Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein syötte kasvisruokaa?

Vierailija
28.07.2014 |

Meillä ehkä kerran viikossa, ajattelin lisätä sen osuutta. Olen alkanut korvaamaan kana- ja porsaanlihasuikaleet soijasuikaleilla enkä huomaa mitään eroa (paitsi hinnassa :D).

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteminen :))) <3

Vierailija
42/104 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 03:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 02:59"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 22:43"]

Olen olosuhteitten pakosta ruvennut kasvissyöjäksi, joten päivittäin. Kasvisruuat kuului aikaisemminkin suuressa määrin ruokavalioon, mutta mahareistaili sen verran paljon kun söin lihaa.. Että oli pakko lopettaa lihan syönti. Satunnaisesti saatan syödä välillä vaaleaa lihaa (kanaa/kalaa) jos on tarjolla grillattuna. Mutta punaistalihaa (possu/nauta) maha ei juurikaan kestä, vaan menee sekaisin ja on todella kipeä. En voi myöskään syödä lihajalosteita kuten makkaraa. En tiedä mikä lihassa saa huonovointiseksi, rasva?

Oli miten oli, huomaa lompakossa etenkin näin kesällä kun kasvikset on "puoli-ilmaisia" että miten hyvä juttu tämä on talouden kannalta. :)

Lihan korvikkeeksi (jos ei halua soija tuotteita syödä) on tämä: http://www.quorn.fi/ Suosittelen tätä myös lihansyöjille! Saa pakastealataasta citymarketeista. :)

Hollanin herkkua odotan myös tulevaksi suomessa. Tai taitaa tätä Turusta? Jo saada, mutta en ole Suomenna päässyt testaamaan.. Kelpaisi myös ihmisille mitkä ei tykkää kasviksista.. Vaan on vannoutuneita lihapullan syöjiä. ;)

[/quote]

Miksi sinä suosittelet quornia lihansyöjille? Suositteletko myös sen kylkiäisiksi pilleripurkkiarsenaalia, jolla korvataan saamatta jääneet ravinteet ;)

[/quote]

Lisäksi quorn valmistetaan punahomeesta ja on erittäin allergisoivaa.

[/quote]

Ihan vaihtelunvuoksi ja maun takia suosittelen.  Ja ei en väitä että "maistuu ihan lihalta". Enkä jaksa ruveta väittelemään minkään tuoteen terveys/haittavaikutuksista. Ei sinun ole pakko syödä jos et halua. :)

Ajattelin vain mainita soijattoman ja lihattoman vaihtoehdon, jos joku ei tästä tuoteesta ole vielä kuullut. Itse ainakin jatkan tämän tuoteen satunnaista syömistä, jos kuolen siihen.. Kuolen ainakin maha täynnä ja onnellisena! ;)

ps. Quorn tuoteen sivuilla on hyviä reseptejä, ja tuoteen voi korvata myös halutessaan vaikka jollain soijatuoteella tai lihalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vegaani, joten syön kasvisruokaa. Soijaa syön n. kerran kahdessa viikossa. Eilen meillä oli kasvis-cashew -pihvejä, tänään kantarelli -muhennosta ja huomenna ajattelin tehdä kaalilaatikon. Siihen tulee sitä soijaa. Loppuviikolle oon suunnitellu linssi-kasvis -keittoa ja porkkana-sesam -pyöryköitä.

Vierailija
44/104 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaaa, ihme nipottajia taas täällä liikeellä.. "Se on epäterveellistä"

Syökää vaan sitä antibioteilla kyllästettyä ja kidutettua eläintä, värjättyä lohta, pakkosyötettyä hanhea. Pakatkaa se ruho sitten muoviboxeihin ja kyllästäkää E-koodeilla että säilyy! Nam nam!

Jos joku haluaisi oikeasti syödä terveellisesti, kasvattaisi hän itse eläimensä lihaksi ja kasvikset. Eikä ostaisi kaupasta mitään teollisesti valmistettua. 100% luomua omalta pihalta.

