monen tonnin kellon, kun itse kihnutin olemattomilla tuloilla äitiysrahalla. Mun pussista maksettiin lasten (kaksoset tuli) vaatteet ym. Ei paljon naurattanut, kun ukko tuli Kiinan työmatkalta uusi kello ranteessa. Joo, sain mäkin hajuveden. Kiva kun toi. Hänellä on aina ollut tiettyä itsekkyyttä hankinnoissaan ja ei yhtään ajattale mihin mun rahat riittää. Meillä eletään vähän eri sosiaalisella tasolla. Hän käy tekemässä ulkomaanmatkoja, minä en. Hänellä on kuntosalikortti ja pelaa tennistä. Hänellä on katumaasturi, mulla Honda... Ja tottakai hänellä on osakkeita, mulla ei. Edelleenkin maksan kaikki lasten vaatteet, harrastukset. Muu menee sit aikalailla puoliksi.
[/quote]
Hondallakin on katumaastureita. Eli toisin sanoen mies ei suostu elättämään sinua. Oletko tehnyt mitään työllistymisesi eteen? Luulen että miestäsi vituttaa joku sinun tienaamisessa/rahankäytössä kun käy itsekseen lomamatkoilla.
[/quote]
Öö... Missä sanottiin etten olisi jo töissä? Olenpa hyvinkin ja auto tarvitaan, kun kyyditän lapset.
Meillä siis menee niin, että kulut puoliksi + mulle vaatetus ja harrastukset. Hankin vähemmän. Mun kaikki rahat menee mitä tulee. Miehellä on rahaa matkustella, ostaa useamman tonnin kelloja (ranteeseen tuli toinenkin aikarauta eikä todellakaan mitään Kors kökköä), harrastaa.
Mua tässä kuuluisi vit@ttaa, kun joudun maksamaan kaiken. Mutta ei täältä mitään mukaansa saa. Mielellään sitä lapsiinsa satsaa.
[/quote]
Ehkä mies ei nää tulevaisuutta kanssasi joten ei viitsi panostaa kun tietää että tulee tulevaisuudessa maksamaan kohtuuttomia elareita.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:24"]
Meillä eletään vähän eri sosiaalisella tasolla. Hän käy tekemässä ulkomaanmatkoja, minä en. Edelleenkin maksan kaikki lasten vaatteet, harrastukset. Muu menee sit aikalailla puoliksi.
[/quote]
Miksi mies ei osallistu lasten kuluihin; ovatko yhteisiä lapsia?
[/quote]
Ovat ihan yhteisiä. Biologisestikin. Sitä alkaa ahdistaa kaikki se rahanmeno... On se pihi.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:06"]
olimme sopineet että kaikko ylimääräinen säästetään tulevia lapsihankintoja varten.
...
inttää vaan lapsellisesti vastaan.
[/quote]
Kellohan oli näillä tiedoilla lapsihankinta.
Paljonko sä ap ajattelit vauvantarvikkeisiin menevän rahaa? Saahan niihin kulumaan ihan jokaisen sentin minkä vaan haluaa laittaa, mutta ei läheskään kaikki hörsellykset ole tarpeen tai tarpeen saada uutena. Vaunuja voi usein saada lähipiiristä käytettynä, samoin vauvanvaatteita. Kuulostaa aika overkilliltä, että ennen positiivista raskaustestiäkään ei saisi käyttää rahaa muuhun kuin vauvantarvikkeisiin. Entä jos jäätte lapsettomiksi?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ehkä mies ei nää tulevaisuutta kanssasi joten ei viitsi panostaa kun tietää että tulee tulevaisuudessa maksamaan kohtuuttomia elareita.
[/quote]
No itseasiassa sitä taitaa hirvittää, kun ei ole avioehtoa. Mä olin jo valmistunut, kun ukko vielä opiskeli. On pari vuotta nuorempi ja vähän pitemmät opinnot. Mä eätin hänet silloin palkkatuloillani. Kyllä meillä on ihan kivaa keskenään. Elintaso on vaan vähän erilainen. Mun on turha yrittää esim. tehdä jotain perusruokaa tyyliin kaalilaatikkoa tai hernekeittoa. Ruokaankin menee älysti rahaa. Hän arvostaa kunnon viinejä. Mun kukkaro ei niitä kestä, joten joskus ostan jonkun edullisemman kuoharin mutta muuten olen raitis. Hän sitten maistelee viinejään, konjakkejaan, viskejään.
