Kumman työn valitsen? Neuvoja!
Olen siis yliopisto-opiskelija, ja pitäisi valita kahden osa-aikatyön välillä. Kumman valitsisin? Vaihtoehdot ovat:
1. Työ pienessä kahvilassa:
+ Saa itse vaikuttaa paljon työvuoroihini
+ Sijainti keskustassa
- Työssä ollaan yksin
- Työ ei tarjoa mitään vaihtuvuutta
2. Työ kylpylähotellin respassa:
+ Paljon monipuolisempi työ, jossa oppii uutta
+ Työkavereita on paljon, tunnen esimiehen ja tiimissä on loistava yhteishenki
+ Ison hotelli- ja ravintolaketjun jäsen, joka tarjoaisi jatkossa mahdollisuuksia muissakin toimipisteissä
- Työajat vaihtelevat ja saattavat tulla lyhyellä varoitusajalla
Palkka on molemmissa suunnilleen sama. Onko hyviä neuvoja tai omia kokemuksia vastaavista töistä tai tilanteista? Kiitos!
Kommentit (19)
Kylläpäs respaankin pääsee helposti töihin. En tiennytkään...vai onko nämä työt epäpäteville opiskelijoille eli ei täyttä palkkaa
Ei sentään vastaanottovirkailijan palkkaa. Se nimike tulee olemaan joku aulapalvelutyöntekijä, joka on enemmän sellainen avustava rooli. -AP
Niin, ja monenlaista työkokemusta on kyllä pohjalla, osa hyvinkin vastuullista. Myös jotain aiempaa ravintola-alalta, ja osa tuota aulan työtä on esim. kahvilan hoitoa. - AP
Mä kallistuisin tuon respa homman puolelle, olisi varmaan viihtyisämpi ja turvallisempi työ kuin tuollaisessa pienyrityksessä. Ja kyllä tuollainen hotellin respan työ on jatkon kannalta arvokkaampaa työtä. Ja lisäksi sulla olis varmaan hyvät mahkut tehtä loma-aikoihin täyspäiväsesti kunnon tiliä tuolla hotellissa.
Riipuu elämäntilanteestasi ja tavoitteistasi työelämän suhteen. Jos tavoitteissasi on kehittää itseäsi ja mahdollisesti edetä, valitsisin 2. vaihtoehdon. Jos sinulle riittää, että on töitä tai yksityiselämässäsi on työntekoa (vaihtuvat vuorot) rajoittavia tekijöitä valitsisin 1. vaihtoehdon.