Kuinka moni voisi itse teurastaa itse eläimen ja teurastaa sen? Kaupan muoviinpaketut siistit lihalootat on toki helppo vaihtoehto. Mutta voisitko itse tappaa eläimen? Itse katsoin yleltä ohjelman joka kertoi lihanjalostamisesta, ja näytti teurastusprosessin. Loppui lihansyönti kun seinään, kun näytettiin miten ja mistä makkaroita tehdään.. Hyi saa... :s

Alapeukutusta odotellessa. :D

Vierailija
45/104 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:51"]

Mä olen vegaani, joten syön kasvisruokaa. Soijaa syön n. kerran kahdessa viikossa. Eilen meillä oli kasvis-cashew -pihvejä, tänään kantarelli -muhennosta ja huomenna ajattelin tehdä kaalilaatikon. Siihen tulee sitä soijaa. Loppuviikolle oon suunnitellu linssi-kasvis -keittoa ja porkkana-sesam -pyöryköitä.

[/quote]

Kuulostaapa hyvälle sun ruoat.. mistä moisiin ruokiin löytyy reseptit? Kyselee sekaruoan syöjä =)

Vierailija
46/104 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:51"]

[/quote]

Kuulostaapa hyvälle sun ruoat.. mistä moisiin ruokiin löytyy reseptit? Kyselee sekaruoan syöjä =)

[/quote]

Täällä toinen kiinnostunut. Hyvältä kuulostaa nam! :)

ps. Kohta on taas paras omena aika! Tätä vegaanista omenapiirakkaa olen tehnyt monta kertaa, saa syödä hyvällä omallatunnolla. :) http://dinanmaailma.blogspot.fi/2010/10/amerikkalainen-omenapiiras.html Tuola myös muita hyviä vegaanisia ohjeita! :)

Vierailija
47/104 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia on joka aterialla. Hyvin harvoin tulee syötyä niin ettei syötäisi kasviksia, joskus otan huikopalaksi jonku grillimakkaran ilman kasviksia, mutta kyllä se on aika harvinaista.

Vierailija
48/104 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:51"]

[/quote]

[/quote]

Pihveihin perunaa ja porkkanaa suunilleen saman verran joko raastettuna tai keitettynä ja muussattuna. Lisäksi paprikaa pieninä kuutioin

a ja pähkinät rouhittuna. Korppujauhoja niin paljon että pihvit pysyvät koossa. Suolaa, pippuria ja currya mausteeksi. Paistetaan öljyssä pannulla.

Kanttarellimuhennokseen kuullotin pari sipulia varsineen sinisessä keijussa ja lisäsin pannulle sienet. Sitten sekaan pari purkkia kaurakermaa ja suolaa sekä pippuria.

Kaalilaatikon ohjen löysin netistä, olikohan naurista naamaan-blogi.

Linssi-kasviskeitto on vähän sama ku jauhelihakeitto, paitsi jauheliha korvataan linsseillä, joko punaisilla (hajoavat keitettäessä) tai vihreillä (eivät hajoa).

Porkkana-sesam -pyöryköihin keitän ja muusaan porkkanat, lisään mausteita, chili sopii hyvin ja sesamin siemeniä ja taas korppujauhoja niin paljon että pyörykät pysyvät koossa. Joskus kieritelen pyörykät vielä ennen paistamista sesamin siemenissä. Paistan uunissa.

Vierailija
49/104 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sulla ei näköjään ole makuaistia, jos et huomaa soijan ja lihasuikaleen eroa.

[/quote]

En ole kommentin kirjoittaja, mutta samaa mieltä.. Etten ole maistanut vain hyvää..

Punasta currya (ei sitä keltaista kuraa, mitä yleensä suomalaiset käyttää) ja kookoskermaa ja sit soijasuikaleita. Hyvää tulee! Jopa kaverin lapset tykkäs, kysy vielä että saako lisää "kanakastiketta" :) Itse en ole vege, teen sekaista ruokaa mitä tekee mieli. Aasiassa tuli tutustutta paremmin tofuun ja soijaan. 