Kannattaisko keskustella raha-asioista sen toisen osapuolen kanssa? Kannattaisko laittaa perheen perusta kuntoon ennen kuin aletaan tehdä lapsia? Asiallisissa töissä olevalla ihmisellä pitää olla siisti rannekello ja hyvä kello on käyttökelpoinen sukupolvelta toiselle. Ja lapselle, jos ap:lla sattuu tärppäämään, voi ostaa yhtä ja toista tarpeellista kierrätyksestä, huonekaluista vaunuihin, rattaisiin, leluihin ja vaatteisiin.
Jos sinusta on tärkeää hankkia rattaita tai muuta roskaa, osta ne itse. Tuskin mieskään olettaa sinun osallistuvan humidorin kustannuksiin.
Rahan käyttäminen vauvoihin on järjetöntä. Vaatteita saa ilmaiseksi, vaunut saa käytettynä, pahviloota riittää ensisängyksi. Kyllä te ehditte niihin lapsiin käyttää vielä tuhansia euroja myöhemminkin. Nauttikoon mies nyt taloudellisesta itsenäisyydestään, kun vielä voi.
Eihän sulla ap ole edes duunipaikka. Mitä järkeä lapsia on alkaa puskemaan? Koulut loppuun ja töihin. Sitten vasta lapset. Miehen ei tarvitse maksaa sun kotiäippähaaveiluita yksin!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:45"]
Jos sinusta on tärkeää hankkia rattaita tai muuta roskaa, osta ne itse. Tuskin mieskään olettaa sinun osallistuvan humidorin kustannuksiin.
[/quote]
Tää on muuten osuva! Siis tää Honda-kuski tässä. Pitihän sikareille (niitäkin varmaan monen tonnin edestä!) olla kunnon säilytys. Ihan järkeenkäypää. Onhan niissä isot rahat kiinni. Tilanne oli sellainen, että mentiin tuttavapariskunnan kanssa eläintarhaan. Mun ostamista käytetyistä rattaista alkoi loppua sopimus... Se pariskunnan mies kuittailee mun miehelle, että itse ajelet sellaisella autolla ja akka työntää risoja rattaita. Ukolla alkoi naama punoittaa :) Oli just pari päivää aikaisemmin ostamut humidorin.
Ymmärrän sua. Mun mies osti monen tonnin kellon, kun itse kihnutin olemattomilla tuloilla äitiysrahalla. Mun pussista maksettiin lasten (kaksoset tuli) vaatteet ym. Ei paljon naurattanut, kun ukko tuli Kiinan työmatkalta uusi kello ranteessa. Joo, sain mäkin hajuveden. Kiva kun toi. Hänellä on aina ollut tiettyä itsekkyyttä hankinnoissaan ja ei yhtään ajattale mihin mun rahat riittää. Meillä eletään vähän eri sosiaalisella tasolla. Hän käy tekemässä ulkomaanmatkoja, minä en. Hänellä on kuntosalikortti ja pelaa tennistä. Hänellä on katumaasturi, mulla Honda... Ja tottakai hänellä on osakkeita, mulla ei. Edelleenkin maksan kaikki lasten vaatteet, harrastukset. Muu menee sit aikalailla puoliksi.
[/quote]
Meillä samoin. Mies käyttää Bossin ja Armanin vaatteita ja ostelee itselleen kalliita kelloja sekä elektroniikkaa ja harrastusvehkeitä. Me lapsen kanssa kuljetaan vaan H&M -rytkyissä.
Oletko ap tosissasi? Sinulla on mies, joka maksaa suurimman osan elämästänne ja sinä kehtaat valittaa kun ostaa omilla työllään hankkimilla bonuksilla itselleen jotain?? Sinun kaltaisesi ihmiset saavat aina sappeni kiehumaan!
ensinnäkin kukaan ei ole velvollinen maksamaan sinun elämää. Kun lapsia hankitaan olisi kohtalaista, että molemmat osallistuvat kuluihin. Sinä tuot oman osuutesi äitiyspäivärahana ja vanhempainrahana. Sitten sovitaan meneekö lapsi hoitoon vai jääkö jompi kumpi kotiin hoitamaan lasta ja kotia. Tässä vaiheessa on ymmärrettävää, että työssä käyvä maksaa suurimman osan kuluista, koska kotona olevan tuki on pieni. Ennen lasta hankinnat tehdään yhdessä, sitten kun sen aika on. Normaali ihminen ajattelee, että sitten kun ollaan raskaana ja epävarmin aika on ohi. Lapsen hankinnat eivät syö ylettömästi rahaa, ainoat kalliit hankinnat lienevät vaunut, pinnasänky ja hoitopöytä. Sitä krääsää ja vaatetta ei tarvi olla monen tonnin edestä!
miksi ylipäänsä et voisi opiskella tutkintoa loppuun ja olla vuodenpäivät töissä? Keräisit kokemusta ja saisit sitten kelasta äitiyspäivärahaa ja vanhempainrahaa vähän enemmän kuin minimin verran. Olisi taloudellisesti koko porukalle kivempaa.
itse olen äitiyslomalla ja miehen kanssa yhdessä päätetty, että minä jään sitten lapsen kanssa kotiin kun vanhempainvapaa loppuu. Tämä siitä syystä, että olen palkkatyössä kun taas mies on yrittäjä. Itselleni oli aluksi todella iso pala nieltäväksi, että mies maksaa isomman osan kuluista, kun olen lapsen kanssa kotona. Tämä siis tietty sitten kun vanhempainrahakausi on ohi ja jään kotihoidontuelle. Itse olen ollut jo useamman vuoden vakitöissä ja tämä takaa hyvät äitiyspäivärahat ja vanhempainvapaarahat.
lapsia saadaan, niitä ei vaan kellotetusti hankita, mutta jos rahasta pitää valmiiksi jo vääntää ja olla kätkee niin kannattaisikohan pedata asiat kuntoon ennen lisääntymistä.
Niin ja muijat ei maksa mitään ja lokkeilevat miehen siivellä. Ap:lla ei oo varaa maksaa itse.
Jännä Tää palsta. Ei tartteis montaa sivua selata keskusteluja, niin vastaan tulis keskustelu, jossa vanhempia syyllistetään siitä, että lapsen hankintaan ei varauduttu taloudellisesti!
Nyt sitten on taas aivan päinvastainen ääni KELLOSSA.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:54"]
Ymmärrän sua. Mun mies osti monen tonnin kellon, kun itse kihnutin olemattomilla tuloilla äitiysrahalla. Mun pussista maksettiin lasten (kaksoset tuli) vaatteet ym. Ei paljon naurattanut, kun ukko tuli Kiinan työmatkalta uusi kello ranteessa. Joo, sain mäkin hajuveden. Kiva kun toi. Hänellä on aina ollut tiettyä itsekkyyttä hankinnoissaan ja ei yhtään ajattale mihin mun rahat riittää. Meillä eletään vähän eri sosiaalisella tasolla. Hän käy tekemässä ulkomaanmatkoja, minä en. Hänellä on kuntosalikortti ja pelaa tennistä. Hänellä on katumaasturi, mulla Honda... Ja tottakai hänellä on osakkeita, mulla ei. Edelleenkin maksan kaikki lasten vaatteet, harrastukset. Muu menee sit aikalailla puoliksi.
[/quote]
Meillä samoin. Mies käyttää Bossin ja Armanin vaatteita ja ostelee itselleen kalliita kelloja sekä elektroniikkaa ja harrastusvehkeitä. Me lapsen kanssa kuljetaan vaan H&M -rytkyissä.
[/quote]
Onko kultasormus pikkurillissä? Meillä on.
Mä ostan paljon myös kirppareilta. Mies rakastaa myös kenkiä. Ostaa niitä aina ulkomaan matkoiltaan. Nytkin taitaa olla kolme neljä paria käyttämättömiä odottamassa käyttöön pääsyä. Vaatehuoneessa onkin hänen kengilleen ihan oma hyllystönsä. Mun kengät mahtuu eteisen kaappiin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:10"]No kuinka monta sataa euroa?
[/quote]
joo voi vittu et ite tienaa yhtaan ja ukon pitais jattaa kaikki ostamatta.. menna akan puolikas jos ittees
Ihan liian kallis varsinkin kun elämme tällä hetkellä vain miehen tuloilla koska olen vielä syksyn opiskelija.
[/quote]
Niin siis sitä vauvaa ei edes vielä ole?! Mitäs jos sitä ei tulekaan? Ehkä kannattaa nauttia elämästä nyt, eikä elää sitten-kun-elämää. Eteen voi tulla aina muuttuvia tekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:09"]Onko teillä edes lapsi tulossa?
[/quote]
Yritämme lasta tällä hetkellä.
-ap
[/quote]
Sehän tulee sitten vasta yli 9 kk päästä.
[/quote]
Haluamme että kaikki on varmasti valmista ja kaikki tarpeet löytyy kun lapsi saapuu.
[/quote]
Sinä haluat, että mies hilloaa jokaisen irtoavan jenin sinun Bugaboo-Metsola-haaveisiisi. Meinasitko mennä töihin milloin? Tienata ennen äitiysrahoille jäämistä? Säästää hoitovapaata varten?