Monesta ruuasta saa pahaa/mautonta jos ei osaa maustaa. Ihmettelen myös miten jotkut syö vuodesta toiseen samaa "salaattia" missä on vain tomaattia, salaattia ja kurkkua.. Kokeilkaa ihmiset rohkeasti uusia juttuja! Jos maistuu pahalta, ei tarvitse kokeilla uudestaan. Mutta taas toisaalta saatatte löytää uusia suosikkeja! :)

Vierailija
50/104 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, en osannut lainata oikein.. 94:sta piti lainata.. :)

Vierailija
51/104 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:01"]

[/quote]

Sulla ei näköjään ole makuaistia, jos et huomaa soijan ja lihasuikaleen eroa.

[/quote]

En ole kommentin kirjoittaja, mutta samaa mieltä.. Etten ole maistanut vain hyvää..

Punasta currya (ei sitä keltaista kuraa, mitä yleensä suomalaiset käyttää) ja kookoskermaa ja sit soijasuikaleita. Hyvää tulee! Jopa kaverin lapset tykkäs, kysy vielä että saako lisää "kanakastiketta" :) Itse en ole vege, teen sekaista ruokaa mitä tekee mieli. Aasiassa tuli tutustutta paremmin tofuun ja soijaan. 

Monesta ruuasta saa pahaa/mautonta jos ei osaa maustaa. Ihmettelen myös miten jotkut syö vuodesta toiseen samaa "salaattia" missä on vain tomaattia, salaattia ja kurkkua.. Kokeilkaa ihmiset rohkeasti uusia juttuja! Jos maistuu pahalta, ei tarvitse kokeilla uudestaan. Mutta taas toisaalta saatatte löytää uusia suosikkeja! :)

[/quote]

Samaa mieltä! Aasiassa osataan tosiaan tehdä hyvää vegeruokaa. Äitini, joka on ihan normaali sekasyöjä, kehui miten hyviä soijasuikaleita oli syönyt, ei kuulemma erottanut lihasta ;)

94

Vierailija
52/104 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihan syöminen vähenee, koska karjan ilmastopäästöt tuhoavat tätä palloa yhtä nopeasti tai nopeammin kuin ne kaks autoa pihassa ja thaikkulomat. Eli tässä ehtii just ja just vielä opetella tekeen hyvää kasvisruokaa ja tarkistaan lähdetiedot niistä palkokasvien proteiinipitoisuuksista. Vai kuka luuli että liha on 100 % protskua? Ja minä ajattelen lämmöllä myös eläimiä, mutta muut voivat vapaasti ajatella vaikka omia lapsiaan.

Vierailija
53/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, olen kasvissyöjä. :>

Mutta good for you jos et huomaa eroa - olen ollut vege reilut 10 vuotta, eikä soijasuikaleet vieläkään maistu mulle. Tofusta tykkään, mutta se taas maksaa aika kivasti. No, aina ei voi voittaa.

Vierailija
54/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 kertaa päivässä

Vierailija
55/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin lakto-ovo-vegetaristista vegaaniksi pari viikkoa sitten, joten syön joka päivä kasvisruokaa.

Vierailija
56/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, yleensä yhdellä tai max. kahdella kolmesta ateriasta (aamiainen, lounas, päivällinen) on kananmunaa, kalaa tai kanaa, mutta muuten kasvisruokaa.

Vierailija
57/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Soija vaikuttaa hormonitoimintaan, joten vältän sitä viimeiseen asti.

Vierailija
58/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä, joista toinen on aina kasvisruoka.

Vierailija
59/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 19:53"]

Ei koskaan. Soija vaikuttaa hormonitoimintaan, joten vältän sitä viimeiseen asti.

[/quote]

Vanhentunutta "tietoa". 

Vierailija
60/104 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä lounaan ja illallisen.

Soijatuotteita muutaman kerran kuussa, useimmin tofuna tai tempehinä. Soija ei oikein sovi vatsalleni, mutta tempeh joka on fermentoitua ei aiheuta ongelmia ja tofukin huomattavasti vähemmän.